t Mä vaan
Hevoonkenkä
-
Vieras
Hevoonkenkä
Tossa mietin kannataako laitta ölhylauhduttimet vai ei, mites paljon uskaltaa laittaa öljyä vanhaan hevosenkenkään
!?!?
t Mä vaan
t Mä vaan
Öljynjäähdyttimistä puhuttiin vähän aikaa sitten, lopputulos taisi olla ettei kannata ellei suunnittele reissua pariatuhatta kilsaa etelämmäksi. Täällä Suomessa ei ole ikinä niin kuuma että coolerista olisi jotain hyötyä tavallisessa katupyörässä - huippuunsa viritetyt monsterit sitten erikseen.
Kaikkiin öljysäiliöihin pätee sama sääntö - öljypinta tulee jäädä paluu- ja huohotusputkien päiden alle. Eli jos sulla on orkkis hevonkenkä jossa paluu ja huohotus tulee suoraan tankin yläreunasta sisään niin jätä öljypinta näiden liittimien alle.
Kaikkiin öljysäiliöihin pätee sama sääntö - öljypinta tulee jäädä paluu- ja huohotusputkien päiden alle. Eli jos sulla on orkkis hevonkenkä jossa paluu ja huohotus tulee suoraan tankin yläreunasta sisään niin jätä öljypinta näiden liittimien alle.
Juuri noin, kuten Hemuli mainitsi. Mutta jos sun hevosenkenkätankki ei ole orkkismallinen, vaan sellainen, jossa paluu ja huohotus tulevat tankin päälle, pitää säiliöön jättää riittävästi ilmatilaa huohotukselle. Kannattaa hommata mittatikullinen korkki, niin tilanteen seuraaminen helpottuu kummasti 
-
Vieras
Kiitos Hemuli & Masa,Masa kirjoitti:Juuri noin, kuten Hemuli mainitsi. Mutta jos sun hevosenkenkätankki ei ole orkkismallinen, vaan sellainen, jossa paluu ja huohotus tulevat tankin päälle, pitää säiliöön jättää riittävästi ilmatilaa huohotukselle. Kannattaa hommata mittatikullinen korkki, niin tilanteen seuraaminen helpottuu kummasti
Joo taitaa olla orkkis (paluu + huohotus) tankin yläreunaan, vielä yksi tyhmä kysymys; paljonko öljyy "lajenee" lämmetessä? varmaankin pitää kattoo öljy kuumana korkein leveli !?
Eipä se öljy kuumetessaan kovin paljon laajene - ohenee ainakin ja muuttuu ihan liruksi. Öljytaso suositellaan tsekattavaksi pian ajon jälkeen, eli koneen ja öljyjen ollessa vielä kuumina. Tätä suositellaan myös sen takia, että paluuöljy on vielä säiliössä; pyörän seistessä pidemmän aikaa ajamattomana osa öljystä valuu säiliöstä alas kampikammioon ja tällöin tehty öljytason mittaus antaa harhaisen kuvan