Tervehdys
Tutustuttaisiko joku hiukan tuohon ydinlankahitsaukseen.
Lähinnä laitteisto, suojakaasut, mitä voi hitsata.
Kädet kyynärpäitä myöten pa.....sa
Ydinlankahitsaus
Enpä ole mikään asiantuntija, mutta ydintäytelangan idea on siinä, että se lanka muodostaa tarvittavan suojakaasun. Koneesta päin suojakaasua ei siis tarvita. Jos hitsailee ulkona niin ydintäytelangalla hitsaessa tuulisuus ei niin paljon haittaa kun taas oikealla MIG/MAG-hitsauksella eihän siitä tule tuulenpuuskissa mitään. Toinen etu tietty on, että jos ei tarvitse paljon hitsailla niin ostaa Bilteman koneen ja siihen ydintäytelankaa (tosin kalliimpaa kuin tavallinen lanka). Ei tarvitse suojakaasupulloa sun muita heebeleitä.
Merkittävänä haittapuolena on se, että sen kuonan joutuu paukuttamaan pois niin kuin puikolla hitsattaessa. Sen takia en itse harrasta ydintäytelankaa. Jos pitää ulkona hitsata niin odotan tyyntä säätä tai vetäisen suosiolla puikolla. Ihan järeimmät rakenteet ja mustasta raudasta eroavat materiaalit nyt tulee vedettyä puikolla.
Merkittävänä haittapuolena on se, että sen kuonan joutuu paukuttamaan pois niin kuin puikolla hitsattaessa. Sen takia en itse harrasta ydintäytelankaa. Jos pitää ulkona hitsata niin odotan tyyntä säätä tai vetäisen suosiolla puikolla. Ihan järeimmät rakenteet ja mustasta raudasta eroavat materiaalit nyt tulee vedettyä puikolla.
Migissä pitää saada napaisuus vaihdettua, itse kokeilin koneella jossa ei saa napaisuuttaa vaihdettua niin jälki oli luokkaa tavallisella langalla ilman suojakaasua
Mulle serkkupoika kehu täytelankahitsausta mutta en ole nähnyt puhtaalla pellillä maalaamatonta saumaa, joten en pysty sanomaan saako sillä hyvääkin jälkeä. Itse ostin suojakaasupullon miggiini.
Mulle serkkupoika kehu täytelankahitsausta mutta en ole nähnyt puhtaalla pellillä maalaamatonta saumaa, joten en pysty sanomaan saako sillä hyvääkin jälkeä. Itse ostin suojakaasupullon miggiini.
Mopopoika