Agrippan trilemma
-
rocktrailer
Agrippan trilemma
Mode mainitsi jokin aika sitten Kyreniuksen aikaiset vempaimet, mutta vähemmälle on jäänyt Agrippan trilemma, joka on suhtautumisessa helposti huomaamattamme.
Asiaa tuntevat ovat kertoneet, että 20 vuoden ajan on jokainen muutos Harleyssa saanut skeptikot liikkeelle.
Vieläkö löytyy skeptikkoja näissä:
- Shovel - EVO ?
- kondensaattori, puolat, kärjet ... sytkäboksi
- ketju - hihna
- Buell
- EVO - Twin
- V-Rod
Hyviä muutoksia? Vaiko Agrippa ja äärettömän regression aika?
Asiaa tuntevat ovat kertoneet, että 20 vuoden ajan on jokainen muutos Harleyssa saanut skeptikot liikkeelle.
Vieläkö löytyy skeptikkoja näissä:
- Shovel - EVO ?
- kondensaattori, puolat, kärjet ... sytkäboksi
- ketju - hihna
- Buell
- EVO - Twin
- V-Rod
Hyviä muutoksia? Vaiko Agrippa ja äärettömän regression aika?
Re: Agrippan trilemma
Niin, monethan ovat vieläkin vihaisia tehtaalle, että kun big twin -malleihin tuli takajousitus vuonna -58.
A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away - Antoine de Saint Exupéry
Onneksemme me skeptikot olemme avarakatseisia ja annamme muiden valita mallistosta halumansalaisen harleyn. Niitä riittää, ja harvalukuinen skeptikkojoukko saa rauhassa harrastaa yhä harvenevaa joukkoa lättiä, rystyjä, pannuja ja shoveleita. Rautapyttyisiä moottoripyöriä.
-Spöke-
-Spöke-
LIVINGSTONE CHOPPERS
-51 Panhead , -79 Shovelhead "Noskoolfab" & -79 Shovelhead Chopper
SCRAP MC
-51 Panhead , -79 Shovelhead "Noskoolfab" & -79 Shovelhead Chopper
SCRAP MC
Asialla ei ole mitään tekoa skeptisyyden tai Agrippan kanssa. Agrippa toteaa perusteettomat mielipiteet tiedon puutteeksi. Kokemusta uudemmista on, ei siis puutu tieto siitä että ne on parempia ajaa ku wanhat huussit, mutku tahtoo ajaa wanhalla ja ma_tahtoo on miehen vahvin järkiperuste.
V-rodeja mä en pidä "oikeina" Härräköinä lainkaan, koska ne ei kuulosta, näytä, tunnu Härräkältä ja saksalaisteknisiä metrisiä sport-cruisereitahan ne onkin. Mun maailmassa Härräkkä ei edusta mokomaa. Mä olen kuitenki jonkun 4500km ajanut NightRodilla et tiedän sen olevan ihan mukiinmenevä prätkä ja jollekulle se voi olla ainoa siedettävä malli koko H-D:lta, ei vaan ole mun juttu.
EVOlaisia mul o ollut pari, saattaa tulla taas joskus, EVO on helppo ja luotettava, ovat vaan turhan uusia, vaativat turhia varusteita. Shoveli/EarlyShoveli/PanShoveli on eniten mun juttu toistaiseksi, PanShoveli, rivotetul jakokopal ja lapiohatuilla on mun silmään kaunein Härräkän moottori. Kärsämallinen Shoveli seuraavana. Tuos varmaan parin-kolmen viikon kuluttua(keleistä ja innosta riippuen) otan tuon kärsä-Shovelin ilman takajousia liikenteeseen, tänä vuonna olen kyllä jo toistatonnia ajellut viimevuotisella Breackoutilla, kiva pyörä ajella välimeren rantsuu, mut en mä omaks mokomaa haluu.
Ei se ole Agrippaa jos tietää millasel lelul haluaa leikkiä, eikä se ole skeptismiä jollei pidä jostain modernimmasta.
Miksei pyörässä ole takajousia? Ku whisbonerunkoon ei mokomat kuulu.
Miksei pyörässä ole sähköstarttia? Ku siinä on jalkakampikäynnistin.
Miksi pyörässä on käsivaihteet, itsemurhakytkin ja avoin ensiöveto? Ku ma_tahtoo sen niin.
jne, jne, jne... mun prätkän pitää olla sellanen ku ma_tahtoo, se saattaa vaihtua ajoittain mitä ma_tahtoo, mut jos joku luulee et sil o jotain parempaa tai hienompaa, mä saan olla sitä mieltä et se vaan on väärässä... sehän on(paitsi ehkä omassa maailmassaan, mut se on ihan eriasia).
V-rodeja mä en pidä "oikeina" Härräköinä lainkaan, koska ne ei kuulosta, näytä, tunnu Härräkältä ja saksalaisteknisiä metrisiä sport-cruisereitahan ne onkin. Mun maailmassa Härräkkä ei edusta mokomaa. Mä olen kuitenki jonkun 4500km ajanut NightRodilla et tiedän sen olevan ihan mukiinmenevä prätkä ja jollekulle se voi olla ainoa siedettävä malli koko H-D:lta, ei vaan ole mun juttu.
EVOlaisia mul o ollut pari, saattaa tulla taas joskus, EVO on helppo ja luotettava, ovat vaan turhan uusia, vaativat turhia varusteita. Shoveli/EarlyShoveli/PanShoveli on eniten mun juttu toistaiseksi, PanShoveli, rivotetul jakokopal ja lapiohatuilla on mun silmään kaunein Härräkän moottori. Kärsämallinen Shoveli seuraavana. Tuos varmaan parin-kolmen viikon kuluttua(keleistä ja innosta riippuen) otan tuon kärsä-Shovelin ilman takajousia liikenteeseen, tänä vuonna olen kyllä jo toistatonnia ajellut viimevuotisella Breackoutilla, kiva pyörä ajella välimeren rantsuu, mut en mä omaks mokomaa haluu.
Ei se ole Agrippaa jos tietää millasel lelul haluaa leikkiä, eikä se ole skeptismiä jollei pidä jostain modernimmasta.
Miksi pyörässä on käsivaihteet, itsemurhakytkin ja avoin ensiöveto? Ku ma_tahtoo sen niin.
jne, jne, jne... mun prätkän pitää olla sellanen ku ma_tahtoo, se saattaa vaihtua ajoittain mitä ma_tahtoo, mut jos joku luulee et sil o jotain parempaa tai hienompaa, mä saan olla sitä mieltä et se vaan on väärässä... sehän on(paitsi ehkä omassa maailmassaan, mut se on ihan eriasia).
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Tuo joskus käyttämäni "Kyreniuksen aikainen" tarkoittaa vaan, että joku on tosi vanha.
Viittaus tulee luultavasti yli 2000 vuotta sitten Rooman valtakunnassa vaikuttaneesta virkamiehestä nimeltä Kyrenius. Toimi kuulemma ainakin jonkin aikaa Juudean maaherrana
Viittaus tulee luultavasti yli 2000 vuotta sitten Rooman valtakunnassa vaikuttaneesta virkamiehestä nimeltä Kyrenius. Toimi kuulemma ainakin jonkin aikaa Juudean maaherrana
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
-
rocktrailer
Ei sulla ole tuon trilemman kanssa kovin paljon yhteistä.ma^ko kirjoitti:Asialla ei ole mitään tekoa skeptisyyden tai Agrippan kanssa. Agrippa toteaa perusteettomat mielipiteet tiedon puutteeksi. Kokemusta uudemmista on, ei siis puutu tieto siitä että ne on parempia ajaa ku wanhat huussit, mutku tahtoo ajaa wanhalla ja ma_tahtoo on miehen vahvin järkiperuste.
Sehän on tällainen: 1. Kieltäydytään vastaamasta eli on tehty perustelematon oletus.
2. Toistetaan jokin perustelu, joka on jo esitetty aiemmin, eli tarjotaan kehäpäätelmää.
3. Yritetään esittää jokin uusi perustelu, eli viime kädessä ajaudutaan äärettömän pitkään perustelujen ketjuun eli äärettömään regressioon.
Sen sijaan, sinusta poiketen, väitetään epäilysten heränneen aina noina uudistusten aikoina - ehkä nytkin vesijäähdytyksen tultua.
Perustelusi tosin on kehäpäätelmää, niinkuin melkein kaikki foorumilla (ja ovat Agrippaa); ne on jo puitu monta kertaa. Eikä se ole huono asia.
Nuo asiaperusteesi ovat hyviä, ja ne pätevät sinun kohdallasi; tuskin kaikilla skeptikoilla. Mutta iskarit sen sijaan ovat törkeän näköisiä pyörässä. Vastustan niitä ja siinä kuulun kai joihinkin skeppostikkoihin
Hyvää Vappua kaikille!
Mun perusteet pätee mun suhteen ja muitten perusteist mun tarvitse välittää paskankaa vertaa, oikeasti. Mut eiks se pidä olla niin, et ihan itse perustelee itselleen mitä tekee ja toimii sen mukaan. Eikä kaikki iskarit ole kauhean näköisiä, jotkut/joskus istuu kokonaisuuteen vallan mainiosti.
-
rocktrailer
Aivan ja jos keskustellaan yleisesti, yleisistä yhtäläisistä perusteista, niin on tuota muutosvastarintaa ollut joskus jossain päin maailmaa.ma^ko kirjoitti:Mun perusteet pätee mun suhteen ja muitten perusteist mun tarvitse välittää paskankaa vertaa, oikeasti. Mut eiks se pidä olla niin, et ihan itse perustelee itselleen mitä tekee ja toimii sen mukaan. Eikä kaikki iskarit ole kauhean näköisiä, jotkut/joskus istuu kokonaisuuteen vallan mainiosti.
Aina ja kaiken muutoksen suhteen, eikä aina suinkaan aiheettomasti. Muutos muutoksen takia on harvoin hyvä juttu.rocktrailer kirjoitti:Aivan ja jos keskustellaan yleisesti, yleisistä yhtäläisistä perusteista, niin on tuota muutosvastarintaa ollut joskus jossain päin maailmaa.
-
rocktrailer
Raha on syynä usein, ei pelkkä muutos. Saadaan uusi muoti ja uudet asiakkaat. Silloin tulee kummallisia muutoksia ja muutos ei välttämättä paranna tekniikkaa.ma^ko kirjoitti:...Muutos muutoksen takia on harvoin hyvä juttu.
Re: Agrippan trike?
Mitä .....? Onko tapahtunut jotain? Taitaa taas olla raamatullista wikipedian viisauksien uudelleen muotoilua - kaikkine lainahifistelyin.. zzz...
-
rocktrailer
Re: Agrippan trike?
Kiitos univiestistä. Se on tarpeen , kun jo näin nuorena (67 v.) valvottaa tähän aikaan.milehigh kirjoitti:Mitä .....? Onko tapahtunut jotain? Taitaa taas olla raamatullista wikipedian viisauksien uudelleen muotoilua - kaikkine lainahifistelyin.. zzz...
Niinpä. Tuollaisia raamatullisia sanoja ym. suvivirsiä pitäisi välttää yleisillä paikoilla, ettei tule pahaa mieltä kenellekään. Mode oli jostain keksinyt tuon sanan, josta tämä aihe sai alkunsa. Sopinee kai vappuchattailuksi? Tai vaikka tylsyysunettamukseksi. Siihen nyt kyllä riittää tuo monen parjaama wikipediakin. Se lisäksi virittää aina jonkun murahtamaan jotakin omaa wikipediaa suurempaa viisauttaan tänne muitten virkistykseksi. Niin kävi tälläkin kertaa.
Hyvää ja viieätä vappuch..ajelua
-
rocktrailer
Mutta aiheeseen eli lisää muutoksia ja lisää yleistä suspectia on havaittavissa esim. kosketusnäytöstä, bluetoothista ... ja koko maailman parhaasta infosysteemistä moottoripyörissä, elikkä rushmooressa.
Käyrät ja gallupit ovat kuitenkin osoittaneet, että ne kannattaa nykyään olla, yksittäisistä mieltymyksistä huolimatta.
Videossa kehutaan, jopa vaimoväki, koko pyörää alusta loppuun, laukkujen mekanismia myöten. Ja on lisää voimaa, tyyliä, vähemmän kolinaa, ja parempaa istuinta, koeajajien mielestä. Tällainen kannatti siis tähän malliin laittaa alkuperäiseksi, eli otaksuttavasti se oli yleisin toive tai eniten pisteitä saanut vaihtoehto tämän mallin ultraa koottaessa.
http://m.youtube.com/watch?v=x1P9D8Qnb0A
Käyrät ja gallupit ovat kuitenkin osoittaneet, että ne kannattaa nykyään olla, yksittäisistä mieltymyksistä huolimatta.
Videossa kehutaan, jopa vaimoväki, koko pyörää alusta loppuun, laukkujen mekanismia myöten. Ja on lisää voimaa, tyyliä, vähemmän kolinaa, ja parempaa istuinta, koeajajien mielestä. Tällainen kannatti siis tähän malliin laittaa alkuperäiseksi, eli otaksuttavasti se oli yleisin toive tai eniten pisteitä saanut vaihtoehto tämän mallin ultraa koottaessa.
http://m.youtube.com/watch?v=x1P9D8Qnb0A
Paitsi jos eivät sovi yksittäisiin mieltymyksiin, ni ei kannata sopimattomien mieltymysten omistajan sekaantua mokomiin himmeleihin, vaan voi dumata ne tyystin turhana höpöhöpö-humpiikina ja muutoinkin ihan skeidana...rocktrailer kirjoitti:Käyrät ja gallupit ovat kuitenkin osoittaneet, että ne kannattaa nykyään olla, yksittäisistä mieltymyksistä huolimatta.
Tässä asiassa kannattanee siirtyä tarkastelemaan Schrödingerin kissa koetta. Siinähän ei voida tietää onko kissa elossa rikkomatta laatikkoa.
Äärettömän regression sijaan voisimme hyväksyä, että emme tiedä vakuttavaa perustelua, vaan että mihin tahansa perusteluume sisältätyy aina epävarmuustekijä.
Harrikkaan sovellettuna Schrödingerin kissa koe tarkoittaa sitä, että emme voi varmasti tietää mitkä muutokset ovat parantaneet Harrikkaa.
Äärettömän regression sijaan voisimme hyväksyä, että emme tiedä vakuttavaa perustelua, vaan että mihin tahansa perusteluume sisältätyy aina epävarmuustekijä.
Harrikkaan sovellettuna Schrödingerin kissa koe tarkoittaa sitä, että emme voi varmasti tietää mitkä muutokset ovat parantaneet Harrikkaa.
Mr. Biker vm 2005