Minulla on Shovelissa SU kaasari ja se oli pyörässä jo kun se tuli Saksasta kolme vuotta sitten. Ei ole ollut mitään ongelmia, ainakaan vielä. Olen yrittänyt löytää netistä viritys ohjeita mutta en ole ehkä jaksanut surffailla tarpeeksi kauan kun vielä ei ole löytynyt. Ilmanputsari on SU originaali eli SU-logolla. Pestävä suodatin on tilauksessa ja toivottavasti sellanen löytyy. Niitä ei taida olla HD liikkeissä hyllyllä mutta uskon että tilaamalla saa.
Mä oon vetäny nyt neljä vuotta SU:lla. Paras kaasari mitä ikinä ollu.
Kun löytää vaan oikeen neulan, eli säädettyä, niin toimii tosi hienosti.
Oon myös prepannu muutaman Volvon kaasarin vanhan MCM:n ohjeen mukaan kavereille.
Eli on tullu opeteltua sen sielunelämä kohtuu hyvin.
Mun mielestä se nimenomaan ei ole racing käyttöön, vaan todella toimivaan katukäyttöön. Esim. S&S:ään verrattuna käyttömukavuusero on huima. Ekana kesänä oli lievää kuumakäynnistysongelmaa.
Kikat kun selvis, niin ei sitäkään enää. Luotettavuudesta ei muuta sanottavaa, kuin että asennuksen ja säädön jälkeen en ole tehty sille mitään. Kandee lukee vanhoja MCM:ä, siellä ne aikoinaan kehu niitä alvariinsa.
Myös mulla on shovelissa SU. Hyvin on pari kesää pelannut pienten alkuongelmien jälkeen (ei ollu edellisen omistajan jäljiltä kaikki ihan kohdallaan...). Kiitokset vielä Hessulle neuvoista! En pysty vertaamaan SU:ta muihin kaasareihin, sillä niistä ei ole kokemusta.
t. Timppa
p.s. Menee vähän "off the topic" mutta jos jollain sattuu olemaan jemmassa originelli SU:n ilmanputsarin kotelo (pieni pyöree logolla), niin voisin olla kiinnostunut.
Hmmm. mä saisin huokeella sellasen kunnon torvella varustetun ( Custom Chrome kamaa??) ??? Kannattaako hankkia Keihinin tilalle. Kun kyseessä tulee olemaan 883 -.--> 1200 Wisecon paketilla ja isommilla venttiileillä. Ainakin se on sairaan hieno Härsiki.
tyhmänä kysyn, että mikä putsari kannattaa laittaa.? Pitääkö hankkia joku spessu kuten Screaming Eagle?? Yritän päästä yli 100 hepan sporttiin... ( joskus, jos ei kilhda ja kalahda... ) Mut nyt Performance kirjan mukaan pääsee helposti 80:neen heppan. Auttakee.
Mä voi yrittää muistaa ettii sen MCM:n numeron. Sen saa sit vaikka lainaks multa, jos ei satu löytyy divareista.
En ole paljon CV:hen tutustunu. Mutta toiminta periaate on ymmärtääkseni sama.
Näkyvimpänä erona CV:ssä alipaine imee kalvoa ja SU:ssa mäntää. Siitä johtuu sen selvästi erottuva ns. pässinkives.
CV:ssä (ilmeisesti?) on jotain ala/ keskialue piirejä. SU:ssa ei.
Kaikki säätö alusta loppuun hoituu neulalla ja männän päällä olevalla jousella.
Nyt muistin kattoo sen lehden. Alunperin tää juttu on ollu parikyt vuotta sitten Hoj magazinessä, sen jälkeen pari kertaa MCM:ssä.
Viimeseks ilmeisesti no.5/1994.
Mäkin voin kyllä vaik kopsaa ja faxata sen jutun, tai lainata koko lehden.
ok kiitoksia tiedosta, yritän plärätä ensin tallin lehtikasasta löytyisikö tätä numero, jollei niin sitten ois huippuhomma jos joku sais vaikka skannattua jutun.
laitoin viime keväänä pikkulättään just volvon SU:n 45 astetta eteen kääntävällä imusarja-adapterilla, mutta ainakin sellainen tuli eteen, että kun se lättäreissä on vasemmalla puolella, nii kun jätti jalalle nii jäi vuotaa bensaa kaasarin imutorvesta ulos. sit ku säädin bensapinnan niin alas ettei vuoda, ei ees lähteny käyntiin, vaikka ylemmällä bensapinnalla läks helvetin hyvin. en tiiä missä mä tötöilin, kun oon kuiteski nähny näitä volvon ja minin kaasareita laitetun näihin pikkulättäreihin