Olen laittamassa pannuun neste toimista kytkintä ja aloin vain miettiä että voisiko laittaa kytkimeen vaihteisto öljyä ??
esim KTM käyttää mineraariöljyä kytkin nesteenä. Eli jos mäntä joskus vuotasi niin vaihteistoon ei menisi jarrunestettä.
Onko kukaan kokellut ?
Kaikki kytkimen osat ovat uusia ja eivät sisällä jarrunestettä.
hydraullinen kytkin ?
Re: a
Hitekkiä pannussa. Minulla oli edellisessä pannussa hytrauliikkakytkin. PM:n 'kiksiposki' vaihdelaatikon kyljessä ja Grimecan kahva, jotka ainakin tuolloin olivat millisille ohjaustangoille, mutta sitä vartenhan ne sorvit on, että saada em. ongelmat pois päiväjärjestyksessä. Hyvin toimi, yhdellä sormella pystyi puristamaan kytkimen pohjaan ! Nykyisin käytänkin orkkiskytkintä jalalla, eipähän lopu voima keskencvd**** kirjoitti:olettko ostaneet hydraulit jostain kataloogosta vai tehneet muista osista,linkkejä ja kuvia ois hyvä nähä.
Joskus minulla oli PM:n kahvakin (2 kpl), mutta ne alkoivat aina vuotaa sylinteristä ja siinä oli nahkatakin vasen hiha harmaana, kun silikonijarruneste roiskui vauhdissä päälle. Myöhemmin kuulin, että PM:n kahvat olivat tarkoitettu ainoastaan jarrukäyttöön ja em. ongelmat johtuivat tuosta. Tiedä sitten, ovatko ko. kahvat tänäpäivänä parempia. Grimeca toimi loistavasti.
Jarruihin jarrunestettä
Wanhaan hywään aikaan (lue: kuplafolkkarien valtakaudella) jarruosien kumit eivät olleet öljynkestävää materiaalia, vaan turposivat kelvottomiksi joutuessaan öljyn kanssa tekemisiin. Kehitystä materiaalien suhteen lienee tapahtunut, mutta en silti kaataisi jarrunestesäiliöön MITÄÄN öljyä...
neste kytkin
minkäs kokoinen mäntä olisi sopiva kytkimeen kun ISR valmistaa 14 mm ja 17 mm kokoisena ? meneekö liian kevyeksi 17 mm männällä ?
Itse asiassa kytkin muuttuu raskaammaksi mitä isomman kahvasylinterin laittaa. Isompi siirtää enemmän nestettä kerralla jolloin työsylinterin mäntä liikkuu pidemmän matkan lyhyemmällä kahvan liikkeellä.
Mulla olis yksi ylimääräinen ISR 17-millinen nestekytkinkahva, katso tuolta "myydään varaosat" -osastolta. Se toimi todella mallikkaasti ainakin OMP:n hydraulipäädyn kanssa viisilovisessa. Saman päädyn kun yhdistin Nissinin 14 mm kahvaan tuli ongelmia kun piti saada ehdottomasti kaikki ilma järjestelmästä pois että kytkinsylinterin mäntä liikkui tarpeeksi, jouduin myös pidentämään kahvan liikerataa jonkin verran. Sen jälkeen kun sain sen toimimaan, oli kytkin todella kevyt käyttää.
Mulla olis yksi ylimääräinen ISR 17-millinen nestekytkinkahva, katso tuolta "myydään varaosat" -osastolta. Se toimi todella mallikkaasti ainakin OMP:n hydraulipäädyn kanssa viisilovisessa. Saman päädyn kun yhdistin Nissinin 14 mm kahvaan tuli ongelmia kun piti saada ehdottomasti kaikki ilma järjestelmästä pois että kytkinsylinterin mäntä liikkui tarpeeksi, jouduin myös pidentämään kahvan liikerataa jonkin verran. Sen jälkeen kun sain sen toimimaan, oli kytkin todella kevyt käyttää.