Electra Glidea harkitsemassa

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Veliek
Viestit: 44
Liittynyt: 23:01 07.07.2010.
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Electra Glidea harkitsemassa

Viesti Kirjoittaja Veliek »

Olen neljän Softailivuoden jälkeen harkitsemassa siirtymistä seuraavalle tasolle, eli Electra Glide Ultra Classic 2007 olisi kiikarissa. Pyörällä ajettu n. 37.000 km.

Kertokaapa omia kokemuksia ja minkälaisia miinoja tässä mallissa ja erikoisesti tämän vuotisessa voi olla. Onko joku "välimalli" (käytetyssä aina riskinsä, mutta tarkoitan mallikohtaisia 8)
Ultra Classic FLHTCU -08
Dyna Fat Bob -09
Softail FXSTC Evo -98
Fordson Super Dexta -62
Kyllä miehellä on hyvä pari-kolme motskaria ja raktori olla
isalmela
Viestit: 51
Liittynyt: 14:54 10.11.2009.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Electra Glidea harkitsemassa

Viesti Kirjoittaja isalmela »

Terve!

Kyllä tuommoisen 2007 Electra gliden uskaltaa ostaa. Olen ajellut omallani 55 tkm ilman suurempia murheita. Ensimmäinen vuosimalli 96 cid moottorilla, mukavasti voimaa eikä kuluvia ketjun laahaimia. Pitkänmatkalaisten kannattaa harkita myös 2008 mallia, siinä olisi vähän isompi bensatankki. 2008 mallin mukana tuli muistaakseni myös ABS-jarrut ja "sähköinen" kaasukahva, joista osa tykkää ja osa ei :)

2009 vuosimallissa sitten runko vaihtui uudempaan. Ajettavuutta on tällä palstalla kehuttu kovasti. On syytä kuitenkin muistaa, että uuden rungon mukana tuli jonkun verran lisäpainoa pyörään ja istuinkorkeus nousi muutamalla sentillä (töpöjalat ei tahdo yltää enää kunnolla maahan) :)

Summa summarum: jos pyörän kunto ja huoltohistoria ovat ok, niin osta pois. Mukavia kilometrejä!
Avatar
mcjusa
Viestit: 910
Liittynyt: 14:15 11.02.2007.
Paikkakunta: Pohojanmaa, perskeles
Viesti:

Re: Electra Glidea harkitsemassa

Viesti Kirjoittaja mcjusa »

Jos ostat Electran niin osta 103 koneella. Kasikasilla ei tee mitään, vääntö liian korkeilla kierroksilla, ysikuutonen jo hieman parempi mutta tapettu liian pitkällä kuutosvaihteella. Satakolmonen tai isompi kone just sopiva Electran painoiseen laitteeseen. On leppoisa ajella, ei tarvi kepittää.
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
Avatar
hannuik
Viestit: 91
Liittynyt: 22:05 27.05.2006.
Paikkakunta: Evijärvi
Viesti:

Re: Electra Glidea harkitsemassa

Viesti Kirjoittaja hannuik »

mcjusa kirjoitti:Jos ostat Electran niin osta 103 koneella. Kasikasilla ei tee mitään, vääntö liian korkeilla kierroksilla, ysikuutonen jo hieman parempi mutta tapettu liian pitkällä kuutosvaihteella. Satakolmonen tai isompi kone just sopiva Electran painoiseen laitteeseen. On leppoisa ajella, ei tarvi kepittää.
Eikös ne vaihteet oo just sen takia, että saa kepittää. :lol:
Tri Glide 114 vm 2019
Avatar
norsunkorva
Viestit: 681
Liittynyt: 16:46 06.09.2012.
Paikkakunta: Savo
Viesti:

Re: Electra Glidea harkitsemassa

Viesti Kirjoittaja norsunkorva »

hannuik kirjoitti:
mcjusa kirjoitti:Jos ostat Electran niin osta 103 koneella. Kasikasilla ei tee mitään, vääntö liian korkeilla kierroksilla, ysikuutonen jo hieman parempi mutta tapettu liian pitkällä kuutosvaihteella. Satakolmonen tai isompi kone just sopiva Electran painoiseen laitteeseen. On leppoisa ajella, ei tarvi kepittää.
Eikös ne vaihteet oo just sen takia, että saa kepittää. :lol:
Elä ala Jusan kanssa ... :? ..tuosta väännöstä vääntämään 8O !!!
Pihan ajonautinnot:
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
Avatar
hannuik
Viestit: 91
Liittynyt: 22:05 27.05.2006.
Paikkakunta: Evijärvi
Viesti:

Re: Electra Glidea harkitsemassa

Viesti Kirjoittaja hannuik »

Joo en mä,, mulla on vaan 88. :P Ei rahat riittäny oikean kokoseen ?? :mrgreen:
Tri Glide 114 vm 2019
Avatar
mcjusa
Viestit: 910
Liittynyt: 14:15 11.02.2007.
Paikkakunta: Pohojanmaa, perskeles
Viesti:

Re: Electra Glidea harkitsemassa

Viesti Kirjoittaja mcjusa »

Jos sulla Hannu on kuvan kaltainen peli, siihen 88 sopii vallan mainiosti. Lyhytiskuinen mylly on kuin tehty räppäilyyn ja huudattamiseen, se ottaa nopeasti kierroksia ja huudattamalla löytyy tehoja punarajalta. Electraan kyseinen kone ei ole oikein sopiva.
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
Avatar
ranze
Viestit: 881
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Electra Glidea harkitsemassa

Viesti Kirjoittaja ranze »

Kingiin se kasipari tuntuu sopivan erinomaisesti. :lol: Ainakin mun mielestä. Nokan, putsarin ja röörit kun vaihtoi niin vielä enemmän futaa. Vähällä pitää ettei keuli. :lol:

Ihmettelen että se noin syvälle ottaa. Joku vähemmän ranttu remontinkorjaaja voi saada noista vielä leipänsäkin. Vaikka aika paljon noihin voi onneksi tehdä ittekin.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
Avatar
mcjusa
Viestit: 910
Liittynyt: 14:15 11.02.2007.
Paikkakunta: Pohojanmaa, perskeles
Viesti:

Re: Electra Glidea harkitsemassa

Viesti Kirjoittaja mcjusa »

Eikös tässä topicissa kyselty nimenomaan kokemuksia Electrasta? Ei se ota syvältä eikä matalalta ainakaan meikäläisellä, Ranzesta en olis niinkään varma. Tosiasiat on vaan tosiasioita. Mulle on ihan sama mikä kone on kenenkin Harleyssä, ei niillä mun tarvi ajaa.
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
ss454
Viestit: 95
Liittynyt: 18:27 26.09.2005.
Viesti:

Re: Electra Glidea harkitsemassa

Viesti Kirjoittaja ss454 »

Muistelen vuosimuutoksia tutkineena 96 moottorissakin muutetun tuon 6 vaihteen välitystä 2009 eteenpäin hiukan tiuhemmaksi. Tällainen laihialainen kuski vain tykkää kun kutonen on pitkä eli matalilla kierroksilla säästetään bensaa ja ajetaan matkaa. Toisaalta alle satasen vauhdeissa en tuota vaihdetta pääse oikein 2008 mallisessa FLHX:ssä käyttelemään.

Tuskin noin vähän ajetussa pyörässä on mitään ihmeellistä, mikäli yleisilme on siisti. Koeajolla kokeilet, että pystyykö kädet löysäämään tangosta satasen vauhdissa ja kulkeeko pyörä edelleen suoraan ilman kiemurtelua. Mikäli kiemurtelee niin siinä tapauksessa vaatii tarkempaa tutkintaa. Tai jos haluaa olla oikein epäluuloinen, niin ihmettelee miksi matkamopossa on noin vähän kilometrejä. Melkein vahingossa ajamatta tuon saa jo 2-3 vuoden aikana täyteen.
Pertti
Viestit: 6063
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Electra Glidea harkitsemassa

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Jos pyörä on tullut Virosta, saattaa olla oiottu kolaripyörä.
Mittarilukema voi myös olla jotakin muuta kuin alkuperäinen.
Tiedä sitten, onko niillä merkitystä...
moderattori

Romu rauhoittaa!
rocktrailer

Re: Electra Glidea harkitsemassa

Viesti Kirjoittaja rocktrailer »

ss454 kirjoitti:Muistelen vuosimuutoksia tutkineena 96 moottorissakin muutetun tuon 6 vaihteen välitystä 2009 eteenpäin hiukan tiuhemmaksi. ..
96 moottori vetää hyvin kutosella jopa 80:stä alkaen (stage 1). Ajelen yleensä kutosella 80 rajoituksen alueella 85 km/h. ... Sanovat että moottori vaurioituu, jos kuormitetaan alle 1800 rpm.
isalmela
Viestit: 51
Liittynyt: 14:54 10.11.2009.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Electra Glidea harkitsemassa

Viesti Kirjoittaja isalmela »

Terve!

Näin merkonomipohjalta, sen kummemmin kantaa ottamatta: 2007 Electran käyttöohjekirjassa sanotaan, että kuutosvaihteen suositeltava käyttöalue alkaa jo 80 km/h ylöspäin. Oma "moottorikorvani" puolestaan sanoo, että en käytä kuutosta alle 100 km/h mittarilukemassa. Minun puolestani kaikki saavat ajaa ihan sillä vaihteella kun haluavat :)
rocktrailer

Re: Electra Glidea harkitsemassa

Viesti Kirjoittaja rocktrailer »

isalmela kirjoitti:Terve!

Näin merkonomipohjalta, sen kummemmin kantaa ottamatta: 2007 Electran käyttöohjekirjassa sanotaan, että kuutosvaihteen suositeltava käyttöalue alkaa jo 80 km/h ylöspäin. Oma "moottorikorvani" puolestaan sanoo, että en käytä kuutosta alle 100 km/h mittarilukemassa. Minun puolestani kaikki saavat ajaa ihan sillä vaihteella kun haluavat :)
tosi hyvä päätös nykypyörälle. jos haluaa ajaa tyhjäkäynnillä ja 600 rpm, niin sitte vanhaa kunnon harrikkaa rakentelemaan.

"previous motors such as the knuck and pan can run at 600 rpms under the right circumstances- they were low compression, hemi headed, coarse fuel mixture and the timing advance is controlled by the rider on the left grip. The modern V twin motor does not sound like a classic- it is a completely different design."

nykyiset pyörät kannattaisi pitää tehdasasetuksissa, jos aikoo ajaa pitkälle. ne ovat sillä tavalla testatut ja säädetyt. Nykypyörässä kuuluu olla eri äänet kuin ennen.

http://m.hdforums.com/forum/showthread. ... &styleid=9" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
hannuik
Viestit: 91
Liittynyt: 22:05 27.05.2006.
Paikkakunta: Evijärvi
Viesti:

Re: Electra Glidea harkitsemassa

Viesti Kirjoittaja hannuik »

mcjusa kirjoitti:Jos sulla Hannu on kuvan kaltainen peli, siihen 88 sopii vallan mainiosti. Lyhytiskuinen mylly on kuin tehty räppäilyyn ja huudattamiseen, se ottaa nopeasti kierroksia ja huudattamalla löytyy tehoja punarajalta. Electraan kyseinen kone ei ole oikein sopiva.
Jou.. On mulla tuo avattaressakin oleva, ja on myös vm: 2000 ultra juurikin 88 koneella. 8)
Ajoin ultralla viime kesänä vajaa 14 tkm, enkä mä sen kummemmin voi sitä moittia etteikö
se liiku rajoitusten puitteissa, jopa Puolaan asti. Toki lähettiin hyvissä ajoin matkaan. :oops:
Tri Glide 114 vm 2019
Vastaa Viestiin