Kampiaksilan stefan vaihto

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

kasi.kasi
Viestit: 32
Liittynyt: 20:18 13.01.2018.
Viesti:

Kampiaksilan stefan vaihto

Viesti Kirjoittaja kasi.kasi »

Viittiskö joku antaa ohjeet tämän toimenpiteen suorittamiseen?
Koko ensiöveto koppa pitänee purkaa. Eli se sisempikin lohko pois.
Mitäs primary drive jälkeen irrotetaan? Tartteeko ulosvetäjiä. Onko pooreilla piukas? Onko pyörimis suunnassa tarkka kohta jossa asento merkattava?

Evo softail 1988 kyseessä
Avatar
panshovel54
Viestit: 76
Liittynyt: 16:00 29.11.2002.
Paikkakunta: Kuru
Viesti:

Re: Kampiaksilan stefan vaihto

Viesti Kirjoittaja panshovel54 »

FXSTSB -95 ilman Springeriä
kasi.kasi
Viestit: 32
Liittynyt: 20:18 13.01.2018.
Viesti:

Re: Kampiaksilan stefan vaihto

Viesti Kirjoittaja kasi.kasi »

kiitos.

Kohdassa 4:30 laittaa spacerin ja sitten stefan perään.
Tuota rakennetta ihmettelen mikä estää vuodon tuon spacerin ja kampiakselin välistä? Ja nuo kampuran pooritkin viä, sieltähän mahtuu vaikka mitä tuleen välistä.
Ellei sitä spaceria, eli väliholkkia liimata kampiaksilaan.

Räjäytyskuvan mukaan sinne ei mitään toista tiivistettä näyttäs tulevan.
Pertti
Viestit: 6133
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Kampiaksilan stefan vaihto

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Kun dampperi/ratas kiristetään, spacer puristuu tiukasti tilaansa, eikä vuotavaa välystä jää.
Ei siis tarvitse mitään tiivistyksiä tai liimausta.
moderattori

Romu rauhoittaa!
kasi.kasi
Viestit: 32
Liittynyt: 20:18 13.01.2018.
Viesti:

Re: Kampiaksilan stefan vaihto

Viesti Kirjoittaja kasi.kasi »

Näinhän tuon täytyy olla.
Kummastelen silti, ameriikan insinöörin ratkaisua, metallipinta vasten toista pitämässä öljyn ja paineen sisällä.
Avatar
JKKo
Viestit: 1853
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kampiaksilan stefan vaihto

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Alunalkaen öljyisen moottorin ja öljyisen ensiövedon välillä mahdollinen snadi kosketus toisiinsa ei ole ollut merkityksellistä. Tehtaaltahan ei tullut kuivia avonaisia ensiövetoja. Jos semmosessa kuivassa ensiössä jotain suttua moottorin kylkeen tulee, niin se on kyllä.jälkisepittäjän itseaiheutettu ”ongelma”.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
Kiwi
Viestit: 2229
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Kampiaksilan stefan vaihto

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Onhan noita kuivia muutama tullut tehtaaltakin, muttei niissäkään mitään sen kummempaa tiivistystä ollut tuossa välissä.
Vastaa Viestiin