Remmi ulisee
Remmi ulisee
Vuoden 2005 Electra Glideen vaihdettiin kauden päätteeksi uusi toisiohihna ja hihnapyörä. Nyt keväällä ekat noin 300 km sujui ongelmitta. Sen jälkeen se on alkanut pitää ääntä. Ottaa johonkin kiinni varmaankin. Aluksi kitisi vain veto päällä,mutta nyt jo koko ajan,moottorijarrutuksessa vähiten. Onko remmi asennettu väärin tai kokonaan vääränlainen remmi? Olen odotellut ja toivonut,että uusi remmi asettuisi paikalleen ja kitinä lakkaisi. Kun pesin pyörän ja ajelin himaan,niin yhden liikennevalopysähdyksen jälkeen ääni lakkasi loppumatkan ajaksi. Kuitenkin seuraavan rundin alkaessa ääni oli taas palannut. Miten korjata?
Loud valves save lives
-
- Viestit: 1318
- Liittynyt: 20:50 28.05.2007.
- Paikkakunta: Tampere
Re: Remmi ulisee
Onkohan takapyörä asennettu varmasti suoraan linjaan?
Re: Remmi ulisee
Onko varmasti riittävän kireällä?
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Re: Remmi ulisee
Tuollaisesta vanhasta "Paven mallista" on samanlainen kokemus.
Hihna ja pyörät oli vaihdettu ja voimakasta kitinää ei saanut sitten millään pois.
Vanhallakin pikkuisen äänteli, mutta uusi remmi suorastaan kiljui.
Ajamalla ääni ei loppunut ainakaan parin tuhannen kilsan aikana.
Purin laitteen, tutkin ja mittailin, mutta kaikki oli oikein. Osatkin olivat oikeanlaisia ja remmi orkkis.
Myös takahaarukan ripustuksen kumit oli vaihdettu samalla ja nekin olivat oikein.
Pyörään oli amerikanjoe laittanut takaiskareiden alapäähän madalluspalikat ja ne kun otti pois, niin hiljeni.
En käsitä mikä sen teki, mutta helpotus oli suuri, kun sillä taas viitsi ajella.
Hihna ja pyörät oli vaihdettu ja voimakasta kitinää ei saanut sitten millään pois.
Vanhallakin pikkuisen äänteli, mutta uusi remmi suorastaan kiljui.
Ajamalla ääni ei loppunut ainakaan parin tuhannen kilsan aikana.
Purin laitteen, tutkin ja mittailin, mutta kaikki oli oikein. Osatkin olivat oikeanlaisia ja remmi orkkis.
Myös takahaarukan ripustuksen kumit oli vaihdettu samalla ja nekin olivat oikein.
Pyörään oli amerikanjoe laittanut takaiskareiden alapäähän madalluspalikat ja ne kun otti pois, niin hiljeni.
En käsitä mikä sen teki, mutta helpotus oli suuri, kun sillä taas viitsi ajella.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Remmi ulisee
Kireys on kohdallaan. Edellinen remmin vaihto sujui kyllä ok.Pave. kirjoitti:Onko varmasti riittävän kireällä?
Pitää varmaan yrittää tsekata tuota pyörän suoruutta.
Nolottaa tuolla ajella. Päät kyllä kääntyvät,mutta eivät siksi,että 'onpa komea motskari'

Loud valves save lives
Re: Remmi ulisee
Lue tuo ketju. Loppupäässä Röpö laittaa homman kuosiin.
http://84.234.73.214/juttutupa/viewtopi ... 899ff8168d
http://84.234.73.214/juttutupa/viewtopi ... 899ff8168d
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
ex. 2002 FLHR
Re: Remmi ulisee
mie kun en näistä mittään tiijä. Aina vaan on kuntoon tullu. Eteenpäin mentäessä hihn pyrkii vasempaan reunaan pienellä hihnapyörällä. Samoin se haluaa takahihnapyörällä. Taakse päin työnnettäessä päin vastoin. Monessa mopossa hihna alkaa taakse päin työnnettäessä ottamaan renkaaseen kiinni. Varsinkin jos on vaihdettu rengasmerkkiä tai leveyttä. Nämä siirtymät johtuu laakeriväljyyksistä. Takapyörän laakeri, swingin laakeri ja sitten enskan ja lootan laakerit. Veto vie veto tuo. Eteenpäin mentäessä takahihnapyörän ja hihnan väliin pitää saada 0,5mm rako. Hihna ei saa nypyttää takapyörälle tultaessa. (hyppiä heilua) Kitinä tulee kun hihna ottaa sivusta kiinni. Etuhihnapyörässä on myös kaulus jota vastenhihna voi alkaa nojata liikaa. Nänä johtuu siitä että vaihdelaatikon akseli alkaa mennä vinoon kun laakeri antaa periksi. Siis se laakeri joka on kytkimen takana. Linjaus jos ei auta niin laakereita menee vaihtoon.
Sitten on nämä kumiripustevehkeet. Jos joku ripuste on pettänyt niin hihna menee vinoon eikä kulje enää puhjallaa. Kitisee ja sitten kuuluu RAPS ja hihna poikki. Pyrkii hyppäämään takahihnapyörän reunan päälle.
Sitten on nämä kumiripustevehkeet. Jos joku ripuste on pettänyt niin hihna menee vinoon eikä kulje enää puhjallaa. Kitisee ja sitten kuuluu RAPS ja hihna poikki. Pyrkii hyppäämään takahihnapyörän reunan päälle.
Re: Remmi ulisee
Itseasiassa näissä tämän päivän kumiripustetuissa on swingi suoraan laatikon perässä ja runko on sitten niillä kumeilla koneesta ja lootasta riippumassa. Eli kumin pettäminen ei vaikuta hihnan linjaukseen, sillä swingi liikkuu samalla.