Breather

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Vieras

Breather

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Onko kellään kokemuksia Teräksisestä breather rattaasta, Tällä hetjellä muovinen , hammasratas :o hyväkuntoinen. Holkki kauempaa naarmuinen. Kumpi olisi käytännön kannalta parempi valinta? Huohotus :oops: toimii kyllä hyvin. Kiitos etkäteen!
Ride on

Roskiin!

Viesti Kirjoittaja Ride on »

Jos kone on kerran auki, muovisen huohottimen voi viskata mäkeen saman tien, oli ehjä tai ei. Teräksinen vastaava ilman muuta tilalle aina kun mahdollista.

Olen purkanut useampia muovisia pois, eikä yksikään niistä ole ollut erikoisen hyvässä kunnossa poistettaessa. Muovinen muuttaa muotoaan lämmön vaikutuksesta, akselilla (?) oleva holkki voi sulaa kiinni jne..
Vieras

Re: Roskiin!

Ride on kirjoitti:Jos kone on kerran auki, muovisen huohottimen voi viskata mäkeen saman tien, oli ehjä tai ei. Teräksinen vastaava ilman muuta tilalle aina kun mahdollista.

Olen purkanut useampia muovisia pois, eikä yksikään niistä ole ollut erikoisen hyvässä kunnossa poistettaessa. Muovinen muuttaa muotoaan lämmön vaikutuksesta, akselilla (?) oleva holkki voi sulaa kiinni jne..
kiitos vastauksessta. Aiheuttaako teräksinen breather enemmän mekaanista ääntä jos vertaa muoviseen.
skippy

Viesti Kirjoittaja skippy »

:twisted:
Viimeksi muokannut skippy, 09:12 26.01.2010.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Softail
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Softail »

Korteni kekoon......taas

Metallisen breather härvelin puolesta puhuu nimenomaan se että kun ajelee vähän reilummalla nopeudella pitkiä matkoja kampikammiosta lentää vähemmän öljyä pihalle huohottimen kautta. Liittyy nimenomaan tähän muovisen muodonmuutokseen lämmössä.

Kädet kyynärpäitä myöten pa....sa
Vieras

Mulla oli kans muovinen paikallaan joka oli naarmuinen ja soikeaksi kulunut! Öljyä tuli huohottimesta aika lailla. Vaihdoin teräksisen tilalle ja öljyn tulo loppu!
Vieras

Anonymous kirjoitti:Mulla oli kans muovinen paikallaan joka oli naarmuinen ja soikeaksi kulunut! Öljyä tuli huohottimesta aika lailla. Vaihdoin teräksisen tilalle ja öljyn tulo loppu!
Onko väliä minkalainen aukko on breatherin kyljessä, ( on pieniä reikiä täynnä olevia, ja sitten verkkomallinen tai samatapainen kuin vakio mutta teräksinen.
Vieras

Re: Roskiin!

Ride on kirjoitti:Jos kone on kerran auki, muovisen huohottimen voi viskata mäkeen saman tien, oli ehjä tai ei. Teräksinen vastaava ilman muuta tilalle aina kun mahdollista.

Hommasin uuden teräksisen huohotin rattaan, tarviiko sitä mitenkään käsitellä ennen asennusta paikalleen.
Rattaassa näytti olevan T. merkki se varmaan tulee kohdakkain Nokkamerkin kanssa.

Rattaassa oli terävät kulmat vähän joka puolella, tarviiko niitä esim vähä hioskella. vaan asettuuko se sinne itsestään kohdakkain muitten ratasparien kanssa.
Vieras

Mikä kuluu olla päittäisvälys huohotin rattaalla, eli minkä sihimmiprikan työnnän väliin ja mistä kohtaa mittaan että oikea shimmi löytyy.
Ride on

asennus

Viesti Kirjoittaja Ride on »

Terävät kulmat saa olla, ei haittaa. Tietysti jos on ylimääräistä aikaa/mielenkiintoa niin siitä vaan pyöristelemään.

Välys passataan viivottimen kanssa jakopään tiivistepinnan tasalle.
Vee
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vee »

Anonymous kirjoitti:Mulla oli kans muovinen paikallaan joka oli naarmuinen ja soikeaksi kulunut! Öljyä tuli huohottimesta aika lailla. Vaihdoin teräksisen tilalle ja öljyn tulo loppu!
Sama juttu mulla, nyt ei huohota ulos juuri mitään.
Vieras

Asensin S&S huohotinrattaan(metallinen) paikalleen vakio evoon, tuntuu että pitää pientä naputusta/tikitystä, Onko tämä normaalia? Onko hammasjako jotenkin erilainen nokkarattaan ja pinion rattaan kanssa?
Vieras

Eikö kellään ole tietoa asiasta?
Vieras

Anonymous kirjoitti:Eikö kellään ole tietoa asiasta?
ON
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Metalli metallia vasten pitää erilaista ääntä kuin muovi metallia vasten. Voi olla että hammasvälys ei ole ihan kohdallaan siinä uudessa breatherissa mutta en suuremmin huolestuisi jos ääni ei ole häiritsevän kova. Tokihan olet katsonut breatherin päittäisvälyksen kohdalleen?
Vastaa Viestiin