AJOLASEISTA VAHVUUKSILLA!

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

RUSTO
Viesti:

AJOLASEISTA VAHVUUKSILLA!

Viesti Kirjoittaja RUSTO »

Morjentes!

En malta olla jakamatta infoa asiasta!

Itsenikin piti viimein nöyrtyä ja lopulta tunnustaa että ilman laseja vaikkeuttaa vaan elämäänsä ja niinkin tuttua miestä kun itteensä ei viiti kauaa kiusata joten lasit tuli hommattua, mutta asiaan!

Kehykset siis tunnetun aurinkolasivalmistajan alumiinisekoitteiset Gatorz:in tekemät mallia Fusion ja linssit niihin teetätin Esan optiikassa Helsingissä (ainoa optikko joka palvelee näin hyvin suomessa ja on erikoistunut moottoripyöräilijöiden laseihin). Omalla kohdallani linssit monitehot, kovapinnoitelinsseillä ja tummuvilla UV suojilla. Noissa laseissa käytännössä kaikki samassa paketissa, suojalasit, ajolasit, lähi ja kaukonäkö, aurinkolasit. Huolettomat, kevyet, ohut sankaiset ja kestävät ja istuu päähän kuin nyrkki silmään, eikä tarvii siitä tyylistäkään tinkiä. Ja kun tarvetta on vaihtaa muutaman vuoden päästä tehokkaammat linssit voimakkuuksilla se ei ongelma noihin kehyksiin. Lisäksi voi unohtaa ajaessa silmälasienpäälle viritettävät ajolasit, kuten myös umpikypärän....!

Omalta kohdaltani olen erittäin tyytyväinen! :D

Joku kysyy mitä maksaa....kaikki maksaa (itse kehykset kohtuu hintaiset) ja riippuu sitten eniten omista vahvuuksista ja millaiset linssit niihin haluaa, joten ottakaa yhteyttä suoraan Esan optiikkaan jos tarvetta tuollaisille on ja pyytäkää tarjous!

http://www.esanoptiikka.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

T:Jarski
H-D FLHTCUI ULTRA CLASSIC GLIDE "BLACK EAGLE"

"EVERY MAN DIES, BUT NOT EVERY MAN REALLY LIVES"
atco

Re: AJOLASEISTA VAHVUUKSILLA!

Viesti Kirjoittaja atco »

Tollaset avomallit joista ilma pääsee vapaasti kiertämään niin ainakin mulla tulee vedet silmiin motarivauhdeissa..
hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
FXDWG -02
aj@
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aj@ »

Itse käytän kyllä kokokypärää, mutta parhaiksi ajolaseiksi olen vuosien mittaan todennut Oakleyt. Erittäin korkea laatu, suorat sangat, joissa pehmuste korvien päällä, eli eivät putoa. Mulla on tummuvat, mutta se on vähän heikkoa tuon UV:n kanssa, joka siis tummentaa, koska visiiri on välissä. Mutta tauolla on aurinkolasit valmiiksi päässä. Instrusta sikahintaan.
Vanhempi matkamalli hakusessa
Lassi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lassi »

No ainakaan tää ei ollu piilomainontaa ;)
MrX

Viesti Kirjoittaja MrX »

Lassi kirjoitti:No ainakaan tää ei ollu piilomainontaa ;)
Ei kai, mutta ainakin Esalla on Harrikka :D
ShoGun
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ShoGun »

aj@ kirjoitti:Itse käytän kyllä kokokypärää, mutta parhaiksi ajolaseiksi olen vuosien mittaan todennut Oakleyt.
Oakleyn laseja itsekin mietin, mutta heillä ei vahvuusvalikoima riitä meikäläiselle, joten valinta osui Bollén kakkuloihin, tarkemmin näihin: http://www.bolle-europe.co.uk/products/ ... d-tns-fire" onclick="window.open(this.href);return false;

Eivät varmasti nämäkään halvimmat, mutta valikoima näinkin korkeilla plussavahvuuksilla ei ole kovin suuri, jos edes suht inhimillsen näköiset aurinkolasit haluaa. Ja tyytyväinen olen kyllä ollut.
HD Dyna Street Bob -10
TCowboy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TCowboy »

MrX kirjoitti:
Ja liike huonojen liikenneyhteyksien varrella :twisted:
MrX

Viesti Kirjoittaja MrX »

TCowboy kirjoitti:
MrX kirjoitti:
Ja liike huonojen liikenneyhteyksien varrella :twisted:
Spåra pysäkki oven edessä ja Sportsterin saa jalkakäytävälle parkkiin...
ranze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ranze »

Ei se nyt niin ainutlaatuista ole, niinkuin ei tää ketjukaan. Just muutama viikko asiaa puitiin.

http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic. ... 73#p164787
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
-Harikka-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 12:28 04.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
-Harikka-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 12:28 04.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
aj@
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aj@ »

Siinä ketjussa taisi tuo lähtökohta olla toinen. Tässä ajetaan niillä suurennuslaseilla eikä niitten päälle laiteta ajolaseja :roll:
Vanhempi matkamalli hakusessa
Rautahauli

Viesti Kirjoittaja Rautahauli »

En ole vielä nähnyt että laseilla ajetaankin.

Mutta joo, se on meitin persaukisten ketju. :mrgreen:
ranze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ranze »

aj@ kirjoitti:Tässä ajetaan niillä suurennuslaseilla eikä niitten päälle laiteta ajolaseja :roll:
Suurennuslasit ovat osa Bobstereita jonka voi irrottaa. Mutta toisaalta; eihän Salekaan ilmoittele K-marketin mainoksissa. :mrgreen:
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
Harald73

Viesti Kirjoittaja Harald73 »

Yli 35:n vuoden kokemuksella silmälaseista, huonoimmat lasit ikänä, ostin Esan Optiikasta. Piti olla hyvät ajolasit vahvuuksilla, mutta lopputulos oli lähempänä ryssäläistä perseenpäristintä kuin kelvollisia ajolaseja.

Nämä merkkikehykseen tehdyt tekeleet eivät sovi moottoripyörällä ajamiseen, kosta falskaavat niin, että silmät valuu vettä jo alle maantienopeuksien. Eivät sovi autolla ajamiseen, koska ovat liian tiiviit ja huurtuvat. Linssit ei kestä kunnolla kulutusta eli laatu on mitä on ja tämä tuli jopa selväksi, vaikkei noi päässä ole paljoa pystynyt ajamaan. Joo, asiakkaan vika tietysti koko homma, mutta minäpä en edes yritä leikkiä tuon alan ammattilaista vaan luulin saavani ammattilaisen palvelua ja laatutuotteen. Väärässä olin.

Silkkaa parhautta olikin sitten hinta eli juuri kalliimmalla en tiedä laseja kenenkään muun myyvän. Kun ei näillä tehnyt sitä kuuluisaa hevonpaskaa (ja nykyisin en enää edes tiedä missä lojuvat), hain Specsaverilta kahdet lasit samaan hintaan, mitä näistä yksistä maksoin, toiset niistä aurinkolasit vahvuuksilla. Lyhyesti ja ytimekkäästi voi sanoa; o hyvät!

Tämä siis varoituksen sanana, että kannattaa varoa ja miettiä tarkkaan, mihin ropojaan työntää, etenkin näin ankeina aikoina.
Vastaa Viestiin