Suojaspray talveksi ?

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
VSorjonen

Suojaspray talveksi ?

Viesti Kirjoittaja VSorjonen »

..vanha aihe? En löytänyt kunnon ketjua, eli laitetaan kysymys tänne. Oletteko laittaneet jotain suoja-ainetta prätkän päälle talviseisonnan ajaksi? Maatalouskoneisiinhan on saatavilla erilaisia "säilöntäaineita", mutta onko vastaavista kokemusta prätkien osalta ? Jokin spray kuulostaisi helpolta vaihtoehdolta.
Road King 2004 & Softail Standard 2006 & Sportster 1998 & Sportster 1990
Vallu
Viesti:

Re: Suojaspray talveksi ?

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Aikanaan kun joudun säilyttämään osaa kalustosta kylmässä kuivassa varastossa ruiskutin pelin kauttaaltaan vahvalla Tolu-liuoksella. (Voi ruiskuttaa vaikka ikkunaspraypullolla.) Tolu estää kaiken ruostumisen ja hapettumisen ja se oli erittäin helppo huuhdella keväällä pois.
Kuva LIFEMEMBER
Mopopoika -65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Vallu kirjoitti:Aikanaan kun joudun säilyttämään osaa kalustosta kylmässä kuivassa varastossa ruiskutin pelin kauttaaltaan vahvalla Tolu-liuoksella. (Voi ruiskuttaa vaikka ikkunaspraypullolla.) Tolu estää kaiken ruostumisen ja hapettumisen ja se oli erittäin helppo huuhdella keväällä pois.
Minä olen harrastepelejä säilytänyt vuodesta -84 kuivassa ja kylmässä ilman mitään poppakonsteja. Pyörä puhtaana säilöön ja peite päälle.

Yhtenä talvena oli kostea ja kylmä talli ja tuota Tolua kokeilin. Mielestäni rautapään alumiiniosat ottivat hieman siipeensä tuosta litkusta ja keväällä joutui autosolilla vähän sipaisemaan.
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Bikerpig
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bikerpig »

WD-40:tä olen joskus käyttänyt se toimii loistavasti. Niin kuin moneen muuhunkin esim. lian ja sulaneen kumin poistoon pyörästä.

http://www.wd40.fi/kayttokohteet_ajoneuvot.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuolta lisätietoja ja itse olen oman työpaikan kautta tuolta tilannut 5l kannuja halvalla.
Kuolema kuittaa univelat!
maicol

Viesti Kirjoittaja maicol »

Nestemäinen väritön vaseliini, suihkepullolla spreiaillen! Halpaa ja riittoisaa! Desi tai korkeintaan kaksi suojaa koko filden. (ei jarruille, no levyille ehkä ja keväällä alkoholilla rasvattomaks)
Muuten lähtee ihan normi pesulla (tiskiaine).
En tiedä onko sitte kaikkein parasta renkaille, silikooni varmaan hoitaa sen homman paremmin.
"HASTA LA PISTA"!
<<Hapa>>
Viesti:

Viesti Kirjoittaja <<Hapa>> »

Tolu&vesi-seoksen olen hyväksi havainnut.
-Kotona ja matkoilla-
Vastaa Viestiin