Siirsin aihen tänne projektiosioon, niin saat päivitettyä projektisi etenemistä.
Kuviakin voi laittaa liitteeksi taikka omalta kuvapalvelimelta.
onni kirjoitti:Pyöränä siis -95 Softail FXSTS
Sähköt: Kaikki uusiks.Simplify, eli yksinkertaistetaan ja kaikki turha pois. Se mitä tämä tarkoittaa, selviää itteleenki sitten tässä pikku hiljaa. Vinkkejä saa antaa.
Renkaat & vanteet:
Eteen: Niin leveää kuin mahtuu.
Taakse: Pinnavannetta mielin. Takana orkkisswingi, kuinka levee mahtuu? 180?
Alustaa matalemmaksi/jäykemmäksi:
Takaa: Ultiman korkeussäädettävät. Aivan liian lullat. Jouset sisältä vaihtais LAChoppersin jäykempiin punaisiin tai harmaisiin. JOS oikein innostun niin täräytän air suspensionin, kun tulee kuitenkin emännyyden kanssa matka-ajua ajettua. Sitten o säätöjä mistä sopivaksi säätää. Maksaahan se, mutta niin se maksaa kaikki muukin.
Edestä: Keulakulman muutos. Tästä en tiedä paljoakaan. Opiskelu alkakoon eli eikun foorumia selailemaan.
Springerikeulaa vois laittaa jos löytyy. Piru kun ovat entiset laittajat vaihtaneet tosiaan sen orkkiskeulan pois.
Sähköt:
Jos sähköt eivät toimi, niin voi tehdä uudestaan kokonaankin.
Vilkkuvika vaikuttaa maadoitusvialta.
Vanhat deutsch-liittimet voi käyttää, ovat helposti purettavia sekä luotettavia.
Niihin saa uusia pinnejä joten ei tarvitse välttämättä tehdä ylimääräisiä juotoksia. Mutta tarttee oikeanlaisen puristustyökalun.
Äläkä unohda sulakkeita jos teet sähköt uusiksi.
Noi H-D automaattisulakkeet on hyviä.
Sähkökaavio auttaa kummasti omien sähköjen suunnitteluun.
Jos stongaa siistii (ja siroilla painimilla) niin sieltäkin saa jotain johtoja pois ja loput stongan sisään.
Esim starttinappulan saa laitettua muuallekkin kuin stongaan.
Renkaat, vanteet:
Taakse saa orkkis swingillä mahtumaan ainakin 180 kumin.
Silloin pitää ne rungon sarvet katkaista ja lokasuoja kiinnittää toisenlaisilla fender strutseilla.
Taikka lokari kiinni swingiin. Silloin matkustaja on kuin jäykkäperäisen kyydissä kun kuski nauttii softailjousituksesta.
Remmiksi 20mm niin hyvin sopii. (O-rengasketjut on leveämmät eli 24mm)
Keulakulman muutos ei ole sekään rakettitiedettä, mutta hitsaukset on syytä tehdä hyvin.
Jos ei itse ole hitsaillut niin tuon homman antaisin ammattilaisen tehtäväksi.
Esim VooDoo Metalli Helsingissä taikka Mr.Moore Tampesterin lähellä. Taikka joku muu.
Kannattaa olla yhteydessä jo nyt niin saa työn jonoon.
Niin ja se keulan pituuskin olisi hyvä olla tiedossa?
Meinaatko pitkäkeulaista vai vain muutaman tuuman pidempää?
Muistutus softailin madallukseen:
Kun asentaa lokarin niin pitää koittaa, ettei se ota renkaaseen kun swingi pohjaa pohjauskumeihin.
Voi koittaa ilman iskareita tai kun iskarit swingin päästä irti.
Pohjauskumeja voi vaihtaa pidempiin niin ei sitten osu lokari ja rengas, mutta swingi tumpsahtelee niihin pohjauskumeihin...
Liike pitää siis rajoittaa niillä pohjauskumeilla. Vaihda sen mittaisiksi ettei rengas osu missään vaiheessa lokariin.
Pelkillä jäykemmillä jousilla ei poista sitä tosiasiaa, että lokari ottaa jossain vaiheessa raskaalla lastilla renkaaseen ellei pohjauskumit ole oikean mittaiset.
Ja iskareiden pituussäätö myös sen mukaan.