Eli kyseistä suodatinta ei ole ollut...koneesta tuleva letku on roikelehtanut vaan moottorin alla vapaana...
Siihen kai pitäisi(kö)? laittaa jonkinlainen suodatin??
Käykö esimerkiksi hydrauliliikkeestä ostettu hydraulipumpun öljysäiliön suodatin?? halkaisia n.4cm sisäänmeno just siihen letkuun sopiva...
Saako se ahistaa yhtään? kun siitä puhkuin ja imeskelin niin vähän tuntu vastusta...
Entäs kun se räkäsee sen suotimen täyteen öljyy? (pääsee kylläkin siitä valumaan pois) niin haittaako ja voiko se tehdä kampikammioon painetta tai jotain??? HÄ????
Moottorin huohotin letkun suodatin?
Tarkoitusta varten tehdyissä suodattimissa on sisäänrakennettu venttiili joka päästää tavaran liikkumaan ainoastaan ulospäin. Kuten tiedämme, on kampikammiossa sekä painetta että alipainetta riippuen siitä, kumpaan suuntaan männät liikkuvat. Mikäli suodatinta ei ole ja letku roikkuu jossain koneen alla, imee se kaiken pölyn ja paskan mitä ilmassa liikkuu kampikammioon. Jokainen voi päätellä miten se vaikuttaa esim. laakereiden ikään...
-
Hessu
Harrikan big twin moottorissa huohotusletkun ulos tulo on jakopäässä tai kansissa, joissa molemmissa on koko ajan ylipaine. Breather niminen osa sulkee jakopään ja kampikammion välisen yhteyden mäntien noustessa ylöspäin joten niiden synnyttämä alipaine ei ikinä pääse jakopäähän asti.
Kyllä, olen ajanut samalla pyörällä ilman mitään huohotusputkenfiltteriä 13 vuotta ( ei kai niitä filsuja ole ollut myynnissäkään kuin kymmenisen vuotta). 4 3/4" strokerilla paukutettu noin 80-100 tuhatta, menossa tokat männät ja kolmannet renkaat. Alakerran lakrut vielä samat. Mun mielestä tommonen kulumis vauhti on tollaselle iskunpituudelle ihan normaali.
Lopuksi, mun mielestä semmonen filsu on aivan turha mut jos sen käytöstä tulee hyvä mieli ja tuntuu turvallisemmalta niin ilman muuta kandee laittaa, ei siitä mitään haittaakaan ole.
Kyllä, olen ajanut samalla pyörällä ilman mitään huohotusputkenfiltteriä 13 vuotta ( ei kai niitä filsuja ole ollut myynnissäkään kuin kymmenisen vuotta). 4 3/4" strokerilla paukutettu noin 80-100 tuhatta, menossa tokat männät ja kolmannet renkaat. Alakerran lakrut vielä samat. Mun mielestä tommonen kulumis vauhti on tollaselle iskunpituudelle ihan normaali.
Lopuksi, mun mielestä semmonen filsu on aivan turha mut jos sen käytöstä tulee hyvä mieli ja tuntuu turvallisemmalta niin ilman muuta kandee laittaa, ei siitä mitään haittaakaan ole.
-
Vieras
No mutta miten ihmeessä
Kuinkas se ulkopuolisesta paskasta tukkoon menee jos kerran ilma liikkuu vain ulospäin? 
Re: No mutta miten ihmeessä
Roiskuva rapa, tietyömaan piki... yms. ulkoiset vaarat. Tämä tietysti olettaen että jätät filsun alttiiksi moiselle. Koneen ja lootan välissä on hyvää suojaisaa tilaa.affe kirjoitti:Kuinkas se ulkopuolisesta paskasta tukkoon menee jos kerran ilma liikkuu vain ulospäin?