sportin takarenkaan sijainti...

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Vieras

sportin takarenkaan sijainti...

Viesti Kirjoittaja Vieras »

kröhöm, noviisi kyselee... Sportin takarengas ottaa kiinni lokasuojaan (ts strutsien ruuvin päihin beltin puolelta mutta toisella puolella tilaa ainakin 1,5-2 cm!! Onko normaalia vai mikä mahtaa mättää?? Vaihdettu matalammat 10,5 iskarit, muttamikä on syy siihen että rengas/lokasuoja ei linjassa? Ja miten tarkistaa että belttilinja on suora , ettei tule tuhoja?

näihin jos apuja löytyisi.. :oops:
rexa

Takarengas sijaitsee takana..mutta...

Viesti Kirjoittaja rexa »

Jos se on "sivussa" niin syynä voi olla se että pyörällä on joskus "mällätty" ja rungon takaosa ( Strutsien kiinnikkeet) on notkahtanut sivullepäin, silloinhan lokari on sivussa takarattaaseen nähden, se muuten vääntyy aika helposti, esim kaatumisen yhteydessä.

Jos irroitat Tankin ja istuimen sekä sen takalokarin, niin voit tarkistaa pitkällä suoralla viivoittimella, tai vaikkapa lattaraudalla, että takarengas on samassa keskilinjassa rungon yläputken kanssa, jos se on ok, niin silloin rungon takaosa on vääntynyt, omastani oikaisin sen Bilteman pienimmällä pullotunkilla ( 7,90 ?), tunkin toinen pää poikittaisvahvikkeen viereen ja toinen pää strutsin kiinnikkeeseen, lukitse tunkki jollakin paikoilleen, itse käytin pultteja, sitten eikun tunkkaamaan, oikeaa muuten helposti..
If it doesn´t work, chrome it !
pete72
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pete72 »

Itse olen tarkistanut belttilinjan siten että mittaan swingin -akselin keskeltä taka -akselin keskelle, kummallakin puolella pitää olla just sama matka.
0400831197
Jorke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jorke »

Suoruuden näkee myös hyvin kun laittaa jonkun langan kiinne emäputken ympärille ja vetää sen tiukalle niin että menee runkoputken päällä suoraan. Sit vaan mittaa onko takapää keskellä.
Vastaa Viestiin