Kahden viikon reissu alpeille takana. Mielenkiintoisin tapahtuma oli HD:n hälyyttimen ja ajoneston toiminta Timmelsjochin maksuporteilla. Hälyyttimet vain huusivat ja mopo ei käynnistynyt. Joku äijä tuli mopon viereen kioskista ja sanoi, että tätä tapahtuu porteilla joka päivä monta kertaa. Pitää kuulemma työntää mopo 100m porteilta niin saa käyntiin ja näin tapahtuikin.
Onko kukaan muu törmännyt vastaavaan ongelmaan?
Timmelsjoch - hälytin/ajonesto uusissa pyörissä?
Re: Timmelsjoch
Vastaavia tapauksia on vaikka kuinka paljon eri puolilta Eurooppaa. Sopiva masto sopivassa paikassa ja tämä älykäs (?) hälyjärjestelmä on jumissa. Juuri tästä syystä on ottanut pyörääni moista riesaa. (Luotan vakuutukseen
)
Tai paristo loppuu, tai se mötikkä jää toisen takin/housun taskuun, tai se muuten vaan sippaa.
Tai paristo loppuu, tai se mötikkä jää toisen takin/housun taskuun, tai se muuten vaan sippaa.
LIFEMEMBERRe: Timmelsjoch
Tässä tapauksessa paristot oli tuoreet sekä avaimenperissä että itse hälyyttimessä. Kahdet avaimenperät ihan vieressä mut eipä toiminut. Mielenkiintoista olis tietty tietää miksi moista tapahtuu? Itselle mieleen tuli, josko tuolla paikalla (se maksuportti) olis jotain valvontasysteemejä samalla taajuudella kuin mitä HD:n hälyytin/ajonesto käyttää?
Ilmiö oli mulle ihan uusi enkä ole moiseen törmännyt muilla reissuilla Euroopassa.
Ilmiö oli mulle ihan uusi enkä ole moiseen törmännyt muilla reissuilla Euroopassa.
Luultavasti portilla on joku voimakkaampi taajuus, joka kävelee avaimenperän yli ja häly luulee, ettei palikkaa ole.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
2010 kun tultiin Kreikan Superista kotiinpäin , kävi Romaniassa vastaava tilanne.
Stoppailtiin yhteen risteykseen karttaa tutkimaan. Ultrasta ei hälyjä millään pois . . .iso linkkimasto n 500m päässä, täynnä kaiken muotoisia tötteröitä. Pyörä uikutti vaan ja valot vilkkui, työnnettiin lähellä olevan peltihallin taakse ja parin minuutin päästä kuului "tuttu" uikautus ja sitten lähti hälyt pois.
Sama on käynyt joskus erään hotellin pääoven lähellä, kahdesta pyörästä meni hälyt jumiin, 3 lähti normaalisti käymään. Sama juttu siinä, kun lykättiin kulman taakse niin jo lähti taas toimimaan.
Stoppailtiin yhteen risteykseen karttaa tutkimaan. Ultrasta ei hälyjä millään pois . . .iso linkkimasto n 500m päässä, täynnä kaiken muotoisia tötteröitä. Pyörä uikutti vaan ja valot vilkkui, työnnettiin lähellä olevan peltihallin taakse ja parin minuutin päästä kuului "tuttu" uikautus ja sitten lähti hälyt pois.
Sama on käynyt joskus erään hotellin pääoven lähellä, kahdesta pyörästä meni hälyt jumiin, 3 lähti normaalisti käymään. Sama juttu siinä, kun lykättiin kulman taakse niin jo lähti taas toimimaan.
Kuopiossa Puijon tornilla ei -02 dynan mokkula toiminut, linkkimastoja lähellä kuulemma. Vastaavia tapahtumia varten kandee ehkä opetella se vilkkukytkimillä hälyn pois päältä laitto, siihen ei nuo häiriöt vaikuta.. 
hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
FXDWG -02
FXDWG -02
Ei auttanut vilkkukytkimet, pyörä kun uikutti ja valot vilkkui, ei reagoinut mihinkään
eikä mitenkään. Ainoa muutos oli kun laitti pyörän jalalle, niin uikutuksen volyymi
putosi hiukan ja koveni taas kun nosti jalalta.
eikä mitenkään. Ainoa muutos oli kun laitti pyörän jalalle, niin uikutuksen volyymi
putosi hiukan ja koveni taas kun nosti jalalta.
Itse en pidemmälle reissulle lähdekään ilman, että olisi mukana ohjeet miten hälyn voi kiertää ja mopon saada koodin syöttämällä käyntiin. Tälläkin kertaa ne oli mukana ja olin jo itse asiassa kaivamassa ohjetta kunnes sain toimintaohjeita.
Nii, tai sitte kannattais opetella hälyttimen ohittaminen, jota en tosin yleisellä foorumilla rupee kellekkään selittämään...
Eikä mulla onneks oo omassa pyörässä moista turhuutta, rosvot osaa kuitenki kytkeä sen tarvittaessa pois päältä. Mekaaniset pysäyttimet ovat paljon varmempia hidastamaan varkaiden toimia.