Eli 01 porasta jarruneste määrä tarkistus.
kahva painuu tankoo kiinni. JarruPalois silmämääräsesti pintaa 4mm.
Tältä foorumilta googlattu sivulle 13 asti. Clymerin opusta tavattu, muttei siittä micikaanikielestä ymmärrä.
tarkistuslasi mikä lie säiliön päällä, millai siittä edes voi nähdä pintaa, kun se ei ole kyljes? Yrittäny lukulasien ja kiväärinkiikarillakin.
brake mastercylinterin kannen ruuvvasin auki, nestettä niin et 5mm jäi alle kannen sauman, ei siis liene vähissä?
Porsteri jarrunesteen tähtäysaukko päällä?
Re: Porsteri jarrunesteen tähtäysaukko päällä?
Ei ole vähissä. Minulla Softailin Service Manuaalissa sanotaan 6,35 +- 3,18 mm yläreunasta (tuumamitoista muunnettuja, siksi noin omituisia).
Tuossa 23 minuutin kohdalla kaataa nesteet säiliöön:https://youtu.be/J5nuh39VAu8
Tuossa 23 minuutin kohdalla kaataa nesteet säiliöön:https://youtu.be/J5nuh39VAu8
Re: Porsteri jarrunesteen tähtäysaukko päällä?
Mites tämä vaiva ilmestyi, yks kaks vai pidemmän ajan kuluessa? Onko kahvassa yhtään vastusta vai meneekö ihan ilman? Jos pumppaa niin jäykistyykö sitten? Onko eturengasta vaihdettu, onko jarrulevy suora?
Re: Porsteri jarrunesteen tähtäysaukko päällä?
Pari vuore lämpöses tallis olo jälkeen ilmesty, mikää jämäkkä ei oo ollu ennenkään. Puree kyllä kiinni, vain kahva painuu stongaa nykyään. Mitään ei oo pirelty. Pumppaus ei vaikuta. Suora on jarrulevy, eikä sinerrä.
Re: Porsteri jarrunesteen tähtäysaukko päällä?
Niin että.pyörä on ollut pari vuotta ajamatta? Varmaan jarrusylinterit olisi hyvä putsata, voisi auttaa.
Ameriikan poppakonsteja on ilmakuplan poistamiseksi pistää jarrukahva mustekalakumilenkillä pinteeseen eli jarru kireäksi yli yön. Nestesäiliön kannen voi ottaa irti, puhdas kangas vaan päälle ettei mene mitään roskia tms. Sitten aamusella naputellaan ruuvimeisselin kahvalla jarruletku alhaalta ylös ja toivotaan että se kupla sieltä nousisi säiliöön. Sitten kansi kiinni, toivotaan parasta ja kokeillaan auttoiko. Jos ei, niin sitten putsataan jarrusylinterit ja ilmataan ihan oikeasti...
Ameriikan poppakonsteja on ilmakuplan poistamiseksi pistää jarrukahva mustekalakumilenkillä pinteeseen eli jarru kireäksi yli yön. Nestesäiliön kannen voi ottaa irti, puhdas kangas vaan päälle ettei mene mitään roskia tms. Sitten aamusella naputellaan ruuvimeisselin kahvalla jarruletku alhaalta ylös ja toivotaan että se kupla sieltä nousisi säiliöön. Sitten kansi kiinni, toivotaan parasta ja kokeillaan auttoiko. Jos ei, niin sitten putsataan jarrusylinterit ja ilmataan ihan oikeasti...
Re: Porsteri jarrunesteen tähtäysaukko päällä?
Jos se kerran tekee paineen, niin ilmaa perinteisellä tavalla.....pumppaa niin kovaksi kuin saa ja sitten ilmaruuvi auki ja kun kahva on pohjassa, pidä pohjassa ja ruuvi kiinni.
Toista niin monta kertaa, että alkaa jäädä oikeaan korkeuteen.
Toista niin monta kertaa, että alkaa jäädä oikeaan korkeuteen.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Porsteri jarrunesteen tähtäysaukko päällä?
Kiitoksia vinkeistä.
Eihän se tosiaan ollut kuin käytönpuutetta. Satula irti ja jarrusylintereille jumppaa ja hiukan rostoffia, ni johan alko pureen. Eikä piisaa enää rantees voima puristaan jarrukahvaa stongaan kiinni.
Jarrunestesäiliön päällä oleva lasitarkistus ikkuna, mikä lie, toiminta periaate jäi kyllä askarruttaan, ei siittä näy ku mustaa.
Imasin pari ruiskullista jarrunestesäiliöstä. Ekaan ruiskuun imaisin lisää dot4 ja toiseen dot5. Eka ruisku ei sekoittunut millään, nesteisiin jäi selvä raja. Toinen ruisku, jossa siis jarrunestesäiliöstä ja dot5 sekaantui keskenään hyvin.
Tästä voi päätellä et jarrunesttesäiliössä oli myös dot5.
Hyvä ja helppo konsti varmistaa mitä säiliössä todellisuudessa on.
Kuvan laittaisin tähän jos osaisin, ero on aivan selvästi silmin havaittavissa.
Eihän se tosiaan ollut kuin käytönpuutetta. Satula irti ja jarrusylintereille jumppaa ja hiukan rostoffia, ni johan alko pureen. Eikä piisaa enää rantees voima puristaan jarrukahvaa stongaan kiinni.
Jarrunestesäiliön päällä oleva lasitarkistus ikkuna, mikä lie, toiminta periaate jäi kyllä askarruttaan, ei siittä näy ku mustaa.
Imasin pari ruiskullista jarrunestesäiliöstä. Ekaan ruiskuun imaisin lisää dot4 ja toiseen dot5. Eka ruisku ei sekoittunut millään, nesteisiin jäi selvä raja. Toinen ruisku, jossa siis jarrunestesäiliöstä ja dot5 sekaantui keskenään hyvin.
Tästä voi päätellä et jarrunesttesäiliössä oli myös dot5.
Hyvä ja helppo konsti varmistaa mitä säiliössä todellisuudessa on.
Kuvan laittaisin tähän jos osaisin, ero on aivan selvästi silmin havaittavissa.
Re: Porsteri jarrunesteen tähtäysaukko päällä?
Se tarkistuskupla toimii niin, että se näyttää kirkkaalta, jos säiliössä on vajaata. Kun se tappi ui nesteessä, näyttää mustalta.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!