Pannun kansien kierteet koholla
Pannun kansien kierteet koholla
Kun tuossa aikani kuluksi nappasin pannusta kannen irti, huomasin että niitä "kierreosia" oli sieltä noussut hitusen koholle ja yrittivät siis kantaa. Mitäs niille on viisainta tehdä, painaa prässillä takaisin?
Eipä tuossa taida olla muuta tehtävissä kuin plaanata kansi.
Aika "yleinen" ongelma, ja johtuu vain liian suuresta momentista jolla kannet vedetty kireyteen, eli vaikka kirja ei anna tarkkaa momenttia, vaan sanoo muistaakseni, että "pultit kiristetään", niin se ei tarkoita metrin jatkovartta. Itse aikoinaan vedin kannet kiinni ja niin kireelle kuin normaalikiintarilla sain. Hyvin piti.
Jack
Aika "yleinen" ongelma, ja johtuu vain liian suuresta momentista jolla kannet vedetty kireyteen, eli vaikka kirja ei anna tarkkaa momenttia, vaan sanoo muistaakseni, että "pultit kiristetään", niin se ei tarkoita metrin jatkovartta. Itse aikoinaan vedin kannet kiinni ja niin kireelle kuin normaalikiintarilla sain. Hyvin piti.
Jack
- mä mitään harrikoista ymmärrä,mutta minähän ajankin Moottoripyörällä -
"All motors are bombs; Some just have shorter fuses than others."
-Riddnick Wysdom
"All motors are bombs; Some just have shorter fuses than others."
-Riddnick Wysdom
kierre
Jos on vain hitusen koholla, en tekisi mitään ellei tilkeongelmia ole ollut. Uusi tiiviste antaa kyllä periksi holkkien kohdalta. Kireytenä olen käyttänyt "niin kireälle kuin jaksaa tavallisella kiintolenkillä"-momenttia ja hyvin on pitäny.
pannun kannet
Minullapas oli sama ongelma että pulttien kierteet nousivat ulos ja kansi alkoi vuotaa. Kansista jyrsittiin kierteen ympäriltä pikkasen pois eli se ei haitannut vaikka kierre tulisi vähän ulos, upotus oli n. 2 milliä, samaan tyyliin kuin on STD: kansissa jossa kierre on jo valmiiksi pikkasen kansitasoa alempana.
Auttoi ainakin mun kansiin mutta ostin kuitenkin STD: kannet varmuudeksi ettei tarvitse kaivella kesällä mopoa. Meinaan vaan että ensin nousi taka kansi ja seuraavana kesänä etu...... oli kiva purkaa kesken kesän peräkkäisinä vuosina.
Niin ja STD:kansissa on shovelin kanavat ja tupla tulpat.
Auttoi ainakin mun kansiin mutta ostin kuitenkin STD: kannet varmuudeksi ettei tarvitse kaivella kesällä mopoa. Meinaan vaan että ensin nousi taka kansi ja seuraavana kesänä etu...... oli kiva purkaa kesken kesän peräkkäisinä vuosina.
Niin ja STD:kansissa on shovelin kanavat ja tupla tulpat.
Viimeksi muokannut mr.pannu, 19:30 22.12.2004.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: kierre
Niin, tuo "hitusen koholla" onkin sitten tulkintakysymysPertti kirjoitti:Jos on vain hitusen koholla, en tekisi mitään ellei tilkeongelmia ole ollut. Uusi tiiviste antaa kyllä periksi holkkien kohdalta. Kireytenä olen käyttänyt "niin kireälle kuin jaksaa tavallisella kiintolenkillä"-momenttia ja hyvin on pitäny.

Kaverilla oli sama ongelma mutta ei se puristuksista johdu,kansi rupee kantamaan sylinterin koholla olevaan reunaan...
Kannattaa muuten sit olla tarkkana koneistamon tekosien kanssa.
Miulla nimittäin mitä todennäkösimmin ottivat liikaa kansista jonka seurauksena takapytyn kannettiiviste rupesi tunkemaan ihteään aina pihalle eli puristukset nousi tähtitieteellisiin lukemiin.
Re: pannun kannet
Mistäs ostit kannet?mr.pannu kirjoitti:Minullapas oli sama ongelma että pulttien kierteet nousivat ulos ja kansi alkoi vuotaa. Kansista jyrsittiin kierteen ympäriltä pikkasen pois eli se ei haitannut vaikka kierre tulisi vähän ulos, upotus oli n. 2 milliä, samaan tyyliin kuin on STD: kansissa jossa kierre on jo valmiiksi pikkasen kansitasoa alempana.
Auttoi ainakin mun kansiin mutta ostin kuitenkin STD: kannet varmuudeksi ettei tarvitse kaivella kesällä mopoa. Meinaan vaan että ensin nousi taka kansi ja seuraavana kesänä etu...... oli kiva purkaa kesken kesän peräkkäisinä vuosina.
Niin ja STD:kansissa on shovelin kanavat ja tupla tulpat.
On itelläkin ollut suunnitelmissa ostaa STD:n tuplatulppakannet,tosin shoveliin,mutta silti....