Metzeler - jeee???

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

vellu
Viesti:

Metzeler - jeee???

Viesti Kirjoittaja vellu »

Kaikki tuntuivat taannoin kehuvan Metzelerin ME880:tä parhaaksi kumiksi HD:lle, joten kokeilin sitä minäkin. Olen Pirellillä päässyt 12 000, Michelinillä 13 000 ja Dunlopeilla 14 - 17 000 km. Nyt 6000 km:n jälkeen ME880 on aivan sileä! Prkleen hyvä kumi!
mikira
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikira »

Metzelerilla on hyva pito mutta huono kulutuskestavyys.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Siirrypä sitten takasin Dunlopin käyttäjäksi :wink:

Terv. Metzeler 240-ajelija
hdjokke
Viesti:

Metzler ja kestävyys.

Viesti Kirjoittaja hdjokke »

Mä olen ajanut 18 000 km Metzlerillä. Vielä on 1.8 mm kulutuspintaa jäljellä takana. Kausi lienee omalta osalta juuri loppu ja ensi kaudeksi vähän leveämpää alle. Kumin kestävyyteen vaikuttaa aika paljon se, kuinka antaa hanaa.
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
vieras-II

Viesti Kirjoittaja vieras-II »

Kokeilin aikanaan Dynassa mm. em. Metzelerin 880 -rengasta. Kokemukset olivat samantyyliset kuin Vellulla. Rengas kului huomattavan nopeasti ja tuntui menevän hetkessä kantikkaaksi.

Vaihdoin Contin Milestoneen, joka olikin (meikeläiselle) sopivampi vaihtoehto. Hyvä hinta/laatusuhde ja riittävä jäykkyys 2-päällä-matkakamat -ajoon.
Vieras1

Viesti Kirjoittaja Vieras1 »

Tsah.

124" Road Kingissä Metzelerit 880:t edessä ja takana 3 tkm ajan. Ei pito-ongelmia enkä voi sanoa että olis juurikaan kuluneet vaikka kaasukäsi on ollut...hmm...runsas. Tässä merkissä pysyn.
Pertti
Viesti:

metseler

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Mulla kans ollu pahassa poijassa takana 880 toista kymppiä, ja meinaan ensikesän vielä aika pitkälle sillä aloittaa, ellei tässä nyt ajokausi jouluun tällaisena jatku. Ihmettelen todella, jos joku saa Dunlopin loppuun 14tkm normaalilla ajolla, ei kuovitteluja eikä lukkojarrutuksia.
vierasko

Viesti Kirjoittaja vierasko »

Minäkin olen ajanut nätisti lotkotellen parit Metzelerin ME880:et sileiksi hetkessä, en ole enään vuosiin käyttänyt kyseistä rengasta. Sateella sen pito ei edes ollut mikään kehuttava. Pirelli vissiin nykyään takana, eikä valittamista.
Vieras1

Viesti Kirjoittaja Vieras1 »

Mahdetaanko tässä puhua lainkaan samoista renkaista ts. onko tuo Metzeler muuttanut renkaansa reseptiä viimeisen parin vuoden aikana? 8O

Tässä mitään muuta, mutta kun tuo mun isolohko pukkaa pitkälti yli 140 konia ja vääntöä riittää naapurillekin niin luulis sen jo näkyvän takarenkaassa jos kuluminen olisi noin nopeaa. Sateella oon saanu vetää ihan muun liikenteen tahdissa.

vierasko kirjoitti:Minäkin olen ajanut nätisti lotkotellen parit Metzelerin ME880:et sileiksi hetkessä, en ole enään vuosiin käyttänyt kyseistä rengasta. Sateella sen pito ei edes ollut mikään kehuttava. Pirelli vissiin nykyään takana, eikä valittamista.
Raimo-Raato
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo-Raato »

Pienimuotoinen galluppi: Moniko teistä joilla on ME880 kulahtanut nopeasti ajaa säännölisesti hiekkateillä?

Itse olen pannut merkille että nää pitävämmät (lue pehmeemmät) kumit kulahtaa sikanopeesti kun käy hiekkatiellä rälläämässä.
a.k.a. Rambe
Kalusto: Panhead -52 ja Ironhead -73 Blower
vellu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vellu »

En ole ajanut hiekkatiellä tuosta 6000 km:sta kuin satakunta kilsaa enkä ole rällännyt asfaltillakaan. Lähes kaikki kilsat on kertyneet matka-ajossa, tosin kaksi + kamat päällä. Conti saattaa olla seuraava renkaani.
Hessu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Mä oon tässä vuosien saatossa huomannu että rengaspaineilla on aika paljon merkitystä kulumiseen. Matalilla paineilla ajaessa rengas lämpänee helvetisti, kumi pehmenee liikaa ja kuluu nopeasti.
Ei tarvii pudottaa kuin 2,5:stä 1,5:een bariin, niin kuluu melkein puolet nopeammin.
lapioukko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lapioukko »

Mahdetaanko tässä puhua lainkaan samoista renkaista ts. onko tuo Metzeler muuttanut renkaansa reseptiä viimeisen parin vuoden aikana? Shocked

Juttelin tutun rengasmyyjän kanssa vuosi takaperin, kun kehuin Metzeleriä ja nimenomaan ME 880:aa ja kysyin oisko sitä saatavilla lisää kun on kestänyt niin pirun hyvin ja on hyvä ajaa. Kaveri tuumasi, että ko. kumia kyllä vielä myydään mutta koostumus ei ole enää läheskään sama. Toisin sanoen kuluu nopeammin. Itse ajoin 15tkm "vanhalla kumilla", mutta nyt sitten täytyy katella taas joku muu. Ja muistakaa ne rengaspaineet... Kuluu meinaan tosi nopeasti puolityhjä kumi.
Vastaa Viestiin