Pannun kansien kierteet koholla

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

fxr-ss
Viestit: 322
Liittynyt: 19:04 17.05.2002.
Paikkakunta: Oulu

Pannun kansien kierteet koholla

Viesti Kirjoittaja fxr-ss »

Kun tuossa aikani kuluksi nappasin pannusta kannen irti, huomasin että niitä "kierreosia" oli sieltä noussut hitusen koholle ja yrittivät siis kantaa. Mitäs niille on viisainta tehdä, painaa prässillä takaisin?
hemuli
Viestit: 9995
Liittynyt: 13:25 20.04.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Kun ne on kerran löystyneet niin takaisin painamalla löystät niitä vain lisää. Soitapa Mannelle HotBikeen 09-7017673, hän pystyy varmaan kertomaan mitä niille kannattaa tehdä.
Avatar
jack
Viestit: 673
Liittynyt: 15:04 21.10.2004.

Viesti Kirjoittaja jack »

Eipä tuossa taida olla muuta tehtävissä kuin plaanata kansi.
Aika "yleinen" ongelma, ja johtuu vain liian suuresta momentista jolla kannet vedetty kireyteen, eli vaikka kirja ei anna tarkkaa momenttia, vaan sanoo muistaakseni, että "pultit kiristetään", niin se ei tarkoita metrin jatkovartta. Itse aikoinaan vedin kannet kiinni ja niin kireelle kuin normaalikiintarilla sain. Hyvin piti.

Jack
- mä mitään harrikoista ymmärrä,mutta minähän ajankin Moottoripyörällä -
"All motors are bombs; Some just have shorter fuses than others."
-Riddnick Wysdom
Avatar
rieska
Viestit: 545
Liittynyt: 16:52 17.04.2002.
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rieska »

Kannattaa muuten sit olla tarkkana koneistamon tekosien kanssa.
Miulla nimittäin mitä todennäkösimmin ottivat liikaa kansista jonka seurauksena takapytyn kannettiiviste rupesi tunkemaan ihteään aina pihalle eli puristukset nousi tähtitieteellisiin lukemiin.

-rieska
Elli, tuo vaaksa paskaa voutille!
JaV
Viestit: 84
Liittynyt: 21:09 14.02.2003.
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JaV »

Jos sinne ei ole mitään irtokierteitä laitettu vaan ne kierteet on suoraan kannessa eli ei ole mitään korjauksia tehty ja kierteet näyttää olevan muuten kunnossa niin ei muuta kun senkki terällä yli pursuava materiaali alas n. 1mm alle kannen tason ja kiinni.
skippy
Viestit: 257
Liittynyt: 21:46 31.10.2004.

Viesti Kirjoittaja skippy »

:twisted:
Viimeksi muokannut skippy, 08:52 27.01.2010.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pertti
Viestit: 6063
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

kierre

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Jos on vain hitusen koholla, en tekisi mitään ellei tilkeongelmia ole ollut. Uusi tiiviste antaa kyllä periksi holkkien kohdalta. Kireytenä olen käyttänyt "niin kireälle kuin jaksaa tavallisella kiintolenkillä"-momenttia ja hyvin on pitäny.
Avatar
mr.pannu
Viestit: 124
Liittynyt: 21:07 08.06.2004.
Paikkakunta: Järvenpää

pannun kannet

Viesti Kirjoittaja mr.pannu »

Minullapas oli sama ongelma että pulttien kierteet nousivat ulos ja kansi alkoi vuotaa. Kansista jyrsittiin kierteen ympäriltä pikkasen pois eli se ei haitannut vaikka kierre tulisi vähän ulos, upotus oli n. 2 milliä, samaan tyyliin kuin on STD: kansissa jossa kierre on jo valmiiksi pikkasen kansitasoa alempana.
Auttoi ainakin mun kansiin mutta ostin kuitenkin STD: kannet varmuudeksi ettei tarvitse kaivella kesällä mopoa. Meinaan vaan että ensin nousi taka kansi ja seuraavana kesänä etu...... oli kiva purkaa kesken kesän peräkkäisinä vuosina.

Niin ja STD:kansissa on shovelin kanavat ja tupla tulpat.
Viimeksi muokannut mr.pannu, 19:30 22.12.2004.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mara
Viestit: 73
Liittynyt: 15:04 16.04.2002.
Viesti:

Re: kierre

Viesti Kirjoittaja Mara »

Pertti kirjoitti:Jos on vain hitusen koholla, en tekisi mitään ellei tilkeongelmia ole ollut. Uusi tiiviste antaa kyllä periksi holkkien kohdalta. Kireytenä olen käyttänyt "niin kireälle kuin jaksaa tavallisella kiintolenkillä"-momenttia ja hyvin on pitäny.
Niin, tuo "hitusen koholla" onkin sitten tulkintakysymys :) Itse kun ajattelin, että se hitunen ei vaikuta ku pistää uuden tiivisteen ja tiukkaa, niin väärinpä ajattelin. Otin sitten suoran levyn, jonka päälle pistin hienon hiomapaperin, ja kantta sen päällä hiissasin, kunnes oli kierreholkit tiivistepinnan tasalla. Ei maksanu mitään, ja ei oo kannet vuotanu sen jälkeen. Hylomaria ku pistää kasausvaiheessa kaveriksi, niin aina vaan parempi homma.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Kaverilla oli sama ongelma mutta ei se puristuksista johdu,kansi rupee kantamaan sylinterin koholla olevaan reunaan...
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Kaverilla oli sama ongelma mutta ei se puristuksista johdu,kansi rupee kantamaan sylinterin koholla olevaan reunaan...
Kannattaa muuten sit olla tarkkana koneistamon tekosien kanssa.
Miulla nimittäin mitä todennäkösimmin ottivat liikaa kansista jonka seurauksena takapytyn kannettiiviste rupesi tunkemaan ihteään aina pihalle eli puristukset nousi tähtitieteellisiin lukemiin.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Sama "vika" täällä.
Tuo Jackin neuvo on varmaan hyvä. Paljonko niistä kansista otetaan tavaraa pois plaanattaessa?
Paljonko kyseinen toimenpide yleensä maksaa? (..joo joo, onhan niitä kossupullokoneistajia, mut ite en tunne... :cry: )
Swine
Viestit: 313
Liittynyt: 18:40 07.07.2003.

Re: pannun kannet

Viesti Kirjoittaja Swine »

mr.pannu kirjoitti:Minullapas oli sama ongelma että pulttien kierteet nousivat ulos ja kansi alkoi vuotaa. Kansista jyrsittiin kierteen ympäriltä pikkasen pois eli se ei haitannut vaikka kierre tulisi vähän ulos, upotus oli n. 2 milliä, samaan tyyliin kuin on STD: kansissa jossa kierre on jo valmiiksi pikkasen kansitasoa alempana.
Auttoi ainakin mun kansiin mutta ostin kuitenkin STD: kannet varmuudeksi ettei tarvitse kaivella kesällä mopoa. Meinaan vaan että ensin nousi taka kansi ja seuraavana kesänä etu...... oli kiva purkaa kesken kesän peräkkäisinä vuosina.

Niin ja STD:kansissa on shovelin kanavat ja tupla tulpat.
Mistäs ostit kannet?
On itelläkin ollut suunnitelmissa ostaa STD:n tuplatulppakannet,tosin shoveliin,mutta silti....
Vastaa Viestiin