epätasaista menoa..

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

epätasaista menoa..

Viesti Kirjoittaja »

KOSKA oon eläessäni ajanut vain yhdellä HD.llä - ja vain yhden kesän - mutta 20 000 km - eli kokemusta ei muista Harrikoista...kysyn seuraavaa:
Onko kellään muulla samaa "ongelmaa"?

Sportti -87. (4-vaihteinen siis, S&S-kaasari..)

Esim. 50 km/h on mahdoton ajaa!
Yritys on kova, mutta TASAINEN meno vaikeaa.

Siksi ajoni on reipasta. Kiihdystä, jarrutusta..

Eli. Hitaissa vauhdeissa pyörän meno on nykivää., vaikka kaasukäsi on vakaa..
Pyörä hyvä kiihdytettäessä ja jarrutettaessa..
Vasta 60,70,80 km/h alkaa meno olla tasaisen mukavaa.

Eipä tämä mahdottomasti haittaa menoa,
mutta ois mielenkiintoista tietää, onko yksilöni poikkeus? Ja mistä mahtaa johtua..........
:?:
Masa

Viesti Kirjoittaja Masa »

Tsekkaa enskaketjun kireys. Nykimistä tapahtuu pienillä nopeuksilla varsinkin, jos enskaketju on liian löysällä.
Mopopoika -65

Jep!

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Tuttua juttua :lol:

Itselläni -86 883/1200 Sporty ja rauhallinen lipuminen kaupunkinopeuksissa hankalaa. Nelosella nykii ja kolmosella tuntuu kone huutavan. Itse olen analysoinnut lyhyen kaasuliikkeen syyksi jolloin sopivan kaasumäärän annostelu on tarkkuutta vaativaa puuhaa.

Masalle kiitoksia vinkistä: Täytyy tzekata enskan kireys.
D

Viesti Kirjoittaja D »

Itellä vastaava vika viimekesänä. Pyörä -93 883/1200 ja kaasari keihinin CV. Vika löytyi suutinputki/neula yhistelmästä (neula ilmeisesti liian ohut)...Mopo sai aivan liikaa soppaa keskialueella ja takapytty alko prakaamaan -> nytkyttäminen. Kiihdyttäessä toimi taas hyvin. Takapytyn tulpan ku vaihto niin toimi taas kotvan.
pannu51
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pannu51 »

Pyöränä Pannupää, mutta oireet oli samat toissakeväänä.
Noin viikon vianetsinnän jälkeen vika sitten löytyi, imuvuoto.
tv

Viesti Kirjoittaja tv »

Vika on maamme kaupunkinopeusrajoituksissa. Varsinkaan nelilovisessa lootassa ei oikein ole pykälää, jolla viidenkympin ajelu järkevästi sujuisi. Eli joko kone huutaa tai sitten ryskää ja nytkää alikierroksilla kuin tahdistinvikainen tapiiri sukua jatkaessa.
Toivottavasti uusi, erittäin päteväksi arvioimani liikenneministeri ensi töikseen heivaa kaupunkinopeuksia asianmukaiselle tasolle.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Kyllä joku säätö voi olla pielessä. Mulla on myös 4-vaihteinen 883/1200 Sportti ja siinä eturattaassa vielä pari piikkiä lisää ja vetää suhtkoht tasaisesti viidessäkympissä. Kaasutin on kyllä Edelbrock.
Hessu

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Kaasarin vaihto vois jeesaa aika paljon. S&S on hyvä kun vedetään vaijeri kireällä, mutta rauhalliseen kurvailuun se ei oikeen sovellu. Mulla oli vuositolkulla kaksi erilaista S&S, jotka toimi ihan hyvin muuten paitsi just rauhallisessa ajossa. Kun laitoin luistikaasuttimen niin säädön jälkeen toimii joka alueella hyvin.
FL-48

Viesti Kirjoittaja FL-48 »

Mulla oli pannussa samantyyliset oireet tänä keväänä...
Nykiminen loppui vaihtamalla uudet tulpanjohdot.
Vastaa Viestiin