Pleksi ultraan

Runko, jousitus, keula, renkaat, vanteet, jarrut, peltiosat, satulat

Valvojat: Pertti, pressa

AnttiM
Viesti:

Pleksi ultraan

Viesti Kirjoittaja AnttiM »

Mistä löytyy Ultraan pleksi jossa yläosaa taivutettu eteenpäin kohtuu jyrkästi.

On tullut hankittua useampi pleksi 4" - 6" - 8" - 9.5"
Näissä kaikissa on yläosa kahtalaisen loiva ja
tekee kypärään aivan helvetillisen tärinän.
100 vauhdissa näkyy kaikki kahtena....
On tullut kokeiltua parillakin erilaisella kypärällä.

Kokeilin kaverin pyörää jossa oli tuollainen jyrkkä taivutus
ja eikä tehnyt juurikaan ollenkaan ravistanut.
Mutta ei ollut tietoa mistä tai minkä valmistajan pleksi oli kyseessä.
H-D "maailman työnnetyin moottoripyörä"
Pave.

Re: Pleksi ultraan

Viesti Kirjoittaja Pave. »

Eikös niitä noilta varaosamyyjiltä löydy?
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
tulokti

Viesti Kirjoittaja tulokti »

Moi,
Katso vaikka haulla (Wind Vest) mulla on noiden suoja ollut Ultrassa... joka taivutettu yläreunasta.. toimii!
-TT-
AnttiM
Viesti:

tulokti kirjoitti:Moi,
Katso vaikka haulla (Wind Vest) mulla on noiden suoja ollut Ultrassa... joka taivutettu yläreunasta.. toimii!
-TT-
Minkä korkuista olet käyttänyt ?
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Kokeilin H-D Turun koeajotiskistä yhtä viime keväänä Artmotoriin koeajopäivillä omassani. Voimakas taivutus tekee inhottavan vääristymän näkökenttään. Ei se mielestäni auttanut niin paljon, että olisin edes harkinnut panna 200-250 eur moiseen.

Ostin muutaman taivutetun kiinanpleksin, mutta liian matalia nekin. Olen enimmäkseen ajellut suorilla, mutta tarpeeksi korkeilla. Korkeus siinä eniten auttaa ja minimi minulle toimiva on se orggis. Sillä ajan edelleen. Jos siitä johonkin vaihtaisin, niin vaikka tuuman korkeampaan. Itse en matkapyörässä viitsi leikkiä matalilla kioskilla käyntiin sopivilla. Matkasta ei tule mitään, jos pää tärisee, näytti pleksi kuinka hienolta hyvänsä :mrgreen:
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Joe Cool
Viesti:

Ilmeisesti H-D Turku pitää edelleen sitä koeajosettiä esillä, tee reissu sinne kokeilemaan. Siinä oli varmaan 4-5 eri korkeutta.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
tulokti

Viesti Kirjoittaja tulokti »

Moi,

7-8 tuumaa mutta minulla on ollut tuossa madallettua satulaa... mutta lähtökohtaisesti niin että on mahdollisuus katsoa myös tuon "lasin" yli ja kun haluaa ajaa vähän rennommalla asennolla nojaa vähän taaksepäin jalat etutapeille niin katsoa voi myös tuon läpi.
Onhan noissa laadullisia isojakin eroja... esim. NATIONAL CYCLEN AIDOT WAWET ovat mielestäni laadukkaita, tehty paksummasta matkusta eikä naarmuunnu niin helposti.
Jos kiinnostaa niin kannattaa kysyä Stormilta eivät revi niin suolaisia hintoja, olen ostanut tuolta kaksi kertaa toimitusaika on vaan aikas pitkä.

-TT-
Pave.

Joe Cool kirjoitti:Kokeilin H-D Turun koeajotiskistä yhtä viime keväänä Artmotoriin koeajopäivillä omassani. Voimakas taivutus tekee inhottavan vääristymän näkökenttään. Ei se mielestäni auttanut niin paljon, että olisin edes harkinnut panna 200-250 eur moiseen.
Vaikka tuo oma paskakasa ei Ultra olekaan, niin tuossa ainakin toimii tuo taivutettu pleksi tosi hyvin! Tuossa oli ostaessa sellainen täysin suora, saman korkuinen! Ja kun vielä ekana talvena vähän kortin satulaa, että saa akaa selkä suorana, niin se suora pleksi löi tosi pahat tärinät kypäsrään!
Loimaalla käydessäni muilla ostoksilla vähän kyselin toisenlaista pleksiä ja suosittelivat tuota! Vähän olin epäilevällä päällä ensiksi, mutta kun sen kiinni ruuvasin niin en ole katunut yhtään. Ja itse kayselen ainakin siitä yli, eli ei tule vääristymiä kuin korkeintaan alle kymmenen metrin matkalle, ja siihen sitä ei normaalisti katsota... no ehkä joskus aikaisin keväällä tais syksyllä se vähän häiritsee kun se on aamuisin jäässä, muuten ei! Liekö sitten parempi kuin joku kiinanapojan tavutelma?
R.I.P Jaska - Motoristi
Joe Cool
Viesti:

Täsmennän hieman. Kaikkien testien jälkeen sanoisin, että se muotoilu auttaa muutaman sentin. Eli muotoiltu voi olla muutamaan sentin matalampi, kuin suora,

Siksi testasin juuri sitä vähän matalampaa ja oli joku merkkituote, kallis ainakin. Varmaan just samaa, mitä Pavella, koska samaa firmaahan ne ovat Turussa ja Loimaalla nykyään.

Eli sillä reilun 200 euron plexillä pääsi samaan kuin orggiksella, mutta se muotoiltu sai siis olla hieman matalampi. Ja silloin siinä osuin se vääristymä näkökenttään esim. pysäköitäessä, risteyksissä alas katsoessa jne.

Tästä syystä päätin jatkaa orggiksella. Näen siitä yli normaalisti ja sateella voi katsoa läpi ja olla hieman naama suojassa, vasten aurinkoa taas pitää katsoa yli, kun itikoiden läpi ei näe.

Todennäköisesti seuraava korkeampi pykälä vähentäisi pyörrettä orggikseen verrattuna. Mahdollisesti Pavella on juuri se korkeus. Nämä tuumakokojen vertaukset ovat hieman harhaanjohtavia, koska satula voi olla erilainen ja kuskin selän pituus myös.
Pave.

Joe Cool kirjoitti: Todennäköisesti seuraava korkeampi pykälä vähentäisi pyörrettä orggikseen verrattuna. Mahdollisesti Pavella on juuri se korkeus. Nämä tuumakokojen vertaukset ovat hieman harhaanjohtavia, koska satula voi olla erilainen ja kuskin selän pituus myös.
Piti käydä pihassa mittaamassa... tuosta katteen ylälaidasta pleksin ylälaitaan on n. 26.3 cm ja satulkaa on hieman korotettu kuskin kohdalta, jotta saa ajaa selkä suorassa! Ja edellinen oli suora ja se toi pyörteet kypärään, mutta tuo heittää ne hyvin yli!
Liitteet
Jaska 711.JPG
R.I.P Jaska - Motoristi
Pekka L

Viesti Kirjoittaja Pekka L »

Moro!

Se pleksin 'oikea" korkeus riippuu tietysti myös kuskin mitoista. Mulle suora 8,5" on ollut passeli. Suojaa ja normaali ajoasennossa katselen sen yli. Talvella innostuin tilaamaan muotoillun kiinalaisen, vajaa 20 egee. Mutta se oli mulle liian matala. Nyt paikallisesta liikkeestä ostettu, noin 10 kertaa kalliimpi, loivemmin muotoiltu käytössä. En oikeestaan oo vielä reilun 2000 kilometrin jälkeen pysty sanomaan puoleen tai toiseen suoraan pleksiin verrattuna! :mrgreen:
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Ultra Limited 24
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Tuulilasin ilmavirran ohjaukseen on uusissa tullut "postiluukku", jolla saadaan patopaineen avulla ilmapatja ohjaamaan varsinaisen ilmavirran suuntaa ylemmäksi. On siis todettu niin merkittäväksi ongelmaksi, ettei pelkkä lasi muutos välttämättä auta.
moderattori

Romu rauhoittaa!
AnttiM
Viesti:

Nyt on tullut kokeiltua aika monta erilaista pleksia.
Viimeisin piti olla jo laadukkaampi mutta satasen vauhdissa
lyö edelleen paineen kypärään. Ei tosin niin pahasti kuin
edeltäneet, mutta ei sillä lapin reissua heitetä.

Kohta on kausi puolessa välissä, eikä mitään asiaa reissuun tuolla vehkeellä.
Perän korkeus säätöjä pitää vielä kokeilla, sitten lähtee paska vaihtoon.
Oliskohan vaikka bemarilla toimivia matkapyöriä.
Joe Cool
Viesti:

Millainen se laadukkaampi oli? Oliko se juuri tätä taivutettua mallia?

Itse kun noilla läksin aikoinaan leikkimään, ostin palan polykarbonaattia ja piirsin sen alaosan kuvan tussilla suojakalvoon. Sitten tarpeeksi korkealle yläosan (niin korkea, ettei yli nähnyt) ja sahailin kuviosahalla muodon. Pleksi kiinni ja kokeilemaan.

Sitten vaan sahailemaan tuuma-pari kerrallaan siivua pois, niin näki oikean korkeuden. Jatkoin ihan olemattomaan suikaleeseen ja kokeilin jopa ilman.

Tästä johtopäätös, että mitä korkeampi, sen parempi.

Nykyinen orggis saisi olla ehkä aavistuksen korkeampi, mutta ei niin, että viitsisi ruveta jumppaamaan enää. Ajoin tällä viikolla just reilut 600 km työreissun ongelmitta. Muuten tuolla tullut vedettyä 15000 km joista pisin reissu oli 6000 km ja nyt kuukauden kuluttua tarkoitus ajaa 8000 km reissu. Eli minulle orggis toimii niin, että sillä voi jopa lähteä reissuun ja olen lähtenytkin, oli asiaa tai ei :D

Onhan niitä matkapyöriä - toiset osaltaan toimivampia yhdelle, kuin toiset. Esim. Wingissä ja kaiketi BMW:ssäkin on sähköllä säätyvä plexi - silloin kun sattuu toimimaan. Kaverilla Wingissä se säätö juuttui yläasentoon ja nyt ei näe mitään, kun ajaa vasta-aurinkoon. Pyörä on myynnissä, kun ei jaksa ruveta korjaamaan. Siitä saisi kai edullisesti Wingin...

Vaihtaahan se kannattaa, jos ei tykkää. Ei näistä kannata stressiä ottaa ja jokainen ajaa mikä tuntuu itsestä hyvälle. Oli mikä merkki tai malli hyvänsä, ei se ole muilta pois. Tai vaikka ei ajaisi lainkaan moottoripyörällä, sekään ei ole pakollista :oops:
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

Mulle apu löytyi tästä:
http://www.mra.de/en/x-creen" onclick="window.open(this.href);return false;

Touring-lippa toimi sekä lepakossa että tuossa nykyisessä sharknosessa (road gliden piti uuden katteen ja ilmastointiaukkojen ansiosta tarjota jo vakiona tyyntä ajelua mutta niin vain kävi että jatkopalaa tarvittiin).
Viva Knievel!
Vastaa Viestiin