Electran lisävalon lamppu?
Electran lisävalon lamppu?
Löytyykö tallaisia ihan autovaraosaliikkeestä/huoltamoilta? Vai onko HD erikoislamppu? Kannassa lukee H3

HD Ultra Limited -21
Re: Electran lisävalon lamppu?
H3:sia löytyy kyllä huoltikselta/autotarvikeliikkeestä, mutta noi sohvan liävalo-H3:t on muistaakseni "vajaaWattisia" eli 25, 30 tai 35W tms, joten niiden saatavuus rajoittuu hyvin varustettuihin tarvikeliikkeisiin tai HD-putiikkeihin.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
OK, tossa lukee myös 35W. Pitää lähteä kyselemään tuosta ainoasta autotarvikeliikkeestä mikä täällä "perähikiällä" löytyy......
HD Ultra Limited -21
Se wattimäärä kannattaa tosiaan tarkistaa. Vakio H3 on 55W ja sillä lisävalot kyllä kirkastuvat, itseasiassa ovat jo paljon kirkkaammat kuin ajovalo. Vievät aika mukavasti virtaa laturilta
Eilen ajoin yhden pyörän edessä iltahämärissä. Siinä oli lähivalo päällä, mutta 2 valtavaa kirkasta kaukovalon luonteista valopistettä sen ympärillä peittivät ajovalon täysin ja häikäisivät sekä edessä ajavia että vastaantulijoita
Itse olen pannut lisävaloihin (laittomat) H3-kantaan tulevat Led-polttimot. Ne ottavat 1W tehoa ja silti toimivat huomion herättäjinä yllättävän hyvin. Valon väri on valitettavasti varsin sinisävyinen
Eilen ajoin yhden pyörän edessä iltahämärissä. Siinä oli lähivalo päällä, mutta 2 valtavaa kirkasta kaukovalon luonteista valopistettä sen ympärillä peittivät ajovalon täysin ja häikäisivät sekä edessä ajavia että vastaantulijoita
Itse olen pannut lisävaloihin (laittomat) H3-kantaan tulevat Led-polttimot. Ne ottavat 1W tehoa ja silti toimivat huomion herättäjinä yllättävän hyvin. Valon väri on valitettavasti varsin sinisävyinen
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 
Nuo led lamput on hyvä vaihtoehto

Tuo esimerkin polttimo on 7,5W jossa 5kpl ledejä, noita löytyy tuning putiikeista 10-15 euroa tai jos kiinasta/hongkongista tilaa 5-25 USD kpl. Värilämpötilaksi 3400K tai alle. Ne 6000K valot on oikeasti sinertäviä

Tuo esimerkin polttimo on 7,5W jossa 5kpl ledejä, noita löytyy tuning putiikeista 10-15 euroa tai jos kiinasta/hongkongista tilaa 5-25 USD kpl. Värilämpötilaksi 3400K tai alle. Ne 6000K valot on oikeasti sinertäviä
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
Hyviä vinkki, tarttee talven aikana tuunata valot tuollaisilla ledipolttimoilla. Kiitos.
HD Ultra Limited -21
Ja ennen kuin panee kovasti rahaa noihin ledeihin, kannattaa testata, mikä toimii ja mikä ei. Itse tilasin kohtuullisen läjän noita ledejä maailmalta ja yksi yhteinen havainto oli, että mitä lyhyempi, sen parempi.
Ledin valo on niin pistemäinen, että se ei leviä heijastimeen kauempaa, pitää tulla mahdollisimman juuresta. Kirjoitin tästä havainnosta toisessa ketjussa joskus.
Oletko Sepi itse kokeillut tuota kuvan lamppua? Näyttää aika pitkältä tuokin.
Ledin valo on niin pistemäinen, että se ei leviä heijastimeen kauempaa, pitää tulla mahdollisimman juuresta. Kirjoitin tästä havainnosta toisessa ketjussa joskus.
Ok, laitappa linkki sopivaan lediin. Tähän hätään sain JTM Motorsista sopivan 35 wattisen. Kumisuoja oli liimattu kiinni, ostin vulkanoituvaa teippiä jolla pistän kasaan sen suojan.
HD Ultra Limited -21
Ei ole linkkiä tallella, tilailin niitä polttimoita n. 1.5 v. sitten. Katson jos jotain esimerkkiä olisi.
En ole tuota testannut, katsoin vaan kun kaveri laittoi auton sumareihin... se valon kuuppa oli aika syvä joten tuo ainakin näytti aikahyvän keilan. Valo toki oli "ihan sininen" 6000K. Olen väsännyt noita valoja cree ledeistä ja tavallisista pinta mallisista moduleista... pihavalona paistaa 3x10W rakennettuna sellaiseen 150W halogen koteloon, on ainakin läheltä niin kirkas ettei kärsi katsoa kohti. Itse olen tilaillut sekä Suomesta että itämailta, Suomen hintataso alkaa olla jo varsin kohtuullinen. "Tee-se-itse" rakentelijalle komponentit ovat Suomessa vielä hinnoissaan...mutta toimitusajat kaukoidästä ovat pitkät koska lähes ilmaiseksi lupaavat.Joe Cool kirjoitti:Ja ennen kuin panee kovasti rahaa noihin ledeihin, kannattaa testata, mikä toimii ja mikä ei. Itse tilasin kohtuullisen läjän noita ledejä maailmalta ja yksi yhteinen havainto oli, että mitä lyhyempi, sen parempi.
http://www.js-tuning.com/led" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nadenex.fi/online/contents/fi/d137.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.xenonled.com/category/4/led-polttimot-12v" onclick="window.open(this.href);return false;
noista voi aloitella ihmettelyn...muistakaa kysyä värilämpötila ennen ostoa
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
Joo, auton umpiossa voi hyvin toimiakin. Nuo pienet lisävalot ovat kiusallisen matalia, siksi kannattaa kokeilla erilaisilla.Sepixlh kirjoitti:En ole tuota testannut, katsoin vaan kun kaveri laittoi auton sumareihin... se valon kuuppa oli aika syvä joten tuo ainakin näytti aikahyvän keilan.
Valo toki oli "ihan sininen" 6000K.
muistakaa kysyä värilämpötila ennen ostoa
Minulla voisi olla nurkissa ylimääräisiä "sinisiä" testiyksilöitä sopuhintaan...
TUOLLAISET tilattu, sen näkee sitten miten soveltuu, ei tuosta konkurssia tule vaikka ei sopiskaan 
HD Ultra Limited -21
Nimenomaan, vain kokeilemalla tietää. Ja noita kun tilaa parin kerrallaan, niin tulevat nätisti postissa, eivätkä ylitä hinnallaan tullirajoja. Tuossa vähän näyttää siltä, että se päässä oleva loistaa yksinäisenä valopisteenä. Mutta tilaa seuraavaksi pariksi sitten lyhyemmät ja enemmän sivulle näyttävät.Lassi kirjoitti: näkee sitten miten soveltuu, ei tuosta konkurssia tule vaikka ei sopiskaan
Sopiikos muuten noihin jenkkimallin umpioiden tilalle suoraan "normaalit" umpiot ilman mitään erikoisia lisätemppuja?
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Pientä tilkettä vaati, että sain Motonetin halvat sumuvaloumpiot pysymään suorassa. Toisaalta joissain jenkkiversion lisävaloissa on ollut jo solukumitilkettä tänne tullessaankin.