Sportsterin kytkin (1988)kasattu takaisin, toki vanhoilla levyillä. Kasaus tehty mielestäni oikein räjäytyskuvien mukaan mm. Jousilevy ”viritetty” lukkorenkaan taakse.
Pitäisikö tässä kohtaa jo kytkimen ns. Purra jo kiinni että saataisiin vaihteella ns. Veto päälle, vai tehdäänkö säätö erikseen? Mielestäni kytkinlevyt eivät vielä ota kiinni.
Kertokaa te viisaammat tämä toiminta
Kun jousi on puristuksessa ja kytkin kasassa, vaijerin liike vetää kytkimen auki. Eli kiinni on. Jos ei niin jotain on pielessä joko säädössä tai kasauksessa.
Tuosta linkistä näkyy kaikki, mitä kytkimessä pitää olla. Jos tuosta levypakasta puuttuu jotakin, ei kytkin ota kiinni. Asennettaessa osa 22 pitää puristua voimalla, ennen kuin lukkorengas menee paikalleen. Jos menee helposti, jotakin puuttuu välistä.
Kuten tuossa jo toverit totesivat, jos joku osa välistä puuttuu niin voi pakka jäädä väljäksi. Vai riittäisikö että joku väliosa on väärin päin? Ja tuokin oli jo yllä, jos säätö on ihan pois alueelta. Toimiikos se ramppi ollenkaan, onko sinulla kytkinvaijeri kiinni, aiheuttaako kahvan liike mitään näkyvää päittäistä liikettä kytkimessä? Tuota liikettä kokeilemalla ehkä selviäisi ovatko kuulat rampissa oikein? Vai onko se ramppi ihan "löysä", ei niinkuin tee mitään kahvaa liikuttaessa? Vähän ehkä turhaakin pohdintaa, kuulienhan pitäisi olla pois paikoiltaan ja siellä välissä kanittamassa jotta kytkin on koko ajan irti?
UrpoTJ kirjoitti: 22:50 26.03.2025.
Kuten tuossa jo toverit totesivat, jos joku osa välistä puuttuu niin voi pakka jäädä väljäksi. Vai riittäisikö että joku väliosa on väärin päin? Ja tuokin oli jo yllä, jos säätö on ihan pois alueelta. Toimiikos se ramppi ollenkaan, onko sinulla kytkinvaijeri kiinni, aiheuttaako kahvan liike mitään näkyvää päittäistä liikettä kytkimessä? Tuota liikettä kokeilemalla ehkä selviäisi ovatko kuulat rampissa oikein? Vai onko se ramppi ihan "löysä", ei niinkuin tee mitään kahvaa liikuttaessa? Vähän ehkä turhaakin pohdintaa, kuulienhan pitäisi olla pois paikoiltaan ja siellä välissä kanittamassa jotta kytkin on koko ajan irti?
Ei ole vielä kannet tai vaijerit kiinni, eli pelkällä jousen painamisella pakka kasassa, täytyy vielä tarkistaa yksi oleellinen asia nimittäin pyörään tehtiin kytki/roottorin lisälaakerointi mikä ei vaikuta kytkimeen, mutta kytkimen pohjaan sorvautettiin lisätukilevy, mikä periaatteessa voisi estää kytkimen toiminnan mutta piti olla siten että tämän ei pitäisi estää mutta mittailen sen kun saan kytkimen purettua.