Kyllä ottaa syrämmestä! Toisiohihna taas poikki!

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

norsunkorva
Viesti:

Kyllä ottaa syrämmestä! Toisiohihna taas poikki!

Viesti Kirjoittaja norsunkorva »

Päivää ja per#elettä pitkästä aikaa kaikille näihin ameriikan vehkeisiin sotkeutuneille !!

Nyt se otti se ohrakyrsä; peli vihelletty poikki ja tuumaustauon paikka. Näin lupasin itselleni viime syksynä...
kun kaiki hampaat lähti...ei suusta...siitä uudenkuivasta kuminauhasta...ja tuolla Chattivoorumin puolella asiasta keskusteltiin.....

Se saata#an remmi on TAAS POIKKI !!!!!! Kuin veitsellä leikaten!!! Remmi kuin uusi muuten nyt hampailtaan jne..! Ei auttanu se uuden, alkuperäisen takarullankaan vaihto viime syksynä!
Alta 8 tonnia ajettu...äsken olin lähdössä ajelemaan..pata tulille...kytkin pohjaan..ykkönen silmään...ja ??
Ei lähde minnekkään !!! Mitämitä??? Siellä oli hihna mopon alla pitkällään !!!!! Kyllä nää on uskomattomia pelejä!!! Minä aina luulin että näissä HD:issä voi tulla vikoja eteen sähköissä, koneessa, vaihteistoissa..lähes missä vaan mutta en ikuna että näin yksinkertaisessa asiassa kun toisiovedossa!!!!!!!
Alkaapi olla savolaismiehellä mitta täysi. A: vaihdan pyörämerkkiä ( harmittaa kun muuten ollu todella tyytyväinen:( ) , B: laitan rullaketjut alle?
Turhan kalliksi tulee joka kesä moisella ajomäärällä tehdä tuo kuminauhajumppa :( ?
Joku sanoikin että ainut paikka alushousuissa...olen nyt viimein samaa mieltä!

Kysymys kuuluukin: kuka on vaihtanut tollaseen tc- koneeseen nauhavedon ketjuun?
Löytyykö osia ja kenties mihin hintaan ? Rattaat ja ketjut. Mistä?
Pikaisia neuvoja asiasta tietäviltä kaivataan! Eturattaan vaihto tietenkin purattaa konetta ja on aika ajoin edessä..mutta pieni vaiva kun tietää että ketju ei todellakaan katkea yllättäen !

Remmien puolustelijoiden kommentit ei nyt kiinnosta. Ajellu olen todella maltillisesti ja tietoisesti sitä "säästäen". Tällasilla vetosysteemeillä nimittäin ei tulisi mieleenkään lähteä enää kotikulmia kauemmaksi!
Jos olisi ihan ylimääräistä joutorahaa...vois vielä kerran kokeilla ja ettiä sen ihka alkuperäisen hd-kuminauhan mutta.....taitaa tää leikkiminen jo riittää...alkaa tulla jo kilometreille hintaa näinkin...
Eikä ikinä moisia remmivetoja jatkossa tähän taloon enää hankita. Keskitytään ketjuihin ja kardaaneihin ...
Niistä on kuitenkin kokemuksia ihmiskunnalla jo vuosia....

Tiedetään toki ettei tähän vi#utukseen kuole... mutta ...viimeinen lomaviikko edessä...

-arska-
Pihan ajonautinnot:
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
ranze
Viesti:

Re: Kyllä ottaa syrämmestä!

Viesti Kirjoittaja ranze »

Mulla on RoadKingissä ketjuveto. Ajellut nyt sillä tän kesän. Laitettiin koska kone on 124" kuutioinen, mutta voihan tuollaisen väsätä mihin tahansa.

Mulla on 530 sarjan värkit, välitys on tietty pitkä johtuen koneen koosta. Mut sun kannattais varmaan pitää suurinpiirtein orkkis välitys. Eturissaan otin 1/2" offsettia joten takarengasta voi sitten vähän leventää. Takarissa on suora ja välissä tietty 1/2" välikappale. Jos et oo rengasta levittämässä niin tietty suoratkin pulikat kelpaa. Osia mm. Zodiacilla ja Custom Chromella. Sun tapauksessa voisit saada ne Jep jepin kautta, eikö se ollut kohtuu likellä. Enskan se tietty käytättää auki, mut ei se kummoinen homma oo. Tai ainakaan mulla kun oon startin tiimoilta aukonut sitä kuin pahasuinen eukko turpaansa. :lol:
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
ranze
Viesti:

Ai niin... takarissa taisi maksaa suorana jotain 80,- spaceri jotain 15 ja eturissa offsetmallisena taisi olla peräti toista sataa. Ketju jotain 150,- luokkaa, mut mulla pitää kestää minimissään 5500 tonnin murtolujuus. Eli ei ne kovin halvat kilkkeet olleet.

Sulla on ollut helvetin huono mäihä noiden remmien kanssa. Mulle laitettiin kevlarivahvisteinen remmi ja se kesti kyllä. Oli vain pirun tarkka kireyden säädölle. Vinkui löysänä ja vinkui kireänä.

Kävi mielessä että oliko se (sun remmisi) turhan tiukalla ja kuopassa nirhasi poikki..

Edit: korjattu viimeistä lausetta sulkeisiin.
Viimeksi muokannut ranze, 08:00 20.07.2015.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
ranze
Viesti:

Se mun kevlariremmi on tietty ylimääräinen, mutta tuskin haluat laittaa vanhaa remmiä jos enskan avaat.. ja löydänkö sen just nyt kun talli muutettiin uuteen paikkaan.

Niin ja oon minä jäänyt kerran tienpäälle riisinpaahtimella, kun ketju katkesi. Eipä tuo varoitellut ittestään, no pikaliittimellä kasaan ja matka jatkui. Jos olis tapahtunut HD:ssa, niin aika haasteellista saada ketju etuhammasrattaalle. Voi olla kenties mahdoton purkamatta enskaa? 8O

Edit. lisätty riisinpaahdinepisodi.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
Vallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Kiellostasi huolimatta uskallan kommentoida. Väitän, että Sinulla on takapyörä ollut vinossa tai remmin kireys väärin säädetty. Tai sitten joku piraattiremmi.
nim. "satojatuhansia kilometrejä ja vain yksi kiven katkaisema remmi."
Kuva LIFEMEMBER
norsunkorva
Viesti:

Vallu kirjoitti:Kiellostasi huolimatta uskallan kommentoida. Väitän, että Sinulla on takapyörä ollut vinossa tai remmin kireys väärin säädetty. Tai sitten joku piraattiremmi.
nim. "satojatuhansia kilometrejä ja vain yksi kiven katkaisema remmi."
Heh...ei ollu pyörä vinossa ei.. jonkinverran näitä perusjuttuja minäkin sentään seurailen :D !
Kireys säädetty viime syksynä siellä liikkeellä uuden takarullan ja hihnan vaihdon yhteydessä.
Mielestäni aika kireällä tosin mutta syntymätyhmänä itse, en siihen asiaan puutu. Tekijät osaavat.
Remmi joku bsl tms made in usa ja noita käyttävät.
Näin on vaan käynyt. Ei takuuta. Tässä juuri koetan soitella ja ettiä jos löytys ketjuratas-kittiä..

"Röpöttäjän" kns illalla tuumailtiin ja antoi osoitteen
bikeline.se
josta vois apu asiaan löytyä?
Jäi vaan tuo ruotti multa aika huonolle luvulle kouluaikaan eikä jymmärrä juuri mitään :oops: ..
Joten en osaa ainakaan itse tuolta tilailla :evil: ? Vakio välitys saisi olla eikä tarkotus renkaita jatkossakaan levennellä. Kumpa sais ees ton vedon takarenkaaseen kestämään..
Ja tietty jos tilais että palikat kävis kertakoetuksella alle?
Kai se on tuo enskakoppa ja kammenpääkin varustettava siipimuttereilla että voi jatkossa vaikka päivittäin helposti remontoida, ilman työkaluja...kun tuntuu olevan näissä rotteloissa vähän väliä valohoidon tarpeessa :?
Viimeksi muokannut norsunkorva, 09:32 20.07.2015.. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Pihan ajonautinnot:
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

On kyllä ihmeellistä, jos noilla kilsoilla kuovittelematta remmi katkeaa.
Tosin aika monessa paikassa on tullut esiin, että tarvikeremmiä ei kannattaisi laittaa ainakaan bigtwiniin tuon asennuksen hankaluuden takia.
Jostakin syystä tuntuu siltä, että remmeissä on vähän sama ilmiö kuin akuissakin, se H-D logo maksaa ostaessa mansikoita, mutta kestossa hinta tulee moninkertaisesti takaisin.

Akuista ja hihnoista myyjä sanoo aina, että tämä tarvike on tehty samassa paikassa kuin orkkiskin ja on vielä paljon parempi ja kestävämpi....

Meni vähän puukon pyöritykseksi, anteeksi se!
moderattori

Romu rauhoittaa!
norsunkorva
Viesti:

Soitin juuri Kuopioon HD-diilerille orkkishihnaa kysellen..heh...klo 8 möi tänä aamuna viimeisen 139-hampaisen :D !!! Eikä oo koko Suomenmaalla yhtään! Voi per#ele..millasiin pas#oihin tuli puututtua...ei näihin ees osia saa..ittensä kipeeksi maksamallakaan! On nämä niin huippupelejä...
Pihan ajonautinnot:
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
Pave.

Viesti Kirjoittaja Pave. »

norsunkorva kirjoitti:Soitin juuri Kuopioon HD-diilerille orkkishihnaa kysellen..heh...klo 8 möi tänä aamuna viimeisen 139-hampaisen :D !!! Eikä oo koko Suomenmaalla yhtään! Voi per#ele..millasiin pas#oihin tuli puututtua...ei näihin ees osia saa..ittensä kipeeksi maksamallakaan! On nämä niin huippupelejä...
Mutta kohtuullisen nopeesti saavat, vaikka ei suomessa oliskaan.... Noihin muihin merkkeihin harvoin saa yhtä nopeesti silloin jos ei oo suomessa..... :lol: :lol:
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
ranze
Viesti:

Tässä juuri koetan soitella ja ettiä jos löytys ketjuratas-kittiä..
Se mun kitti löytyi hyllystä Lambergilta, mutta Harri on justiinsa nyt lomalla.

Hätäapuna saat sen mun käytetyn remmin jos siitä on iloa.. laitoin puhelinnumeroni sun privaan.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

norsunkorva kirjoitti:Soitin juuri Kuopioon HD-diilerille orkkishihnaa kysellen..heh...klo 8 möi tänä aamuna viimeisen 139-hampaisen :D !!! Eikä oo koko Suomenmaalla yhtään!
Kyllähän sinä retoriikan tunnet, lähes paikallisena ;) Olisi voinut pe-aamuna olla sama vastaus, että juuri tänä aamuna meni viimeinen, vaikkei tavaraa olisi ollut hyllyssä vuoteen :mrgreen:

Mutta ei se sinua auta tietysti tähän hätään. Pirauta silti parille muullekin diilerille, en oikein usko, että Kuopiosta näkisivät suoraan kilpailijoiden varastot... :roll:

Maahantuojaahan näillä ei enää ole ja Euroopan varastoista saanevat päivässä parissa kuitenkin, jos asiat ovat kunnossa.

Edit: Tartu ihmeessä Ranzen tarjoukseen!
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Kiwi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

No älä ny liikaa suutu, sullahan on selvät suunnitelmat päivittää ketjuksi. Ihmetystä toki herättää tuo että on menny, ite kun kuitenki koko viimekesän ajoin remmi löysällä ja vinossa 10tkm ja vieläki se siellä on, on lähetetty ja revitelty, matkavauhti +100 jne. Ja remmi oli pyörässä kun sen ostin, AVK laite... Buellista meni sentää siinävaiheessa remmi lennosta poikki kun keulapystyssä lähti hidasteen päältä.

On outoa.
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Kiwi kirjoitti: Ihmetystä toki herättää tuo että on menny, ite kun kuitenki koko viimekesän ajoin remmi löysällä ja vinossa 10tkm ja vieläki se siellä on, on lähetetty ja revitelty, matkavauhti +100 jne. Ja remmi oli pyörässä kun sen ostin, AVK laite... On outoa.
Outoa on ja mietin, että mikä voisi edes teoriassa olla vikana :roll: Muistan kyllä tarinat tämän hihnasirkuksen ympäriltä enkä ihmettele hihojen palamista lainkaan. Mutta tarina ei kerro, mitä on tapahtunut jo ennen norsunkorvalle tuloa? Nimittäin kun eka hihna meni, niin sehän oli jo kuvien mukaan tarvikehihna ja olikos pyörässä siinä vaiheessa n. 50000 km mittarissa. Mitä siis on sitä ennen tapahtunut ja monta tarvikehihnaa siihen on jo vaihdettu ja miksi?

Todennäköisyyden mukaan siinä pitäisi vieläkin olla tehtaan hihna hyvässä kuosissa. Itselläni on noita vanhempia pyörinyt käsieni kautta puolenkymmentä vuosilta 1986-94 ja osa on vieläkin tallissa ja mielestäni kaikissa on ollut alkuperäinen hihna paikallaan.

Sanokaahan hihnanvaihdosta tietävämmät, että voisiko itse pyörässä olla joku hihnaa tuhoava vika? Jos jotain tulee jollekkin mieleen, niin se kannattaisi tarkistaa vaihdon yhteydessä (jos siis tuon Ranzen hihnan heität sinne).
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
UrpoTJ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Ainakin V-Twin Cityyn Loimaalle tulee hihna päivässä Euroopan keskusvarastolta, lisähinta pikakuljetukselle oli 25 e. Siitä bussirahtina saattaisi olla jo samana iltana siellä. Jos hihna siis kiinnostaisi.

Juuri nyt olen minäkin vähän hihnavedon kestävyyteen pettynyt. Minulla pitäisi olla takapyörä linjassa ja kireys ollut oikein. Perä on ihan alkuperäisessä kuosissa. Silti meni HD-hihna 20.000 km jälkeen. Taas oli siis hampaat hihnasta irtoamassa. Edellinen eli ensiasennushihna meni 60.000 km kohdalla. Hihna on se kapeampi 20 mm. Olisiko lisäväännöllä ja sen runsaalla käyttämisellä lähes joka lähdössä vaikutusta. Mutta ei tämä mikään maailman vahvin kone kuitenkaan ole (n. 135 Nm takapyörältä). Ajosta yli puolet on ei valtatieajelua eli mutkista aina lähdetään vähän rivakammin. Puolet ajosta on myös rouva, joskin vaan kohtuu kevytsarjalainen, ja matkatavarat mukana.
Takahihnapyörää vähän epäiltiin nyt lyhyeen kestoon. Olisi pitänyt varmaan kuitenkin vaihtaa se edellisen hihnanvaihdon yhteydessä. Pistän hihnapyörästä kohta pari valokuvaa, jos hihnakeskustelua tähän sallitaan...
norsunkorva
Viesti:

UrpoTJ kirjoitti:Ainakin V-Twin Cityyn Loimaalle tulee hihna päivässä Euroopan keskusvarastolta, lisähinta pikakuljetukselle oli 25 e. Siitä bussirahtina saattaisi olla jo samana iltana siellä. Jos hihna siis kiinnostaisi.

Jooei; just soitin Loimaalekkin. Tilauksessa on orkinaalinauhat ..heilläkin! Kuulemma viimeinen (käsitinkö oikein että YHTÄ pidetään varastossa !!!) piti lähettää täältä ...jonnekkin Suomen ulkopuolelle äskettäin!!!
Ei tää oo todellista kyllä :) !
Tarvikeremeleitä tulee ens vklla. Siltä oksalta on nyt ammuttu tarpeeksi. Kiinnostus puhdas nolla.!
Pihan ajonautinnot:
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
Vastaa Viestiin