2008 RK (ABS) - stongan vaihto

Runko, jousitus, keula, renkaat, vanteet, jarrut, peltiosat, satulat

Valvojat: Pertti, pressa

-bluesmobike-

2008 RK (ABS) - stongan vaihto

Viesti Kirjoittaja -bluesmobike- »

Vm -08 ABS kingi siis kyseessä ja orkkis stongan vaihto mielessä. Ei mitään radikaalia ape-hanger tyyppistä vaan jotain tyyliin:

http://www.harley-davidson.com/store/he ... 5690208--1

tai

http://www.harley-davidson.com/store/ro ... 5616608--1

Jälkimmäisessä tosin maininta "does not fit '08 ABS-equipped models"

Onko arvon raadilla omakohtaista kokemusta/tietoa miten tämä nyt oikeasti menee kun (tässäkin) asiassa liikkuu monenlaista tarinaa... Eli onko ylipäätään mahdollista vaihtaa tuo orkkis stonga -08 ABS:iin vai onko tyytyminen nykyiseen?
"It's a hundred and six miles to Chicago. We've got a full tank of gas. Half a pack of cigarrettes. It's dark and we're wearing sunglasses..."
Peeppe
Viesti:

Re: 2008 RK (ABS) - stongan vaihto

Viesti Kirjoittaja Peeppe »

Ite laitoin ton Heritage stylen, mitään piuhoja ei tarvinnut jatkaa, vaikka kauppiaat toisin väittää :?:
ABS:lä ei ole mitään tekemistä tangon vaihdon kanssa. En tiedä onko sun pyörässä jo sähkökaasu, jos on niin otat vaan sen irti ja siirrät uuteen,.
Koko tankohomma kestää ensikertalaiselta n. 2 h
Tosin, tämä omassa pyörässäni joka on hieman uudempi ja eri rungolla :wink:
jty
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jty »

Mulla sama pyörä ja vaihdettu heritage style mutta en ostais semmosta missä sanotaan does not fit koska tässä on sähkökaasu ja noissa missä on does not fit ei piuhat tai kaasukahva mahdu tms. Tää heritage style oli mulle ainakin tosi hyvä ostos, ajasento meni kerrasta kohdalleen
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
-bluesmobike-

jty kirjoitti:Mulla sama pyörä ja vaihdettu heritage style mutta en ostais semmosta missä sanotaan does not fit koska tässä on sähkökaasu ja noissa missä on does not fit ei piuhat tai kaasukahva mahdu tms. Tää heritage style oli mulle ainakin tosi hyvä ostos, ajasento meni kerrasta kohdalleen
No tämähän kuulostaa jo lupaavalta! Onko pyörä juurikin 2008 ABS kingi ja teitkö itse vai teetitkö liikkeessä? Jos teetit liikkeessä niin kustannuspuoli kiinnostaisi myös. Tattista etukäteen!
"It's a hundred and six miles to Chicago. We've got a full tank of gas. Half a pack of cigarrettes. It's dark and we're wearing sunglasses..."
-bluesmobike-

Peeppe kirjoitti:Ite laitoin ton Heritage stylen, mitään piuhoja ei tarvinnut jatkaa, vaikka kauppiaat toisin väittää :?:
ABS:lä ei ole mitään tekemistä tangon vaihdon kanssa. En tiedä onko sun pyörässä jo sähkökaasu, jos on niin otat vaan sen irti ja siirrät uuteen,.
Koko tankohomma kestää ensikertalaiselta n. 2 h
Tosin, tämä omassa pyörässäni joka on hieman uudempi ja eri rungolla :wink:
OK ja kiitti tiedoista! "Sähkökaasu", eli TBW on kyllä omassa pyörässä. Ihan tarkkaan en muista perusteluja mutta ABS liittyi asiaan sitä kautta, että "jarruletkua" joutuisi pidentämään ja se ei olisi mahdollista/suotavaa/laillista/turvallista tms. ???
jty
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jty »

-bluesmobike- kirjoitti:
jty kirjoitti:Mulla sama pyörä ja vaihdettu heritage style mutta en ostais semmosta missä sanotaan does not fit koska tässä on sähkökaasu ja noissa missä on does not fit ei piuhat tai kaasukahva mahdu tms. Tää heritage style oli mulle ainakin tosi hyvä ostos, ajasento meni kerrasta kohdalleen
No tämähän kuulostaa jo lupaavalta! Onko pyörä juurikin 2008 ABS kingi ja teitkö itse vai teetitkö liikkeessä? Jos teetit liikkeessä niin kustannuspuoli kiinnostaisi myös. Tattista etukäteen!
No mulla on siis FLHRC ja on ABS. Tein ite, huoltomanuaalin kanssa ihan iisi homma, ilman sitäkin lienee helppoa, muistaakseni niitten tangon pulttien kiristyksessä oli jotain kikkaa, jompikumpi etu tai taka piti kai pistää ensin johonki momenttii mutta kunhan täyspäisesti pistää vuoroperään pikkuhiljaa oikeeseen momenttii nii eipä siinä mitään. Hankaluushan tulee siitä että tanko täynnä piuhoja ja niitten liittimet pitää kaivaa tms. Lisäksi klassinen virhe noissa tankohommissa että enne purkua pitää jarrukahvaa puristaa ja pistää sinne väliin joku tikku, muuten kinnitettäessä rikkoo jarruvalon katkaisijan joka maksaa toista sataa. Älä kysy mistä tiedän.
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
-bluesmobike-

Asennus viimeistelyä vailla valmis. Kylmät tyypit otettu ja lopputulos vaikuttaisi olevan juuri sitä mitä hain eli kahvat aavistuksen verran lähempänä ja korkeammalla. Lupailee sitä että ajoasento paranee huomattavasti. Tässä hieman päivitystä aiheesta jos vaikka joku moiseen ryhtyy.

Osat
  • Heritage Style Handlebar (56902-08)
    Twist Grip Sensor Kit (32310-08)
Tuolla työnkulku kuvattu melko selkeästi valokuvineen: http://www.hdforums.com/forum/touring-m ... -king.html

Korvaavan "twist grip sensor kit":n piuhat on värikoodattu alkuperäisestä poikkeavasti ja siihen löytyy apua esim tuolta: http://harleytalking.com/showthread.php ... lebars-101

Korjausmanuskasta tarvittaessa momentit ja oman pyörän/vuosimallin yksityiskohdat.
Vastaa Viestiin