Sivu 1/2
Öljypumppuongelma. Siirretty chatboardilta
Lähetetty: 18:55 08.03.2016.
Kirjoittaja jensen
Ei siinä tainnut olla mitään vikaa.. Purin ja putsasin ja uusi stefa ja tiivisteet.. Paine katosi.. Vaahtoa öljylinjassa.. Aivan kuin siirappia.. Putsasin tankin pensalla ja pesin saippualla ja kuivasin puhaltimella..Siirappimaista mönjää oli letkussakin..
Se ois kilahtanut tai ainakin välille jäänyt kun en olis tohtinut ajaa ilman painetta.
Halvinta motoksia.. Voi olla että oli vain ilmaa pumpulla? En älynnyt ilmata.. Nyt panen pumpulle siemenöljyn... Eiköhän paineet löydy..Nokkakopan tiiviste tuli tänään.. Öljypumpun akseli pahimmoileen että ei sokkaa saanut ennen kuin sormella nokkakopanpuolelta pukkasi. Uusi pumppu on varalla.
Paksuilla nakkisormilla oli ikävä kiiloja asennella..
Kyllähän joku on voinut jotain mönjää tankkiin laittaa.. Nyt se on kuitenkin vaikeampaa kun on lukko
https://www.youtube.com/watch?v=chX56I63wcw" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: H-D ja kilometrit
Lähetetty: 19:08 08.03.2016.
Kirjoittaja Kapteeni sika
Mulla on sovelissa talvisin löpöö pesuaineena öljytankissa ja letku pumpusta irti ja tulpattu. Keväällä oon laittanut öljyt tankkiin ja letkut kii. Kyl se vaahtoo pukkaa jos ei käytä niin kuumaksi että öljytkin kuumenee, ja niin pitkään en paikallaan käytä. Eka lenkki ja öljytankin pinta on kun lähteen silmä. Siinä ne loputkin ilmat ulostautuu.
Nyt kun on kicksi niin sillä on helppo todeta että öljy kiertää, tulpat irti ja polkee, painemittarikin nousee 10psi:n kohille.
Ilmaus onnaa kun otat check valven kuulaa ylös ja pyöräytät konetta. Toinen konsti on pukata öljyä isolla ruiskulla feed putkesta pumppuun... tai kai niitä konsteja on muitakin.
Re: H-D ja kilometrit
Lähetetty: 17:39 09.03.2016.
Kirjoittaja ranze
Edit: poistin kommentin kun alkuperäisessä ketjussa puhuttiin koneen kestosta ja kommentti koski kampiakselia. Yhtäkkiä ollaankin shovelin öljypumpussa ja säie katkaistaan.
Re: H-D ja kilometrit
Lähetetty: 18:10 09.03.2016.
Kirjoittaja Kapteeni sika
Ei mulla oo noin tuoretta tekniikkaa, ja tuskin tulee. Katelkaa te teeseemiähet.

Re: H-D ja kilometrit
Lähetetty: 20:11 09.03.2016.
Kirjoittaja Pertti
jensen kirjoitti:Ei siinä tainnut olla mitään vikaa.. Purin ja putsasin ja uusi stefa ja tiivisteet.. Paine katosi.. Vaahtoa öljylinjassa.. Aivan kuin siirappia.. Putsasin tankin pensalla ja pesin saippualla ja kuivasin puhaltimella..Siirappimaista mönjää oli letkussakin..
Se ois kilahtanut tai ainakin välille jäänyt kun en olis tohtinut ajaa ilman painetta
Sovelin kanssa tyypillinen tössi öljypumpun asennuksessa on hiuksenhieno linjausvirhe. Jos pumppua ei kiristelyvaiheessa pyörittele ja varmistu, että se takertele missään kohtaa, katoaa paineet jonkin matkan ajon jälkeen.
Lämmetessään paikat paisuu ja pumppu alkaa ahdistamaan, matopyörästä kuluu pikkuhiljaa hampaat sileäksi ja pumppu lakkaa pyörimästä.
Jos olisi ohjaritapit kuten pannussa, pumppua ei saisi vinoon.
Re: H-D ja kilometrit
Lähetetty: 03:15 10.03.2016.
Kirjoittaja jensen
En tajua..Öljy ei kierrä.. Uusi öljypumppu. Paluulinjasta ei tule mitään..
Re: H-D ja kilometrit
Lähetetty: 09:31 10.03.2016.
Kirjoittaja Pertti
jensen kirjoitti:En tajua..Öljy ei kierrä.. Uusi öljypumppu. Paluulinjasta ei tule mitään..
Ootko varma, että pumppu pyörii?
Re: Öljypumppuongelma. Siirretty chatboardilta
Lähetetty: 11:28 10.03.2016.
Kirjoittaja IJHa
Pari asiaa kannattaa tarkistaa:
1. onhan letkut oikeassa järjestyksessä?
2. Onko pumpun vetoakselin kiilat kunnossa /paikallaan, erityisesti paluupuolen hammasratas?
Varsinkin tuo paluupuolen kiila on äärimmäisen helppo pudottaa paikaltaan asennettaessa, älä turhaan kysy mistä tiedän

Re: Öljypumppuongelma. Siirretty chatboardilta
Lähetetty: 19:27 10.03.2016.
Kirjoittaja jensen
Pumpun kiilat oli paikalla mutta nokkakopan kiilaa ei löytynyt.. Siellä vika..
Re: Öljypumppuongelma. Siirretty chatboardilta
Lähetetty: 20:06 10.03.2016.
Kirjoittaja Kapteeni sika
Minkälainen lukkorengas/ sokka sulla oli sen pumpun akselin päässä? Pitäs olla sellanen korvallinen joka täyttää uran ympäriinsä. Jos se on joku c- klipsi niin kiila pääsee ulos. Kaverilla kävi niin. Ei öp valoa, ei painemittaria. Tuhon voi arvata.
Vai unohditko laittaa kiilan?

Re: Öljypumppuongelma. Siirretty chatboardilta
Lähetetty: 22:13 10.03.2016.
Kirjoittaja jensen
Mie sitä kattelin niin ei se kiila sieltä pääse pois.. Minun motti on 1992 ja öljytankki on vanhempaa mallia..
Siinä ei ole feed linjaa ollenkaan ja drain plugista syöttö. 2 lähtöä ja toinen menee kampikammioon ja toinen on paluu..
Mie uskon että mulla on väärin reititetty linjat..Feed täytyy vetää suoraan pumpulle .
Siinä oli lukkoprikka jossa pikkuisille pihdeille reijät.. Ei meidän tallilta löytynyt tarpeeksi pieniä pihtejä ja olipa vittumainen panna se paikalle..
Tämän mukaan minun öljyputket väärin..
http://aijaa.com/hyfe8F" onclick="window.open(this.href);return false;
Kolme lähtöä ja drain plug.. Mulla ei ole kuin 2 ja drain plug..
Re: Öljypumppuongelma. Siirretty chatboardilta
Lähetetty: 22:58 10.03.2016.
Kirjoittaja jensen
Tämän mukaan olin vetänyt.. Väärin..
http://aijaa.com/oEXo9g" onclick="window.open(this.href);return false;
Kumma kun ei ole leikannut kiinni.. Se on kuitenkin jonkinmoista painetta pitänyt ja voitelu on osittain toiminut.. Sen siitä saa kun käytetyistä osanpaskoista pyöränsä rakentaa..
Lähetetty: 23:08 10.03.2016.
Kirjoittaja -Harikka-
.
Lähetetty: 23:11 10.03.2016.
Kirjoittaja -Harikka-
.
Re: Öljypumppuongelma. Siirretty chatboardilta
Lähetetty: 09:24 11.03.2016.
Kirjoittaja Kapteeni sika
Eihän se ole voinut toimia edes osittain jos letkut on ristissä, eli jos öljypumpun Feed nippaan tulee letku joka on tankissa öljypinnan yläpuolelta.
Ei tuollaisiin piirroksiiin voi luottaa, tarkista mikä niistä tankin letkunipoista on "Feed" eli se josta öljy tulee pohjalta, kahdessa muussa putki menee pinnan yläpuolelle.