Pikkusen lisää ääntä Dynaan (vm-10)

Kaasutin, ruisku- ja ohjaus, sytytys, ilmanpuhdistin, pakoputkisto

Valvojat: Pertti, pressa

Jogha
Viesti:

Pikkusen lisää ääntä Dynaan (vm-10)

Viesti Kirjoittaja Jogha »

Varmaankin loppuunkaluttu aihe, mutta kysyn kumminkin. Pikkuisen on alkanut harmittamaan tämä pyörän hiljaisuus, vähän mökää siis kaipailisin. Miten on sliparit? Meneekö heti laihalle ja pitää ostaa joku lambdarikastin tms.? Vai onko ainoa keino alkaa heti jatkuva kierre... V&H, putsari,fuelpak...? Väännöt ja teho olis kyllä vakioillakin ihan minulle kohillaan, vain ääni puuttuu... Asiallisia vastauksia, kiitos.
Fat Bob 2010, Stage 1
ma^ko
Viesti:

Re: Pikkusen lisää ääntä Dynaan (vm-10)

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

Kyllä mä olen siinä uskossa että pelkän sliparimuutoksen verran tuo tuoreiden struutta osaa korjata itse toimintaansa ettei siis vaadi muutoksia mitenkään välttämättä. Tosin noist uusist struutist mul on kokemusta vain pari koeajoa mut joku ilolla varmaan korjaa jos väitän puuta heinää.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
jpk69
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpk69 »

ma^ko puhuu asiaa. Pelkkä sliparimuutos ei vaadi ruiskun säätöä.

Vähän lisämekkalaa saa, kun kampeaa pakoläpän auki-asentoon ja laittaa pakoläppäeliminaattorin.
FXDB -09
heavyrocker
Viesti:

Viesti Kirjoittaja heavyrocker »

Mulla on Screaming Eaglen sliparit joilla tuli kivasti lisää pörinää, mutta aika maltillisesti. Hyvin tuntui pelittävän ilman säätöjäkin ennen putsarin vaihtoa. Ero on kuitenkin huomattava alkuperäisiin... Itsellä kuitenkin nyt mielessä jotain äänekkäämpää joten pari kk ajetut sliparit vois olla myynnissä...( käy wide glide ja fat bob)
Street Glide Special 2016
heavyrocker
Viesti:

Tuli tuossa eilen mieleen kun huomasin pakoputken kannakkeen pulttien olevan poikki! ja samalla nolona huomasin et mullahan olikin putken läppä kiinni asennossa... että mitenköhän toimisi seuraava viritelmä: Pakopuken läppä on kytkimellä ohjattavissa kiinni, auki tai automaattinen. Jos läpän jälkeisen putken avartaisi, jolloin äänet kovenisivat( vääntökin ehkä tippuisi) mutta tarpeen tullen kytkimellä saisi maltillisemmat äänet läpän sulkiessa...
Peacemaker76
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peacemaker76 »

Noi SE 2 sliparit (jotka on munkin fillarissa vielä toistaiseksi) on todella tukkoiset kun ovat hyväksytty 50 osavaltiossa katulaillisiksi. Itse otin niistä huilut ulos ja porasin toisen mokoman reikiä lisää huilujen varteen, ja huilujen pakokaasuja ohjaavaan "kieleen" vielä 10 mm reiän suoraan (Power Commanderin asennuksen vaatimaa lambda-mittausta varten).

Tuli hyvin miellyttävät ja mukavan pehmeät äänet. Alunperinhän noi ei juuri orkkisvaimentimia äänekkäämpiä olekaan.

Suosittelen kokeilemaan ennen kuin vaihtaa putkia toisenlaisiin, jos siis työkalut pysyy hiukan kädessä. Huilut on nääs todella kovin kiinni.
- Mauri -
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110
heavyrocker
Viesti:

Juuri sama idea oli mielessä jos en sitten lähde vaihtamaan koko putkistoa... Cycle shackilta saa myös valmiita huiluja jos ei halua itse avartaa noita alkuperäisiä!
-Harikka-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 06:29 28.05.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
jpk69
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpk69 »

heavyrocker kirjoitti:Tuli tuossa eilen mieleen kun huomasin pakoputken kannakkeen pulttien olevan poikki! ja samalla nolona huomasin et mullahan olikin putken läppä kiinni asennossa... että mitenköhän toimisi seuraava viritelmä: Pakopuken läppä on kytkimellä ohjattavissa kiinni, auki tai automaattinen. Jos läpän jälkeisen putken avartaisi, jolloin äänet kovenisivat( vääntökin ehkä tippuisi) mutta tarpeen tullen kytkimellä saisi maltillisemmat äänet läpän sulkiessa...
Ideahan on jo keksitty ja kaupallistettu: Peacemaker putket. Läppä on vaan siellä vaimentimen sisällä.
FXDB -09
Vastaa Viestiin