buell vikavalo

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Kapanen
Viestit: 14
Liittynyt: 21:59 12.11.2008.

buell vikavalo

Viesti Kirjoittaja Kapanen »

Hankin Buellin ja löin tulille niin punainen sylinterin kuva syttyi, ilmeisesti vikavalo?
Millä pystyy katsoon koodit? Onko vain johto kiinni ja tietokoneella koodit ulos vai onko mahdollista jotenkin kikkailla tripimittarin kans niin kuin Softailissa?

Käymään lähti hyvin ja 10km lenkillä toimi mielestäni normaalisti.
Virrat käänsi päälle niin kuului surinaa(bensapumppu?) koko ajan. En tiedä lopuiko surina kun löin pyörän tulille.
Saiskos tällä heikolla selostuksella mitään vinkkeja?

Buell XB12 -05
Avatar
milehigh
Viestit: 325
Liittynyt: 03:17 04.08.2005.
Paikkakunta: Chapter 0 / Porvoo
Viesti:

Re: buell vikavalo

Viesti Kirjoittaja milehigh »

Siis syttyykö "check engine" valo kun virrat laittaa päälle ja sit sammuu 3-5 sekunnin kuluttua vai jääkö päälle pysyvästi? Vai syyttyykö vasta kun käynnistää koneen? Jos check engine valo palaa jatkuvasti, en ehkä paljoa ajelis. Sport twinin sivulta löytyi joku ohje koodien lukuun ilman kompuutteria. Siitä vaan liitintä oikomaan :roll:
En ole kokeillut, että ihan omalla vastuulla. Tuubi-Buellissa kun ei paljoa varotusvalot vilku..

http://www.sporttwin.com/index.php?/top ... ine-light/" onclick="window.open(this.href);return false;


BUELL ECM

asy. First thing to do is locate your diagnostic test plug under the seat. It's an empty four pin connector. If you're looking at it with the pins facing you and the locking tab at the 12:00 position, the pins are numbered as follows:

Pin 1 -- upper right corner
Pin 2 -- lower right corner
Pin 3 -- lower left corner
Pin 4 -- upper left corner

With the ignition switch off, install a jumper wire across pins 1 and 2 in the diagnostic plug.

Turn the ignition switch to the ON position and wait approximately 8 seconds for the check engine light to start flashing.

All trouble codes are sent out as a series of flashes. To rettrieve the first digit of the code, simply observe the number of times the lamp flashes.

The transmission of a trouble code is always preceeded by six rapid flashes (about 3 per second). This transmission is followed by a 2 second pause in which the lamp is off. The lamp will then flash one or more times to indicate the first digit of the trouble code. The length of time that the lamp will be either on or off when indicating a trouble code is about 1 second in duration.

Following the transmission of the first digit in the trouble code, there will be another two second pause before the second digit is transmitted.

After the second digit is transmitted, there will be another 2 second pause. After the pause comes another intermission (six rapid flashes) after which the next stored code is transmitted in the same manner. Once all the trouble codes have been displayed, the sequence will repeat.

If all you observe is the rapid flashing, then no trouble codes have been stored.

When done, turn the ignition key off and remove the jumper wire.

Connect the jumper to the #1 and #2 terminals on the data link (marked on the back).

code
11: TPS
13: O2 sensor
14: Engine temp sensor
15: IAT sensor
16: Battery Voltage
23: Front injector
24: Front ignition coil
25: Rear ignition coil
32: rear injector
33: Fuel pump
35: Tach
36: Fan
44: Bank Angle sensor
52,53,54,55: ECM failure
56: Cam sync failure.

There is no way to clear trouble codes using this method. The only way to clear codes without hooking the bike up to a computer is to take the bike through 50 start and run cycles (start engine, run for at least 30 seconds, shut it off).
Kuva
Vastaa Viestiin