Keulamuutos edullisesti?
Keulamuutos edullisesti?
Mikä olis halvin järkevä tapa muuttaa keulakulmaa vakio dynaan -03? Ilman rälläköintiä, hitsailutöitä ja etujätön menemättä huonoksi.. Tavoitteena selkeä muutos nykyiseen. Toi on vaan niin säälittävä toi orkkiskeula, mutta en haluais että pyörä on pitkään pajalla hitsailu jne töiden takia. Itse hallitsen perusjutut tai ainakin opin tekemällä:) Onko jollain kokemusta pelkkllä t- kappaleilla tehdyistä muutoksista? Toki omis kiva saaza etuputkiin vähän pituuttakin. Vinkkejä?
Re: Keulamuutos edullisesti?
Dynan runkoa on muutenki huono mennä hitsailemaan, siitä ei hienoa saa ainakaa ihan heti.
3 asteen laakerikupit? Ja sitten mittailla kuinka paljon asteita kolmioihin ja jättö kohilleen oikeen mittasilla keulaputkilla.
3 asteen laakerikupit? Ja sitten mittailla kuinka paljon asteita kolmioihin ja jättö kohilleen oikeen mittasilla keulaputkilla.
-
- Viestit: 1318
- Liittynyt: 20:50 28.05.2007.
- Paikkakunta: Tampere
Re: Keulamuutos edullisesti?
No ei kai tuossa juuri muita vaihtoehtoja ole kuin kulmaa muuttavat t-kappaleet.Nekin kannattaa sitten valita varsin maltilliset,ettei jättö mene liian pieneksi.Joku kehui sellaisilla vähän kulmaa muuttavillakin saaneen ajo-ominaisuudet Dynassa huonoiksi,mutta jatkakoon hän jos tätä lukee.
Joka tapauksessa isoa muutosta et pelkästään t-kappaleilla saa aikaiseksi.
Joka tapauksessa isoa muutosta et pelkästään t-kappaleilla saa aikaiseksi.
- shellraiser
- Viestit: 61
- Liittynyt: 11:35 31.12.2010.
- Paikkakunta: Tampere
Re: Keulamuutos edullisesti?
Kaverilla oli dynassa +7º:n t-palat ja pyörä oli kuulemma ihan hirveä ajettava. Eräs runkoekspertti kertoi, että +3º on dynaan ihan maksimi.
Eli jos haluat kulmaa keulaan ja vielä nauttiakin ajamisesta, niin suosittelen kääntymistä jonkun kokeneen runkomuutoksia tekevän henkilön puoleen.
Eli jos haluat kulmaa keulaan ja vielä nauttiakin ajamisesta, niin suosittelen kääntymistä jonkun kokeneen runkomuutoksia tekevän henkilön puoleen.
Re: Keulamuutos edullisesti?
Sakemanneillahan on se keulasetti joka muuttaa kulmaa paljon ja on TUV ja ajettava, mis T-palat hoitaa "runkomuutoksen", japsikustomeihin enempi sitä asentelevat härmälkandiassa, nimi vaan ei tuu just nyt lahoon latvaan, mut joku lisännee.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
- Mopopoika -65
- Viestit: 2110
- Liittynyt: 08:42 07.05.2003.
- Paikkakunta: Vantaa-Pirkkala
- Viesti:
Re: Keulamuutos edullisesti?
Se saksalainen keula oli AME -tai jotain.
- vaihtamalla Keulaputket pidenpiin emäputken asteluku loivenee (rungon etuosa nousee)
- takajousia madaltamalla emäputken aselukuloivenee lisää (rungon takaosa laskee)
Eli itse lähtisin rohkeasti kokeilemaan noiden muutosten lisäksi +5 asteista keulaa. Kustannusta tulee vaan vähän reippaasti, kun pitää uusia keulaputket + takajouset + T-kappaleet. Toki voi ensin kokeilla ilman noita pidempiä keulaputkia.
Kolmeasteisten laakerikuppien suteen pitää huomioida se, että Dynan tapauksessa ne toimivat vain alkuperäisessä +0 -T-kappaleilla, koska laakerikuppien väli kasvaa aivan kuten evosportesissakin ja loppupään rautiksessa. Ne laakerikoolit kun ovat siellä rungon sisällä ja +3 asteiset kuppeilla ne laakerit tulevat rungon ulkopuolelle (=T-kappaleiden yläosa nousee tuuman ja alaosa laskee tuuman).
Laakerikupi kustantaa jotain 250 e ja sillä saa maltillisen muutoksen, tosin joku tällä foorumilla kommentoi, että tulee tyhmän näköinen kun T-kappaleiden välimatka toisiinsa nähden kasvaa. Lisäksi jos rungon alaosa on nyt vaakatasossa, niin vaatii matalammat takajouset, ettei keulakulman muutoksen myötä näytä tyhmältä.
Se runkoexpertti ei ottanut muutamaa asiaa huomioon:shellraiser kirjoitti:Kaverilla oli dynassa +7º:n t-palat ja pyörä oli kuulemma ihan hirveä ajettava. Eräs runkoekspertti kertoi, että +3º on dynaan ihan maksimi.
Eli jos haluat kulmaa keulaan ja vielä nauttiakin ajamisesta, niin suosittelen kääntymistä jonkun kokeneen runkomuutoksia tekevän henkilön puoleen.
- vaihtamalla Keulaputket pidenpiin emäputken asteluku loivenee (rungon etuosa nousee)
- takajousia madaltamalla emäputken aselukuloivenee lisää (rungon takaosa laskee)
Eli itse lähtisin rohkeasti kokeilemaan noiden muutosten lisäksi +5 asteista keulaa. Kustannusta tulee vaan vähän reippaasti, kun pitää uusia keulaputket + takajouset + T-kappaleet. Toki voi ensin kokeilla ilman noita pidempiä keulaputkia.
Kolmeasteisten laakerikuppien suteen pitää huomioida se, että Dynan tapauksessa ne toimivat vain alkuperäisessä +0 -T-kappaleilla, koska laakerikuppien väli kasvaa aivan kuten evosportesissakin ja loppupään rautiksessa. Ne laakerikoolit kun ovat siellä rungon sisällä ja +3 asteiset kuppeilla ne laakerit tulevat rungon ulkopuolelle (=T-kappaleiden yläosa nousee tuuman ja alaosa laskee tuuman).
Laakerikupi kustantaa jotain 250 e ja sillä saa maltillisen muutoksen, tosin joku tällä foorumilla kommentoi, että tulee tyhmän näköinen kun T-kappaleiden välimatka toisiinsa nähden kasvaa. Lisäksi jos rungon alaosa on nyt vaakatasossa, niin vaatii matalammat takajouset, ettei keulakulman muutoksen myötä näytä tyhmältä.
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Re: Keulamuutos edullisesti?
Jep, AME se oli, +9°, +14° tai +18° pulttaa kiinne reikkiä...
http://www.chopper-kit-usa.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.chopper-kit-usa.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Re: Keulamuutos edullisesti?
Noitten keulojen valmistajan omat sivut on tässä osoitteessa http://ame-chopper.de/
Re: Keulamuutos edullisesti?
Nihhän se oliki noitten laakerien kans... Ite luovuin runkomuutoksista oman dynan kanssa, sitä palkkia kun ei jaksa muokkailla paremmaksi. Joutuis vaihtamaan puoli runkoa putkeen, tai jotai. Tai tehä uus runko 

- Mopopoika -65
- Viestit: 2110
- Liittynyt: 08:42 07.05.2003.
- Paikkakunta: Vantaa-Pirkkala
- Viesti:
Re: Keulamuutos edullisesti?
Dynassa taitaa olla vähemmän reikkiä orkkisrungossa kuin siun Softiksessa. Dynassa on jotain 29 pintaa, kun esim Wide Glidessä mennään jonkin verran 30:n paremmalle puolelle (oisko 34?).Harikka kirjoitti:Miusta Softin olemattomat ajo-ominaisuuet ei paljoo kärsiny 5° T-kappaleien vaihon jälkeenkää, kaveri ei pysy mutkissa perässä![]()
ps. Jos pitkäkeulaa haluaa, niin kannattaa tuokin muuten huomioida ostopäätöstä tehdessä

Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
- Blues Guitar
- Viestit: 300
- Liittynyt: 12:57 06.08.2006.
- Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Keulamuutos edullisesti?
Itselläni oli -95 Dynassa 6 asteiset kolmiot ja vaihdoin ne 3 asteisiksi. Huomattavasti parani ajo-ominaisuudet.
6 asteiset olis myynnissä mutta ne on ilmeisesti ohuemmille putkille kuin aloittajalla?
6 asteiset olis myynnissä mutta ne on ilmeisesti ohuemmille putkille kuin aloittajalla?
"....Ajan H-D:llä pitkin Suomee....Antaa kitaran laulaa vaan....Juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt..."
- Karvanaama
- Viestit: 118
- Liittynyt: 11:29 06.04.2007.
- Paikkakunta: Käläviäläinen vaikka Kokkolassa asunkin..
- Viesti:
Re: Keulamuutos edullisesti?
Jos aloittaja ei noita tarvitse, mää voisin olla kiinnostunut huonoista ajo-ominaisuuksista.Blues Guitar kirjoitti:Itselläni oli -95 Dynassa 6 asteiset kolmiot ja vaihdoin ne 3 asteisiksi. Huomattavasti parani ajo-ominaisuudet.
6 asteiset olis myynnissä mutta ne on ilmeisesti ohuemmille putkille kuin aloittajalla?
Nyt on 8 astetta ja on muuten meleko mahoton ajettava. (ei tosin dyna) Millaista hintapolitiikkaa ajattelit?
Ja tarve olis 39mm putkille.
Ja se on niin vehen mite mine olen lehmee nainut että se ei ole juuri ollenkaan..
Re: Keulamuutos edullisesti?
Saksan keulapeketti 1500€, noup!
Käyn näyttämässä mopoa paikalliselle rakenteluexpertille ja kyselen eri vaihtoehdoista.
Onhan noita Dynan emäputkenkulmamuutoksia nähty, mikä siinä on niin vaikeaa? Kertokaa.
Käyn näyttämässä mopoa paikalliselle rakenteluexpertille ja kyselen eri vaihtoehdoista.
Onhan noita Dynan emäputkenkulmamuutoksia nähty, mikä siinä on niin vaikeaa? Kertokaa.