1200 sportti ja S&S kaasari käynnistys

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Teukka

1200 sportti ja S&S kaasari käynnistys

Viesti Kirjoittaja Teukka »

Tere

Meinaa perhana olla vaikeeta kevätkäynnistellä.

Pyörässä on S&S super E.
Pari kuukautta sitten vielä pärähti käyntiin . Toissa viikolla yritin uudestaan. Ei edes lupaillut. Vaihdoin bensat ja avasin kaasarin.
Viimeksi virtapuolelle. Kipinä hukassa vaikka tulpat muutamaa käynnistyksen vanhat. Uudet NGK:t tilalle ja kipinä tuli mutta pirun huonoa eikä lähde tulille. Pyöriittää kepeesti minuutteja ennenkuin hyytyy.

Onko totta S&S:n ryyppy särkee tulpat ?
Olen tarkistanut puolan ensiö ja toision vastukset ja eikä akkukaan aivan tyhjä ollut. Voiko sytkän ohjausrekkulat olla syynä heikkoon kipinään vai pitääkö akulla rikastaa kierrätystä.
Foorumissa on ollut juttuja liittimistä. Olen tarkistanut nekin, ei pitäisi olla ongelmaa.

Lähteekö pyörä pitkän tauon jälkeen ilman ryyppyä käyntiin ilman kiroilua
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Sössössä on erittäin tehokas kiihdytyspumppu. Säädä se kiinniasennosta n. varttikierroksen verran auki. Muuten kaasukahvaan koskettaessa kaasari loiskauttaa aimo molskauksen pensaa pyttyihin ja kastelee tulpat. Ja nimenomaan rikas seos rikkoo tulpat. Muutenkin sössö on erityisen tarkka kahvan käytöstä, mikäli ei lähde ekalla käyntiin suosittelen kahvan kääntämistä kokonaan auki ja starttaamista. Äläkä päästä kahvaa kiinni ennen kuin käynnistyy.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Eihän ryyppy 'riko' tulppia, mutta liikaa syötetty liemi nokeaa tulpat niin että loppu koittaa.

Mitä vähemmällä ryypynkäytöllä pärjää, sitä parempi. Akkojen vempain ylipäätään. Riittävän käynnistysbensa on suotavaa opetella antamaan kahvasta, ei ryypystä, samoin kuin käynnissä pysyminen lämpimäksi saakka. Sen jälkeen homman hoitaa oikein säädetty tyhjäkäynti.
x

Viesti Kirjoittaja x »

NGK:n tulpat on kyllä muutenkin melko pimenevää sorttia. vaiha merkkiä niin kestää parikin starttia.
mcmies

Viesti Kirjoittaja mcmies »

Mcmiehellä Mr X:n kanssa sama kokemus NGK:n tulpista. Heitä ne jokeen ja osta muuta merkkiä.
elwood

Viesti Kirjoittaja elwood »

Yhden kesän olen ajellut Opelin tulpilla , hyvin tuntui toimivan.
Valmistaja on Bosch ja koneena Evo. Eipähän tarvii laittaa japsitulppia kiinni ja rahat ei riitä orkkiksiin.
Mikko

puoliin releen kautta

Viesti Kirjoittaja Mikko »

isolla moottorilla huomasin kipinän heikkouden startatessa. Apu löytyi kun ostin releen, vedin puolille menevän johdon siihen ja akusta releen kautta suoraan puolille. Nyt riittää kipinää, ennen jännite putosi pyörityksessä. Aiemmin olin jo kytkenyt toisen releen niin, että ajovalo sammuu, kun painaa starttinappulaa. Sekin auttoi vähän.
Vastaa Viestiin