Vuosittainen katsastuspakko

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
Teblu
Viesti:

Vuosittainen katsastuspakko

Viesti Kirjoittaja Teblu »

Kalevassa mielenkiintoinen artikkeli moottoripyörien pakkokatsastuksesta. Erityisesti tämä teksti mietityttää.
Lainattu suoraan artikkelista:
Saaren mukaan moottoripyörän pakoputki on kuitenkin varsin helppo vaihtaa katsastuksen ajaksi. Tämän estämiseksi on keskusteltu katsastettavien moottoripyörien valokuvaamisesta ja kuvien tallentamisesta tietokantaan. Sen jälkeen valvontaa suorittava poliisi voisi tien päällä verrata pyörän ulkonäköä katsastuksen aikaiseen.

koko jutun voi lukea tuolta: http://www.kaleva.fi/teemat/moottori/mo ... ko/601534/" onclick="window.open(this.href);return false;
hdlate
Viesti:

Re: Vuosittainen katsastuspakko

Viesti Kirjoittaja hdlate »

Pitäsköhän tää mopoilu lopettaa. Ei mua toi katsastus sinänsä haittaa, vaik onhan siinä rahastuksen makua, ja sitäpaitsi 99% porukasta huolehtii pyörästä paremmin ku omasta emännästä :lol: . Mutta nää lisääntyvät säännöt ja pykälät ja holhous alkaa wituttaa :evil: . Tässä tuntee ittensä jo melkein rikolliseks, kun pyörään on vaihdettu muutama alkuperäisestä poikkeava osa.
-90 FXR Super Glide
Kiwi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Rahastuksen hajua. Mutta mää ainakin pidän omat kulkineet aina projekteina, niihin vaihtuu osia sen mukaan kun niitä vaihtelen. Katsastuksessa on ne kiinni mitä sillähetkellä on. Noi ee merkit voin laittaa oman nimen kirjottamiseen, vitut niillä pakoputkessa mitään tee.

Onhan museopyörissäkin papereissa kuva liitettynä :idea:
hiekkanen

Viesti Kirjoittaja hiekkanen »

hdlate kirjoitti:Pitäsköhän tää mopoilu lopettaa. Ei mua toi katsastus sinänsä haittaa, vaik onhan siinä rahastuksen makua, ja sitäpaitsi 99% porukasta huolehtii pyörästä paremmin ku omasta emännästä :lol: . Mutta nää lisääntyvät säännöt ja pykälät ja holhous alkaa wituttaa :evil: . Tässä tuntee ittensä jo melkein rikolliseks, kun pyörään on vaihdettu muutama alkuperäisestä poikkeava osa.

Mutta kun ei lopeteta! Eikä olla rikollisiakaan.Virkavalta käyttää mielellään vaikka photoshoppia,jolla saa kohteen näyttämään siltä,minkä ne näkevät tarpeelliseksi tarkoitusperiänsä varten. Siis vaikka kuvamanipulaatiolla. Se on tosi,että vanha uskollinen softaili on paremmassa kunnossa koko ajan,kuin peltikottero,joka käy katsastuksessa joka vuosi. Perkele kun alkaa taas päässä kiehua. Naurattaakin tämä välillä.Mutta kait sen on välillä tarkoitus vituttaakkin. :evil: :x .Moderaattori Pertti saa poistaa tämän viestin jos se aiheuttaa närää yleisessä ilmapiirissä.Itse en tätä poista.
FXSTC 1988 Powered by S&S V80
Lonely rider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lonely rider »

Tasapuolisuuden vuoksi myös autojen pakoputket pitää kuvata ja e-merkintöjen pitää näkyä!!!
Rider since 1959
Kiwi
Viesti:

Muttakun niistä ei tule äänihaittoja... :roll: :mrgreen:

Mua ainakin häirittee enemmän tässä kylällä farmari volkkarilla ajava vanhempi mies, jonka auton oikeasta etujarrusta/laakerista kuuluu mieletön vinkumine. Ei auta vaikka pyörän tai auton laittas käyntii, korkea ääni kuuluu silti.
Jukea
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukea »

Minusta olisi mielenkiintoista nähdä noita tilastoja ja selvityksiä joihin artikkelissa viitataan.

"Moottoripyörätkään eivät ole teknisistä vioista vapaita. Selvitysten mukaan ne ovat syynä kahdeksaan prosenttiin kaikista moottoripyöräonnettomuuksista."

Kuulostaa aika suurelta osuudelta, en ihan heti tuohon usko.
hdlate
Viesti:

Kiwi kirjoitti:Muttakun niistä ei tule äänihaittoja... :roll: :mrgreen:

Mua ainakin häirittee enemmän tässä kylällä farmari volkkarilla ajava vanhempi mies, jonka auton oikeasta etujarrusta/laakerista kuuluu mieletön vinkumine. Ei auta vaikka pyörän tai auton laittas käyntii, korkea ääni kuuluu silti.
Mullaki vinkuu avensikses jarrut, ku ostin nuukuuksissani tarvikepalat. Mahtaakohan olla ihan lailliset :mrgreen:. Jossain pitää säästää, et saa pidettyä mopon kunnossa :lol: .
-90 FXR Super Glide
Evo Chopper

Viesti Kirjoittaja Evo Chopper »

Kiwi kirjoitti: Mua ainakin häirittee enemmän tässä kylällä farmari volkkarilla ajava vanhempi mies, jonka auton oikeasta etujarrusta/laakerista kuuluu mieletön vinkumine. Ei auta vaikka pyörän tai auton laittas käyntii, korkea ääni kuuluu silti.
No käy korjaamassa se niin ei enää häiritse :twisted:
TCowboy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TCowboy »

hdlate kirjoitti:Pitäsköhän tää mopoilu lopettaa. Ei mua toi katsastus sinänsä haittaa, vaik onhan siinä rahastuksen makua, ja sitäpaitsi 99% porukasta huolehtii pyörästä paremmin ku omasta emännästä :lol: . Mutta nää lisääntyvät säännöt ja pykälät ja holhous alkaa wituttaa :evil: . Tässä tuntee ittensä jo melkein rikolliseks, kun pyörään on vaihdettu muutama alkuperäisestä poikkeava osa.
Itse olen jo lopettanut stressaamisen näistä laeista ja asetuksista, elän omaa elämääni. Itselläni ei ole mitään pakkoa elää "lainkuuliaisesti", elän kyllä moraalisesti mutta en alistu kenenkään sätkynukeksi tai orjaksi.

Lain noudattamatta jättämisessä on aina riskinsä ja punnitsen ne aina tapauskohtaisesti. Lain noudattamatta jättäminen on kuin vedonlyönti, riskin ja voiton suhde pitää punnita.

Esimerkkinä tämä melumittaus tohina keväällä. Osa porukasta rupesi hiki otsalla vaihtamaan orkkis putkia pyöriin "ettei vaan tuu sanomista", itse en ruvennut tähän vaan punnitsin ettei ollut vaivan väärti.
hdlate
Viesti:

TCowboy kirjoitti:
Itse olen jo lopettanut stressaamisen näistä laeista ja asetuksista, elän omaa elämääni. Itselläni ei ole mitään pakkoa elää "lainkuuliaisesti", elän kyllä moraalisesti mutta en alistu kenenkään sätkynukeksi tai orjaksi.

Lain noudattamatta jättämisessä on aina riskinsä ja punnitsen ne aina tapauskohtaisesti. Lain noudattamatta jättäminen on kuin vedonlyönti, riskin ja voiton suhde pitää punnita.

Esimerkkinä tämä melumittaus tohina keväällä. Osa porukasta rupesi hiki otsalla vaihtamaan orkkis putkia pyöriin "ettei vaan tuu sanomista", itse en ruvennut tähän vaan punnitsin ettei ollut vaivan väärti.

Nojoo, emmä tosissani lopettamas oo. Alkaa kuitenki kyrsimään, ku aina ollaan ensimmäisenä noihin eu-vouhotuksiin menos.
-90 FXR Super Glide
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Mulla on sellainen luulo, että eurostoliitosta on tulossa sellainen katsastuskehoitus, ettei itsenäisen suomen paukut riitä sen kumoamiseen.
moderattori

Romu rauhoittaa!
hdlate
Viesti:

Pertti kirjoitti:Mulla on sellainen luulo, että eurostoliitosta on tulossa sellainen katsastuskehoitus, ettei itsenäisen suomen paukut riitä sen kumoamiseen.
Onkos hitleri sanonu joskus, et valheen pitää olla tarpeeksi suuri että se uskotaan. Eli näin eurooppa vallataan rauhanomaisesti. Kohta sitä ollaan yksi saksan liittovaltio.
-90 FXR Super Glide
jutaharri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jutaharri »

Taas jälleen voisi muistuttaa siitä "paniikki-nappulasta", ei ole pakko painaa.
Kuka tuntee jonkun "sounditarkastuksen" kohteeksi joutuneen.

Vastustan moottoripyörien katsastuspakkoa.

Ajaako katsastuspakkoa katsastuslaitokset jotka omistavat rahoitusfirmat?
Siitä rahahanat aukeaisivat.
Kylmää bisnetäs liikenneturvallisuudella.
Kiwi
Viesti:

Mää tunnen aikaki yhen, tais olla 111dB tyhjäkäynnillä. En ollu minä, mulla on vakioputket :mrgreen:
Vastaa Viestiin