Ruiskukone ja äänet?

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

mjs
Viestit: 139
Liittynyt: 07:34 17.02.2004.
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Ruiskukone ja äänet?

Viesti Kirjoittaja mjs »

Kertokaapa helpoin (ja halvin) keino. Road Kingiin pitäisi vaihtaa avarammat putket, saada paremmat äänet. Mitä joutuu tekemään seokselle ja miten se tehdään? Kone on evo ja ruisku... Ilmanputsari on jo vaihdettu vapaammin hengitettävään. Kone käy hyvin tällä hetkellä mutta sitä tuskin kuuleekaan... :oops: Pitää saada naapurit herätettyä aamuisin :twisted:
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

voe herra jumala.... :twisted:

Jack

ps. lyö kanki läpi niistä ankkäreistä
mjs
Viestit: 139
Liittynyt: 07:34 17.02.2004.
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mjs »

tuohon äskeiseen asialliseen :idea: vastaukseen kommenttina että mitä olen ymmärtänyt se ei ole ihan noin helppoa kun on kyseessä ruiskukone! Sitää kun ei ihan leathermanilla pysty säätämään, niin kun kaasarikoneissa pystyy...
Avatar
hdjokke
Viestit: 1114
Liittynyt: 16:49 17.07.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Pauketta pihaan

Viesti Kirjoittaja hdjokke »

En tiedä EVO-ruiskusta, mutta TC88b-ruiskussa, jos ilmanputsarin avarrus ruiskun kalibroinnilla on jo tehty, putkiksi voi laittaa mitkä hyvänsä H-D SE II putket ilman lisäkalibrointia. Tämä selvinnee parhaiten kysymällä jälleenmyyjän huollosta. Sieltä minäkin sen selvitin omalle koneelle.
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
dynaaminen1

Viesti Kirjoittaja dynaaminen1 »

Omassa se hoitui näin: TwinCam 88 -vm2004
Stage 1 sytkämoduuli paikalleen siirto laitteeseen, ja siirtolaite kiinni pyörän johtosarjassa olevan "päätevastuksen" tilalle.
Ja maahantuojan valtuuttamalla huollolla oli siirto laite jolla ajoivat softan sisään. Vähä niinku tietokoneen biossin päivitys.
Siirtoohjelma oikein varotti, että ootkos varma ku ajetaan ei-street liigali stage1 softa sisään, illegaalia ajella julkisilla teillä..... :roll:
Eli valitettavasti itse ei voi oikein mitään tehdä näissä laitteissa.
muuten kyllä on mukavaa kun ei tartte tapella käynti ongelmine kanssa!
Attila
Viestit: 2
Liittynyt: 17:11 01.09.2004.

Viesti Kirjoittaja Attila »

Sitten vielä povercomander, niin meno paranee.
Ainoa mikä ei oikein saundaa, on tuo ruiskukoneen tasainen tyhjäkäynti.
Se HD:n ominainen "Hotbpotatoe" epätasainen käyntirytmi puuttuu.
Avatar
hdjokke
Viestit: 1114
Liittynyt: 16:49 17.07.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hdjokke »

Staget 1 ja 2 lienevät jo nykyään ihan laillisia virityksiä Ameriikan mailla - ainakin uusimman luettelon mukaan, jos käytetään stock putkia.

Kun moottori on lämmennyt, niin ohjelmaan on tietääkseni pistetty lievä "hot potatoe" käyntihäiriö. Ainakaan oma koneeni ei käy lämpimänä kellon tasaisesti. Kyllä H-D:n ruiskuohjelmointi-insinööri on viisas. Näin ne perinteet säilyvät polvesta polveen.
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Avatar
kimmos
Viestit: 266
Liittynyt: 15:20 12.02.2003.
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kimmos »

Powercommanderista senverran, että niitten valmistus ainakin Bueleihin lopetettu tänä kesänä. Luettelot pullottavat powercommanderin kuvia, mutta ei niitä vaan enää saa. Syynä kuulemma ruiskujen huono säädettävyys ja toiminta (koskee virittämistä, eli kakkua ei vain saa tulemaan riittävästi). Dynojetille esitettyyn tiedusteluun vastattiin, että jos haluaa enemmälti virittää, pitää ruisku heittää helvettiin ja laittaa tilalle kaasari ja perinteinen virityssytkä (tai jonkun toisen valmistajan ruiskusysteemit).
Hi Techiä :?: :?: :?:
...kele, tämmöisiin pikkuhommiin ole ennenkään mitään ns. ammattimiestä tarvinut pyytää.
FLHTK -11
Avatar
Raaka-Arska
Viestit: 20
Liittynyt: 23:20 14.07.2003.

EVO+Ruisku+Äänet/Kulku

Viesti Kirjoittaja Raaka-Arska »

Omassa EFI Evossa oon hakenna hieman lisää vääntöä ja potkua, en niinkään ääntä, mutta se on tullu siiinä sivussa.

Halvimmalla oon päässy juuri tuolla parjatulla Powercommanderilla. Sellainen kun nyt sattuu olemaan, niin sillä homma on hoitunut ja itte läppärillä säätämällä on toimeen tultu. Kingikin on murisematta toiminut jo 25 000km näillä omilla EFI -huijaus-sopilla. Tosin olen epäilevänä tuomaana käynyt stekkaamassa omien säätöjen oikeellisuuden Loimaalla Aten kanssa Dynossa ja oikeiksi on havaittu.

Edellinen takapyörämittaus anto pari talvee sitten 70HP ja 110NM, eli ei mitää huimia lukemia, mutta selvä parannus kulussa. Mukana siis Trapin fistailit, Stage II kitti softineen suuttimineen nokkineen ja putsareineen, sekä se Powercommander IIIr. PC ei sinänsä paranna huippuarvoja, mutta muuttaa koneen paremmin tottelevaksi ja sovittaa palikoita ainakin tässä vanhassa ruiskussa siedettävästi.
Buellissa taitaa olla liikaa tehoja PC:lle jos ei sovellu virittämiseen?

Nyt ei ole vielä ehtinyt pukille kansien porttauksen ja KB mäntien jälkeen, mutta PC:n säätöjä olen kokeillut jos jonkinmoisia. Aluksi laitoin 5-45% lisääkakkua koko tehosäätöalueelle ja sytkää 2% aiemmalle samoille sektoreille (korkeapainemännät). Menovettä meni 30% enemmän, nyt pihinä pudotin kruisailukakkua 5-25%:iin ja korjasin ennakot vastaavasti 0-2%:iin (vastaa kait max 2 astetta?). Yläalueen säätelin edelleen 25-45% lisäkakulle. Kulutus laski normaaliajossa selvästi, mutta potkua on kuitenkin 50% kaasusta eteenpäin sopivasti.

Tyhjäkäyntiä olen kokeillut laihalla -5%:lla jolloin se putoaa mukavasti tuonne 800 kieppiin ja äänikin on ok, mutta vaikutus näkyy tietenkin vasta sitten kun automaattiryyppy on pois päältä. Pienemmillä -% arvoilla lamda ei enää näytä liian laihana lukemia ja paineet katoaa mittarin mukaan liikaa varsinkin kuumalla kelillä.
Niin mulla on lamdat molemmissa käyrissä ja ajossa toimiva mittari kiinni pyörässä, jotta saa edes jonkimmoisen perstuntuman seosten sopivuudesta näiden kokeilujen aikana.

Niin ... kyllä naapurit on heränny....
Terveisin Raaka-Arska
Avatar
Lexa
Viestit: 440
Liittynyt: 18:40 31.01.2003.

Viesti Kirjoittaja Lexa »

Terve!

Mitä ruisku-Buelleihin tulee, niin yhdyn Kimmos kanssa samoihin tuloksiin ja havaintoihin. Powercommanderilla ei saavuteta mitään ihmeitä ainakaan X1:ssä. Race Kit on eri juttu (filsu, putket, pönttö, racesäätöboxi)

Voi olla, että toimii muissa malleissa????

Jos haluaa lisää tehoja Bulusiin, niin ruisku huitsin nevadaan sitten lisävirityksiä ja Mikuni-kaasari tilalle.

Ruisku sellaisenaan + race kit on ihan OK perusbulusessa kuten allekirjoittaneella. Ties vaikka ensi vuonna olis lisää potkua tulossa :wink:

Mölyä on sen verran jo nyt, että Ahveniston radalta ohjattiin ystävällisesti varikon puolelle. :lol: (desipelirajoitukset)
Avatar
Sepixlh
Viestit: 4218
Liittynyt: 08:26 22.04.2002.
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Australiassa on joku hemmo tehnyt motoguzzin V2:n ruiskuun oman ohjausyksikön 8O laitteessa on alunperin weberin yksikkö, jonka toiminta on puutteelista...kuten tämän HD:n ruiskun toiminta viritetyssä koneessa.
Laite hyödynssi alkuperäisiä antureita ja suuttimia. Eli mahdotonta se ei varmaan ole tehdä HD:hen sopivaksi.
:twisted:
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Avatar
jyristys
Viestit: 787
Liittynyt: 13:18 29.06.2004.

Viesti Kirjoittaja jyristys »

Sepixlh kirjoitti:Australiassa on joku hemmo tehnyt motoguzzin V2:n ruiskuun oman ohjausyksikön 8O laitteessa on alunperin weberin yksikkö, jonka toiminta on puutteelista...kuten tämän HD:n ruiskun toiminta viritetyssä koneessa.
Laite hyödynssi alkuperäisiä antureita ja suuttimia. Eli mahdotonta se ei varmaan ole tehdä HD:hen sopivaksi.
:twisted:
Löytyy muuten samanlainen keksintö (siis Guzzi + kotitekoinen ohjausyksikkö - yhdistelmä) myös Tampereelta, ruiskua voi säätää lennossa ja kaikenmaailman käppyröitä saa talteen. Hyvin se kai toimii, ainakin mölyt on makeat.

En kyllä lähtisi HD:hen moista edes yrittämään, kun olen varma ihan yhtään katalookia avaamattakin että tuohon ongelmaan löytyy valmiita ratkaisuja ihan tarpeeksi.
Avatar
Sepixlh
Viestit: 4218
Liittynyt: 08:26 22.04.2002.
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Tässä topicissa juuri oli kysymys tuosta ettei hyvin toimivaa korjausta tuohon HD:n ruiskuboxin "virittelyyn" löydy. Pienillä muutoksilla vielä toimii mutta jos jotain radikaalia tekee on pakotettu siirtymään kaasariin.
Myös tuo tampereen guzzi-mies on tilannut tuon aussikaverin kehittelemän rakennussarjan omaan laitteeseensa... tosin on vähän laittanut omaakin sekaan. Jotain löytyy noista..
http://www.jefferies-au.org/My16M/index.htm
http://www.protwins.co.uk/Ultimap/ultim ... agers.html
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Osta HARRIKKA ja unohda noi saamarin ruiskuhömpötykset :twisted: Jaappanilaisten ovelaa kiusantekoa (katsoppa piruuttasi mitä niissä sähköissä lukee made in kohdalla) kun enää ei edes HD:tä pysty tien päällä korjaamaan ilman salkkumikroa :evil:
Jos siellä sähköissä onkin made in usa, niin sitte on suunnittelupöydän takana olevalla kaverilla vinot silmät :twisted:
Viimeisen kaasari-evon jälkeen ei oo enää tehty harrikoita :!:
....ja toi on vielä suvaitsevainen mielipide, kun toiset asettaa rajan vielä paljon vanhempiin.

Eipä silti, onhan se huvittavaa katsella kun viimeisen päälle "HD-mies" saapuu ralliin uutuuttaan kiiltelevissä nahka kuteissa uudella "muka harrikalla" työkalurulla näyttävästi etu-pumppuihin kiinnitettynä. Mitähän se ja niillä työkaluilla tekee??
sporaaja

Viimeinen mohikaani

Viesti Kirjoittaja sporaaja »

Anonymous kirjoitti:Osta HARRIKKA ja unohda noi saamarin ruiskuhömpötykset :twisted: Jaappanilaisten ovelaa kiusantekoa (katsoppa piruuttasi mitä niissä sähköissä lukee made in kohdalla) kun enää ei edes HD:tä pysty tien päällä korjaamaan ilman salkkumikroa :evil:
Jos siellä sähköissä onkin made in usa, niin sitte on suunnittelupöydän takana olevalla kaverilla vinot silmät :twisted:
Viimeisen kaasari-evon jälkeen ei oo enää tehty harrikoita :!:
....ja toi on vielä suvaitsevainen mielipide, kun toiset asettaa rajan vielä paljon vanhempiin.

Eipä silti, onhan se huvittavaa katsella kun viimeisen päälle "HD-mies" saapuu ralliin uutuuttaan kiiltelevissä nahka kuteissa uudella "muka harrikalla" työkalurulla näyttävästi etu-pumppuihin kiinnitettynä. Mitähän se ja niillä työkaluilla tekee??


Eli viimeinen HD onkin sitten sportti - on vieläkin kaasarilla :twisted:
Vastaa Viestiin