Eli laatikko huohottaa reippaasti öljyä pihalle,itse epäilen tuota stefaa,onko muita arvauksia ?
Ja minkälainen tuo stefa on vaihtaa,onnistuuko lohkoja avaamatta ? Lisäksi jos joku löytää tuolle stefalle jonkun varaosa-numeron niin olisi hienoa..
Siis epäiletkö, että moottorin stefasta pääsee öljyä ensiövedon puolelle ja se sitten huohottaa laatikon kautta runsaasti pois?
Kampuran stefan vaihtoa varten lohkoja ei tarvitse purkaa, mutta ensiövedosta pitää ottaa kampuran päästä rojut pois. (en ole ihan varma, että ketju/ratas lähtee kytkintä irroittamatta pois). Kytkimessä vasenkätinen jenga.
Sitten vaikka peltiruuvia/ruuveja apuna käyttäen stefa pois.
Stefa oikeinpäin takaisin.
Stefan numero löytyy vaikka Motorcycle Storehaus, Zodiac ym nettikatalogia selaamalla.
#OEM 35151-74
Onkos koneelle tehty jotain?
Onko huohotusta esiintynyt aikaisemmin vai ihan uusi ilmiö?
Huohotus alkoi lähes heti laatikkoöljyjen vaihdon jälkeen,en avannut kytkimen luukkua vaan valutin öljyt pois ja uudet ketjun tarkastusluukusta sisään,öljyn määrän tarkastin kuitenkin viime viikolla sitä lisätessäni.Öljy oli kuitenkin melko kirkasta joten ainakaan paljoa ei moottoriöljyä ole sekaan päässyt..Entisten öljyjen merkki ei tiedossa,uudet on Redlinen.Kone on kaasaria ja putkistoa lukuunottamatta vakio ja vuosimalli siis 98.
speedtwin kirjoitti:Entisten öljyjen merkki ei tiedossa,uudet on Redlinen.
smuige kirjoitti:Sporsteriin/Buelliin suositellaan kyllä ihan omaa Sport Trans Fluidia
speedtwin kirjoitti:Juuri tuota laitoin.
Siis mitähän nyt sitten oikein laitoit sinne Buellin ensiövetoon/vaihteistoon?
RedLinen jotain vaihteistoöljyä (ShockProof Gear Oil: SuperLight, LightWeight, Heavy vai 75W90NS tai joku muu) vaiko sitä Sport Trans Fluidia?
Jos öljyä on liikaa niin se saattaa tulla huohottimesta ulos.
Tuolta voi lukaista noista RedLinen vaihteisto/peräöljyistä (suomeksi) http://www.roadmachine.fi/gearoil.html" onclick="window.open(this.href);return false;
speedtwin kirjoitti:Terve,öljy oli tuo 75W90NS,määrä oli oikea eli yksi pullo (0,95l).
Sportin vaihteistoöljy on kuin automaattiöljyä, siis kylmänäkin melkein kuin vettä.
Tuo edellä mainittu öljy on tarkoitettu erillislaatikkoon, eikä sovellu ensiövedon kanssa käytettäväksi. Huohottaa luultavasti siksi, että ensiöveto vatkaa tökötin vaahdoksi.
speedtwin kirjoitti:Terve,öljy oli tuo 75W90NS,määrä oli oikea eli yksi pullo (0,95l).
Sportin vaihteistoöljy on kuin automaattiöljyä, siis kylmänäkin melkein kuin vettä.
Tuo edellä mainittu öljy on tarkoitettu erillislaatikkoon, eikä sovellu ensiövedon kanssa käytettäväksi. Huohottaa luultavasti siksi, että ensiöveto vatkaa tökötin vaahdoksi.
Tosin RedLine suosittelee nimenomaan tuota 75W90NS Sportsteriin ensiö/laatikkoöljyksi.
Eli oikeata pitäisi olla. Ja määrä myös.
"Vaihteisto- ja peräöljyt
ShockProof® Gear Oil
Heavy:
kaikki kilpaperät, Harley-Davidson big twinit (Sportster = 75W90NS).
Rallimiehet tuntevat Heavyn nimellä "marjapuuro.""
Tuon vaahtoamisasianhan voi todeta katsomalla kytkimen luukusta ajon jälkeen öljyn kunnon.
Ehkä tyhmä kysymys MIKSI tuonne sportster/buell enskaan ei voi laittaa tehtaan sinne suosittelemaa Sportster Transmission Fluid:ia tai Formula +:aa Hinnasta ei voi olla kysymys. Monelta tämän tyyppiseltä murheelta säästyy...
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
speedtwin kirjoitti:Terve,öljy oli tuo 75W90NS,määrä oli oikea eli yksi pullo (0,95l).
Sportin vaihteistoöljy on kuin automaattiöljyä, siis kylmänäkin melkein kuin vettä.
Tuo edellä mainittu öljy on tarkoitettu erillislaatikkoon, eikä sovellu ensiövedon kanssa käytettäväksi. Huohottaa luultavasti siksi, että ensiöveto vatkaa tökötin vaahdoksi.
Itse olen nyt pari kesää/10000km ajellut sportilla redlinen 75w90NS öljyt laatikossa. Ei ole ollut mitään ongelmaa. Laatikko ja kytkin pelaa hienosti eikä öljyt tule kartanolle. Eli voin sanoa että mitään vaahtoamisongelmaa ei ole. Sitä shock proof heavyä(eli marjapuuroa) ei taas missään nimessä voi sportissa käyttää, koska se ei toimi kytkimen kanssa.
Sepixlh kirjoitti:Ehkä tyhmä kysymys MIKSI tuonne sportster/buell enskaan ei voi laittaa tehtaan sinne suosittelemaa Sportster Transmission Fluid:ia tai Formula +:aa Hinnasta ei voi olla kysymys. Monelta tämän tyyppiseltä murheelta säästyy...
Itse laitoin sitä redlinen öljyä aivan sen vuoksi,koska sitä on tuossa lähistöllä sijaitsevassa putiikissa helposti saatavilla ja olin kuullut muilta hyviä kokemuksia redline öljyjen toimivuudesta.
Vanha ketju, mutta kuinkahan asia päättyi? Stefan vaihto?
Itsellä sama ongelma. Mainittua öljyä ollut vuodet laatikossa ja nyt huohotuksesta lentää tavaraa. Samalla näyttäisi moottoriöljy vähentyneen ylämerkistä alamerkkiin.
Vaikuttaisi siltä, että moottoriöljyä on siirtynyt vaihteiston puolelle.
Onko tuo öljyn väheneminen tullut ajossa vai pidemmän seisonnan aikana? Jos noin on käynyt esim. talviseisonnan aikana, vaihtaisin vaihteistoöljyn ja täydentäisin moottoriöljyn.
Kesää on jäljellä ja saattaa olla, ettei ajossa vuodakkaan.
Talvella sitten ensiöveto auki ja stefan vaihto.
Nimenomaan - ajossa työntää vaihteistoöljyä huohotusletkusta ulos. Viimevuonna oireili vähän Botniaringiä vedätettäessä - nyt sitten tuuppaa enemmän. Otin ketjun tarkastusluukun auki, eikä öljyä näyttäisi liikaa olevan... Voisiko stefan kautta päästä vain painetta ensiöpuolelle?
Mietin, että voisiko olla mahdollista, että pestessä olisi huohotusletkusta päässyt vettä vaihteistoöljyn joukkoon ja öljyn ominaisuudet pilalla. Väristä veden osuutta / määrää ei voi määrittää, sillä öljynä on Red Linen Lightweight shockproof gear oil (vaaleansiniharmaata). öljylaadusta ei nyt tarvitse lähteä keskustelemaan, sillä tuota on ollut vuosikaudet ja toimii paremmin kun muilla