Vaihoin kaasariin luistin, kun vanhasta oli se kumi revennyt. Vanhassa luistissa oli reikä. Uuteen en vielä porannut ainut minkä huomaan on noussut tyhjäkäynti.


Kulku loppuu myös, jos saa täydellä höyryllä liikaa ainetta, loppuu oikein selvästi. Leikin CV:n kanssa viime syksynä ja ihan pelkkä prikkojen lisäily neulan alle ilman mitään muita temppuja sai tuon aikaan. 1 prikka oli hyvä, mutta 4:llä ei enää kulkenut mihinkään, kun haarukoin prikkoja suuremmalla otannalla.Tpi kirjoitti: jos tupin kääntää nurin kiihytyksessä loppuu kulku jossain vaiheessa
Bensaa menee 7-7.5l/100km, mutta tuon se on mun mielestä vienyt aina.
Kasvava virtaama sinällään kyllä avaa muuttuvakurkkuisen, muuttuvakurkkuisessa kalvokaasauttimessa liikettä tasaataan ja tahostetaan alipaineella. Kalvottomassa vastaavassa sliidin jousikuorma pienempi ja liike vaimennetaan öljymännällä(=SU), kuitenkin muuttuvakurkkuisille kaasuttimille on kaikille yhteistä että on ilmavirtaaman avaama luisti(=muuttuva kurkku). Niinkauan ku sliidi on alhaalla ei myöskään polttoanevirtaama kohtuuttomasti kasva kun neula on edelleen jarruna. Virtaaman kasvun aikaansaama alipaine tuon selvennyksen mukaan on ainoa sliidin nostaja... tosin ennen sliidin avautumaa ei virtaama kasva.kimmos kirjoitti:Kasvava virtaama aikaansaa luistin yläpuolelle suuremman alipaineen. Toimintaa voi kummastella vaikka tästä: http://www.youtube.com/watch?v=wyspAHrMbb8
Selventävä animaatio.kimmos kirjoitti:Kasvava virtaama aikaansaa luistin yläpuolelle suuremman alipaineen. Toimintaa voi kummastella vaikka tästä: http://www.youtube.com/watch?v=wyspAHrMbb8