Eli tarkoitus olisi siirtää kilpiteline pyörän vasemmalle puolelle.
Auttakaas ensikertalaista mäessä. Joku on varmaan tehnyt tuon siirron..
Mikä on paras tapa tehdä se Dynaan. Kiinnitys ja hyvä tapa hoitaa johdotukset rekkarille?
Kuvia jos on niin hyvä.
Kiitokset etukäteen.
-Masi-
FXDCI-2005 sivukilpiteline
- Mopopoika -65
- Viesti:
Kilpiteline:
No ensin kannattaa hommata se kilpiteline
Johdotus:
Itse käytin sportissa vanhan jalkalampun (tms) maadoitettua johtoa jossa kulkee kolme johtoa sisässä. Yhden vedin maahan, yhden valosulakkeelle ja yksi tulee jarruvaloilta. Jos laitat pelkän kilpitelineen, niin johdotukseen riittä maa ja tuo valosulakkeelta tuleva piuha. Ja huomaamattoman valon kilvelle saa kun käyttää noita markkinoille ilmestyneitä "rekisterilaatan kiinnitysruuvipolttimoita". Johdotuksen saa nippusiteillä kulkemaan nätisti.
Huomioitavaa:
Ikävä yllätys saattaa kohdata kun haaveilet sivulaukkuja pyörään. On nimittäin telina varmaankin tiellä. Myös kyytiläisen jalkatappien sijainti suhteessa kilpitelineeseen kannattaa huomioida.
No ensin kannattaa hommata se kilpiteline
Johdotus:
Itse käytin sportissa vanhan jalkalampun (tms) maadoitettua johtoa jossa kulkee kolme johtoa sisässä. Yhden vedin maahan, yhden valosulakkeelle ja yksi tulee jarruvaloilta. Jos laitat pelkän kilpitelineen, niin johdotukseen riittä maa ja tuo valosulakkeelta tuleva piuha. Ja huomaamattoman valon kilvelle saa kun käyttää noita markkinoille ilmestyneitä "rekisterilaatan kiinnitysruuvipolttimoita". Johdotuksen saa nippusiteillä kulkemaan nätisti.
Huomioitavaa:
Ikävä yllätys saattaa kohdata kun haaveilet sivulaukkuja pyörään. On nimittäin telina varmaankin tiellä. Myös kyytiläisen jalkatappien sijainti suhteessa kilpitelineeseen kannattaa huomioida.
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
kilpiteline
Eipä tuo nyt kovin korkeeta älyä vaadi. Katselet sopivan paikan, itse laitoin taka-akseliin. Sitten hommaat riittävän tukevaa alumiinia esim. 5mm ja leikkaat sopivan palan sekä toisen palan josta teet kiinnittimen. sitten kun on hyvä muoto ja reiät tehty, kiikutat johonkin hitsaamoon että hitsaavat varsinaisen kilven tauksen ja kiinnitysjalan toisiinsa. Itse pistin ihan tavalliset johdot ja päälle vedin kromatun suihkuletkun, makso muistaakseni 4e
Re: FXDCI-2005 sivukilpiteline
Heips!
Se akselille kiinnitys on hyvä ratkaisu. Itse vedin piuhat swingin sisässä. Jos vedät ne swingin sisässä, niin joudut käyttään renkaan akselin pois. Jos putket joutuu irrottaan akselin takia, niin kannattaa laittaa akseli takaisin toiselta puolen. Niin ei tarvi ens kerralla kun vaihdat rengasta käyttää putkia pois. Useissa takavaloissa on kilpivalo samassa.Makuasia on, että tekeekö telineen alumiinista tai rosterista. Kannattaa kuitenkin tehdä paksusta tavarasta, muuten ei kestä. Ainakin kilpi murtuu kovasta tärinästä, jos ei ole riittävän tukeva teline.
Se akselille kiinnitys on hyvä ratkaisu. Itse vedin piuhat swingin sisässä. Jos vedät ne swingin sisässä, niin joudut käyttään renkaan akselin pois. Jos putket joutuu irrottaan akselin takia, niin kannattaa laittaa akseli takaisin toiselta puolen. Niin ei tarvi ens kerralla kun vaihdat rengasta käyttää putkia pois. Useissa takavaloissa on kilpivalo samassa.Makuasia on, että tekeekö telineen alumiinista tai rosterista. Kannattaa kuitenkin tehdä paksusta tavarasta, muuten ei kestä. Ainakin kilpi murtuu kovasta tärinästä, jos ei ole riittävän tukeva teline.
Jussi
Teline
Joo, se on makuasia, itse valitsin alumiinin koska rosterista tehtynä siitä tulee julman painava ja koska halusin tauksen ja jalan kiinnityksen hitsaamalla ja rosteri on aika perseestä hitstata. Tai ei siis hitsata mutta muoto ei tahdo pysyä kun on aika kova laajenemaan. ja tietysti kannaattaa laittaa valo samaan niin on kliinimpi kokonaisuus.