Evon käynnistä - tulppien vaihtoon vai jetintintin?

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Sakke
Viesti:

Evon käynnistä - tulppien vaihtoon vai jetintintin?

Viesti Kirjoittaja Sakke »

Moi! Mun 1999 Evossa on ollu jo aikansa muutoksia verrattuna tehtaan laittamiin Vance & Hinesin pitkät ja avarat putket ja imupuolella K&N:n tosivanha filtteri ja kaik oli kohdallaan kunnes...vaihdoin filtterin sellaseen uuteen tosi avaraan jolla imuvastus varmaan puolittui entisestä; pinta-alaa on bout 50% lisää eikä o yhtään tukkeessa kuten se vanha.
No nyt en saa tulppien väriä kohdalleen Keihinin seosta säätämällä - säätövara vaan ei riitä. MainJettinä on 195, slowjet:tiä ei mulla o tähän hätään vaihtaa isompaan ja seosruuvissa ei riitä varat vaan tulpat on aina vaan ihan valkoset.
Kone käy kyllä ihan hyvin. Vastaa hyvin kahvan kääntöön, kerää vauhtia ihan ripeesti 110-120 km/h asti ja nousee sitten vielä melko reippaasti noin 170 km/h asti josta en enää jaksa nousua odotella. Ei yski eikä aivastele ainaska näin lämpimillä keleillä joista nyt on nautittu. Kestää hyvin tyhjäkäynnillä matalillakin kierroksilla.
Mutta...se tulppien väri arveluttaa. On meinaan ihan 50 - 80 km/h nopeuksien ajelunkin jälkeen valkoset. Ei mahda olla terveellistä - ainaskaan niille tulpille.

Näin johdateltuna; tiedätkö: kannattaisko mun
a. hommata korkeampaan lämpötilaan tarkotetut tulpat?
b. hommata jostain suurempia slow speed jettejä ja alkaa niitä sovitteleen?
Sitä umpeen imettyä K&N filsua en enää takasin laita.

Sakke 8)
vieras

Viesti Kirjoittaja vieras »

helpoin ja varmin tapa saada seokset kohdalleen on se paljon puhuttu penkissä käynti. Jos sellanen on lähimailla niin suosittelen. Nykybensoilla tulppien väristä ei voi ihan niin paljon päätellä kuin aikaisemmin, mutta ei ihan valkoset pitäis mun mielestä olla.
Sakke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sakke »

Ok - uskon ja unohdan värivertailun. Katotaan kauanko noi kestää.
Kiitoksia avusta.

Sakke :wink:
tv

Viesti Kirjoittaja tv »

Tua. Tarpeeksi kun highwaylla vetelee laihoilla seoksilla, niin voipi tulppien kestävyys olla ongelmista pienin. Turvallisempaa on säädellä soosit rikkaalle ja sieltä käsin lähestyä optimia. Mutta totta on, että nykybensalla tulppien värin arviointi on epätarkkaa puuhaa. :!:
Vastaa Viestiin