vielä käytettyjen veroista.

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vieras

vielä käytettyjen veroista.

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Olen yrittänyt pysyä mukana käytettyjen tuontiasioissa, mutta yhteen kysymykseen en ole löytänyt mistään vastausta.

Nykyinen verosydeemihän laskee veron kahdella tavalla: markkinahinnan mukainen vero sekä ikävähennyksellä oleva vero, maksuun menee pienempi vaihtoehto, näinhän syyskuinen päätös määräsi.

Kaikissa uusissa uutisjutuissa koskien veroasioita puhutaan vain markkinahintojen mukaisesta verosta, pysyykö uuden ovh:sta laskettava käyttöönottokuukausien mukaisesti laskeva ikävähennysvaihtoehto mukana ?? Koska harrikoiden arvo käytettynäkin säilyy erittäin hyvin, on ikävähennyksen mukaan laskettava vero useimmiten edullisempi vaihtoehto tuojalle, vai olenko taas ihan pihalla ?? :roll: 8O
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Katsoppas tuolta UUTISET osion alta uusimmat jutut... :roll:
Vieras

siellä ei mainita kuin markkinahinta (vai onko lukihäiriö iskenyt?? ) eli loppuuko ikävähennyksen käyttö? 8O
Vieras

Kyllä se valtio tais taas sahata mp-miehiä linssiin :cry: Onneks kerkesin tuoda oman ennen muutosta :lol: .Valitettavast lisää paskaa sataa niskaan kun uus eduskunta kokoontuu, eiköhän ne rankase nää autoverokiekurat haittaveroilla :cry: . Kun tietäs jonkun selkeesti näitä ajavan ehdokkaan niin mä äänestäisin ainakin sitä :twisted:
Vieras

Käsittääkseni ikävähennys poistuu :evil: joten todennäköisesti yli 5v vanhojen käytettyjen tuontiverot nousevat ja reilusti 8O 8O Ainoat jotka uudesta laista näköjään hyötyvät ovat uuden harrikan ostajat, et tämmöistä tänään
santtu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja santtu »

Iha näkkiseltään en usko että verotilanne olisi ainakaan merkittävästi huonontunut. Tässä pitää muistaa että vaikka ns. ikävähennykset hävisivät niin nyt se veroprosentti lasketaan markkinahinnasta. HD:n "ongelmana" on tietty se että myös käytetyt ovat arvokkaita.

Tästä olisi mukava nähdä jotain konkreettisia laskelmia perustuen oikeisiin tullauspäätöksiin, ei siis mitään mutua. Pitää myös muistaa, että tämä uusikaan autovero ei saa missään olosuhteissa olla syrjivä...

Vaikka tässä käytettyä havittelevat olisivat nyt "hävinneet" muutaman euron pitää myös muistaa, että nyt saatu autoverolain muutos on todella merkittävä askel kohti lopullista tavoitetta: Harrastemoottoripyörien nolla-% veroa.
Hevosmiesten tietotoimist

Täh?

Viesti Kirjoittaja Hevosmiesten tietotoimist »

Tuorein villi huhu väittää, että maahantuoja olis pudottamassa uusien hintoja... ja reilusti! Meinaa stoppia harmaatuonnille...
jk

Viesti Kirjoittaja jk »

Kerro heti mistä tän huhun kuulit?
Vieras

viime vuosien hinnoittelupolitiikan jäljiltä syytä olisikin tiputtaa hintoja reilusti :twisted: alennusvara voisi olla jopa 25-30% , itse uskon kuitenkin sen olevan luokkaa 15%

Tuo hintojen tiputus ei kuitenkaan ratkaise suurinta muutosta, esim. 80-luvun käytetyissä harrikoissa ikävähennyksen poistuminen (jos ja kun se poistuu) tietää harrastepyörissä jopa 3x veroja nykyiseen syyskuun päätöksen mukaiseen päätökseen verrattuna, tähän ei yllättävää kumma ole kukaan puuttunut.
Vieras

Itse ostin jopparilta saksapyörän, hinta oli XXXXmk. Ajelin pyörällä pari kautta. Vaihdoin pyörän "virallisella" maahantuojalla. Sain pyörästäni suuremman hyvityksen kuin olin maksanut (tosin käteisalennus jäi saamatta). Seuraava kaveri maksoi pyörästä XXXXeur. Uusi omistaja maksoi pyörästä 15% enemmän kuin itse maksoin parikautta sitten (Ensimmäinen maahantuojakin otti tietysti katetta,ei sisälly tähän 15%:iin). Eli näin se markkina hintaa nousee. ei taida hinnat tulla kovinkaan nopeasti alas. 8O Todellisen hyödyn taitaa kuitenkin kerätä harmaatuoja, eikä kuluttaja (ellei tuo pyörää itse).

Eräs huhu kertoi uusien H-D pyörien hinnan tulevan max 10% alaspäin.
Vieras

Itselläni on ainakin sen verta hyvät suhteet keski-eurooppan, eli sieltä sais sekä liikkeistä että yksityisiltä kohtuuhintaan pyöriä, mutta ilmeisesti vain uusimpien uittaminen kannattaa jatkossa.
vieras

Re: vielä käytettyjen veroista.

Viesti Kirjoittaja vieras »

Juuri sain veropäätöksen.Verot softail 97 ikävähennyksellä alle 4000e.
Vertailussa markkina-arvo 15900e :?:
Vieras

noin uudessa ero on vielä aika pieni, m-arvollahan vero olisi ollut 4640,-, mutta laskeppa ero esim. 90-luvun alun sportylle.. :evil: :evil:
vieras

Viesti Kirjoittaja vieras »

Anonymous kirjoitti:noin uudessa ero on vielä aika pieni, m-arvollahan vero olisi ollut 4640,-, mutta laskeppa ero esim. 90-luvun alun sportylle.. :evil: :evil:
Tuo tullin käyttämä markkina-arvo vain tuntuu hieman alhaiselta
empä ole 97:aa nähnyt moisella hinnalla.
Vieras

Tulli voi kai käyttää eurooppalaistakin arvoa vertailuissa (?).

Ikävähennysjärjestelmä on käytössä enään niin kauan kuin uusi verokaava otetaan käyttöön, eli vapun tienoilla ilmeisesti.
Vastaa Viestiin