Keulahuolto tulossa vuoden 1983 XLS:ään, lähinnä varmuuden vuoksi kun ei historia ole tiedossa. Tai melkeinpä tiedän ettei 30 vuoteen ole mitään tehty kun ei ole taidettu ajakaan. Tämähän on tuplalevyillä, normaali Sportsterin 35mm keula, pyörän runkokin on samanlainen kuin alkupään evo-malleissa. Tiettävästi vakio, tosin kiljukotkan clamppi on laitettu siihen lokarin yläpuolelle. En paljon ehtinyt ajella viime kesänä, mutta niiden 30+ vuotta vanhoilla renkailla tehtyjen vähien ajojen perusteella alusta on ns mukavuuspainotteinen. Ulosjoustoa on reilusti, tai sitten jouset on lysyssä. Ei niiaa pahasti, tosin ei tuo etujarrukaan häävi ole, ennemminkin hidastin

Mutta mitäs tuolle kannattaisi tehdä ”siinä samalla”? Progressiven jousia saa edukkaasti, kannattaisiko sellaiset laittaa? Juuri muita ei ole tarjollakaan tai sitten en osaa etsiä. Venttiiliosastoa ei myöskään ole tullut vastaan.
Vai olisiko ”järkeä” laittaa uudemman 39mm keula päivitettynä ja yhdellä jarrulevyllä? Taitaa olla parempi jarru se kuin nuo vanhat tuplat? Alkuperäinen ilmiasu on yber alles tämän pyörän kanssa joten orkkislokari pitää saada laitettua, kuten myös tuo 9-puolainen valupyörä. Lamppu lippoineen ym tietenkin myös, mutta kaipa nuo onnistuvat, tuskin 39-millinen keula ainakaan kapeampi on kuin tuo vanha?
Takana on nyt alkuperäiset iskarit, hankittuna on puolisen tuumaa pidemmät (12.5”) jostain 90-lukuisesta Sportsterista ”melkein uutena” irroitetut, ne laitan nyt aluksi. Ehkä taaksekin tulee päivitystä jos aihetta ilmenee.