Oisko jollain projektikuvia kyseisestä toimenpiteestä?
Tai skriivata tähän ymmärrettävä toimenpide kuvaus.
Wide glideen softail perse
Wide glideen softail perse
Dyna Wide Glide -94 & Electra Glide Ultra Classic -98
Re: Wide glideen softail perse
Minkä vuosimallin Wide Glidestä kysymys? (Tossahan se oli allekirjoituksessa -94)
1980-luvun alkuperäiset Wide Glidet on Shovelin koneella ja kone&laatikko pultattu tukevasti runkoon.
Nykyiset Dyna pohjaiset Wide Glidet ovat sillä irtonaisella vatkaavalla koneella (kumiripustettu).
Nykysoftailit (2000->) ovat TC-B koneella ja kiinteästi runkoon pultattuna.
Joten...?
Uudemmissa (siis kumiripustetut) on tietenkin mahdollista tehdä "look-a-like-Softail-swingi" sen orkkiksen tilalle. Joka pultataan sinne missä se normiswingikin on kiinni. Mutta mihinkä iskarit kiinnitetään? Ja mahtuuko ne sinne koneen&laatikon alle?
Tommoset nyt tuli ekaksi mieleen.
1980-luvun alkuperäiset Wide Glidet on Shovelin koneella ja kone&laatikko pultattu tukevasti runkoon.
Nykyiset Dyna pohjaiset Wide Glidet ovat sillä irtonaisella vatkaavalla koneella (kumiripustettu).
Nykysoftailit (2000->) ovat TC-B koneella ja kiinteästi runkoon pultattuna.
Joten...?
Uudemmissa (siis kumiripustetut) on tietenkin mahdollista tehdä "look-a-like-Softail-swingi" sen orkkiksen tilalle. Joka pultataan sinne missä se normiswingikin on kiinni. Mutta mihinkä iskarit kiinnitetään? Ja mahtuuko ne sinne koneen&laatikon alle?
Tommoset nyt tuli ekaksi mieleen.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
Re: Wide glideen softail perse
Empä ole tommosesta muutoksesta ikinä kuullutkaan. Saattaa vaatia paljon muutoksia.
Kuten Smuige jo yllä miettikin niin kannattaa tarkistaa mahtuuko iskarit vaihteiston alle kuten softailissa?
Dyna rungoissahan moottorin öljytila on siellä tiellä.
Moottori/vaihteisto paketti on sullottu tiiviimpään tilaan verrattuna softailiin ,joten saatko mahtumaan softail mallista rungontakapäätä ja takahaarukkaa vaihteiston takakiinnikkeeseen? tuleeko lyhyt mahtuuko viellä kuski kyytiin?
Jokatapauksessa tollanen muutos ei varmuudella ole verrattavissa aidan matalimmalta kohdalta ylitykseen.
Kuten Smuige jo yllä miettikin niin kannattaa tarkistaa mahtuuko iskarit vaihteiston alle kuten softailissa?
Dyna rungoissahan moottorin öljytila on siellä tiellä.
Moottori/vaihteisto paketti on sullottu tiiviimpään tilaan verrattuna softailiin ,joten saatko mahtumaan softail mallista rungontakapäätä ja takahaarukkaa vaihteiston takakiinnikkeeseen? tuleeko lyhyt mahtuuko viellä kuski kyytiin?
Jokatapauksessa tollanen muutos ei varmuudella ole verrattavissa aidan matalimmalta kohdalta ylitykseen.
Asiat pitää oppia tekeen sillai oikealla tavalla väärin!
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 01:37 25.11.2006.
- Paikkakunta: ULVILA
- Viesti:
Re: Wide glideen softail perse
Periaatteessa kaikki on mahdollista mutta mikä on järkevää on eri asia. Dyna on Dyna ja Softail on Softail.
Re: Wide glideen softail perse
Niin, no rakentelu on rakentelua, onko siinä sitten järkeä vai ei. On tommonen softis perse tuossa tyrkyllä ja tuli tollanen idea mieleen. Ei siellä dynan rungon alla kyllä paljoo tilaa ole. Öljytankin siirrolla saisi sitä.
Dyna Wide Glide -94 & Electra Glide Ultra Classic -98
Re: Wide glideen softail perse
Voisihan sitä iskaria/iskareita viritellä myös yläpäähän satulan alle.
Toimii silloin normi iskarin tavoin eli sisäänpäin.
Mutta projektissa pitää muistaa tuo Dynan ja Softailin pakettien erilaisuus.
Dynassa siis keula ja runko on toisissaan kiinni ja moottori, vaihdelaatikko, swingi ja takarengas toisissaan. Ja erotettuna kumiripustuksella.
Softailissa kaikki yhtenä pakettina kiinteästi.
Toimii silloin normi iskarin tavoin eli sisäänpäin.
Mutta projektissa pitää muistaa tuo Dynan ja Softailin pakettien erilaisuus.
Dynassa siis keula ja runko on toisissaan kiinni ja moottori, vaihdelaatikko, swingi ja takarengas toisissaan. Ja erotettuna kumiripustuksella.
Softailissa kaikki yhtenä pakettina kiinteästi.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
Re: Wide glideen softail perse
Jatkoin Dynaa pari talvea sitten 140 mm. Siinä tuli aika hyvin tilaa takarenkaan etupuolelle. Silloin kävi mielessä iskareiden asentaminen swingin läpi. Mietin silloin samaa, mitä Smuige tuosta erilaisuudesta mainitsi. Rakenne ei ainakaan olisi tukevoitunut aikaisempaan verrattuna missä iskarit on n. 350mm päässä toisistaan. Päätin kuitenkin olla muuttamatta iskarien rakennetta ja laitoin akun swingin alle.smuige kirjoitti:Voisihan sitä iskaria/iskareita viritellä myös yläpäähän satulan alle.
Toimii silloin normi iskarin tavoin eli sisäänpäin.
Mutta projektissa pitää muistaa tuo Dynan ja Softailin pakettien erilaisuus.
Dynassa siis keula ja runko on toisissaan kiinni ja moottori, vaihdelaatikko, swingi ja takarengas toisissaan. Ja erotettuna kumiripustuksella.
Softailissa kaikki yhtenä pakettina kiinteästi.
Jussi
Re: Wide glideen softail perse
Zorry mut oli pakko tää on legenda
Osta Pannu,,,,Ni ei tartte ainakaa sitä miettii et onko jossaa järkee

-Panheads MC-
Re: Wide glideen softail perse
Tässä esimerkki dyna softailista:






Dyna Wide Glide -94 & Electra Glide Ultra Classic -98