Dyna Street Bobista

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

XL1200S
Viesti:

Dyna Street Bobista

Viesti Kirjoittaja XL1200S »

Moro.
Kyselisin Street Bobin omistajilta kokemuksia ja tuntemuksia mopoistaan?
Mikä miellyttää, mikä ei?
Mitä varustetta/palikkaa se mielestäsi vaatii?
Miten eroaa edellisestä HD:stasi jos sellainen on ollut?
Harkinnassa siis ko. malliin vaihto.
Kiitos etukäteen.
SenioRR
Viesti:

Re: Dyna Street Bobista

Viesti Kirjoittaja SenioRR »

Mun edellinen pyörä ei ollut HD ensinkään, vaan Kawa ZRX 1200R, mutta vaikka tehossa, ajettavuudessa ja jarruissa tulikin takkiin Bobiin vaihtaessani, niin en kadu kauppaa! Erittäin hyvä pyörä on myös St Bob! Oman pyörän ajettavuus parani oleellisesti alustan(jousien) muutoksilla ja koneeseenkin tuli kivasti potkua lisää niillä tyypillisillä "hengitysmuutoksilla"+ThunderMaxilla. Kaksi päällä reissaamiseen Bob tuntuu jotenkin ahtaalta, mutta tuntemukset taisivat tulla sen jälkeen kun olin tehnyt pitkähkön reissun vuokratulla Road Kingilla... Yksin ajaessa pyörä on helvetin mukava, eikä kaksi päälläkään mitään tuskaa tietenkään.

Alkutaipaleilla Bobin kanssa harkitsin etutappien hommaamista, koska polvet tuntuivat olevan oudossa kulmassa. Sittemmin en enää halunnutkaan niitä, kun mid-controlleihin tottui. Pyörä tuntuu jotenkin olevan paremmin "hallussa" alkuperäistapeilla.

Pyörän hyvyydestä huolimatta, oon aatellut tuosta luopumista. Tekee mieli Kingia. Osta siis multa tuo pois. :wink:
H-D Softail Custom 1998
Robusto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Robusto »

Itsellä -08, Sportster verrattuna "isompi/raskaampi" mutta tottuu nopeasti, ajo-ominaisuudet onkin sitten vakiona "rauhallisempaan ajoon", tapit ottaa maahan aika helposti. Ajoasento on mielestäni loistava siirtosarjan & suoran tangon kanssa, ilman siirtosarjaa en oikein tykännyt vaikka kyykkykin joskus ollut.

Jos tyttöä kyydittelet niin dualpenkeissä kannattaa kiinnittää huomiota että on tarpeeksi pehmeä/leveä,
ei siinä muuten hullukaan kauan kyydissä istu. Omassa kova/kapea takaosa, neiti totesi että "perse katoaa puolessa tunnissa", eli paikat puutuu vaikka ihan kevyt kyydittävä onkin.

Muut himmelit onkin sitten epäoleellisia makuasioita, niitä ei viitsi listata.

Pyörässä kuitenkin kaikki miellyttää, paitsi orkkis-dunlopit (8tkm), pari "herkkää hetkeä" ollut sateella mutta tämä ei vissiin ole uutinen :D metzelerit on hankintalistalla.
- BHS -
mikira
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikira »

Moottoripyörä on ihan hemmetin hyvä varsinkin pitempiä matkoja ajellessa. Ajoin melkein koko ekan kauden vakiolla pyörällä en edes vaimentimia vaihtanut, etujarrun tosin vaihdoin jo sisäänajo aikana v-rodin vastaavaan ja tulihan sillä nyt pikkusen paremmat jarrut. Vakio jousitukseen ja satulaan olen ollut todella tyytyväinen. Eukko kyllä haukku street bobin lisävarustelistalta löytyvän takatappien sijoituksen swingiin, aikaisemmissa dyna malleissa oli paremmin kun ne oli rungossa kiinni. Vakio rengastus on hemmetin liukas sateella.

Mutta vaikka pyörä on hyvä se maistuu mulle yhtä hyvin kuin vanilia jäätelö.
jyski

Viesti Kirjoittaja jyski »

XL1200S kirjoitti:Moro.
Kyselisin Street Bobin omistajilta kokemuksia ja tuntemuksia mopoistaan?
Mikä miellyttää, mikä ei?
Mitä varustetta/palikkaa se mielestäsi vaatii?
Laitteen ylipainoisuus ei miellytä.
Sähkölaitteiden järjetön määrä ei miellytä.
Laite on tukeva eikä tee mitään omituisia kommervenkkejä vaikka sitä kuinka reuhuuttaa.
Jarrutkin on ihan hyvät, varsinkin teräspunosletkutettuna.
Pakollisia varusteita on etu- ja takapään jouston parannus ja lisätehon kaivelu.
Kaikki muu onkin sitten makuasioita...
JKKo

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Sportsterista pari kevättä takaperin Bobiin siirtyneenä olen voinut havaita, että vuosittainen kilometrimäärä tuplaantui.

Plussaa:
* tankissa on vähintään 200 km kerta-ajon menoliemet, hitaassa maantieajossa jopa 300+ km
* vakaa jopa rekka-auton vastaantullessa
* luotettava (22tkm, ei ainuttakaan ajon keskeyttänyttä murhetta)
* erinomainen ajoasento jopa yli 1000km päivämatkaan (kokeiltu!)
Miinusta:
* takajousitus pohjaa routaheitoissa, tuntuu kolistavan joskus moottorin/vaihteiston alta korokkeisiin (on lisätty preloadia - auttaa hetken - jouset kuoleentuvat...)
* mittarit imevät sadevettä sisäänsä
* pyörässä on ruostetta siellä täällä (käytössä 5/2009 alkaen)

Kaupunkipärtsäilyssä Sportster hakkaa STREET BOBin ketteryydellään. Kumpikaan ei ole "paras valinta" 2:n aikuisen kulkimeksi, siihen sopii paremmin Softail / matkamallit.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
jpk69
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpk69 »

Ketjussa onkin jo tullut esiin tärkeimmät plussat/miinukset.
Mulle siirtosarja oli ehdoton hankinta. Vajaa 180cm varsi ei taipunut vakio jalkatapeille. Nyt ajoasento on hyvä: ajoin kesällä rautaperseen eikä tuntunut missään. Ehkä kaipaisin vielä jalkatappeja joissa kantapäiden alle käännettävä tuki.
Täälläkin on jonkin verran puhutta Dynan voblauksesta mutkateillä. Mä olen vienyt bobia joskus reippaamminkin mutkiin ja tähän mennessä ominaisuudet on aina loppuneet kuskilta. Mopon rajat ei ole tulleet vastaan. Joillakin renkaiden linjaus on ollut pielessä jo tehtaalta lähtiessä ja voblaus on ilmeisesti johtunut tästä. Mulla etuvanteen rihtaus oli tehty tehtaalla huonosti ja etuvanne väpätti lievästi. Ei vaikuttanut ajettavuuteen. Huollossa saivat paremmaksi, kertoivat että tehtaalla pinnat oli kierretty aivan liian kireälle.
Eli tuntuvat olevan yksilöitä. Kannattaa koeajaa kunnolla jotta yksilön ominaispiirteet tulevat esiin ennen ostopäätöstä.
FXDB -09
XL1200S
Viesti:

Viesti Kirjoittaja XL1200S »

Kiitos asiallisista vastauksista!
Vaihtoehtoja on ilmeisesti monta, mutta millä ratkaisulla olet(te) hoitanut ruiskun käskytyksen sopivaksi uudelle ilmankululle? Power Commander on yks vaihtoehto, miten se eroaa esim. mainitusta Thundermaxista? Entäs jousitus, millä palikoilla muutokset ja mitä tuli maksamaan?
Ei ole kylläkään tarkoitus kuljetella ketään kyydissä.
SenioRR
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SenioRR »

Kun tuossa kolmisen vuotta sitten laitoin omaan Bobiin 2-1 putkiston, kone kävi laihalla(kromaus suli vaimentimen alkupäästä...), vaikka ruiskun ohjaukseen päivitettiin race-softa. Sitten tuli mahdollisuus hommata halvalla tuo T-Max. Muitakin mokkuloita ja kikkareita ruiskun ohjaukseen toki löytyy. T-Max taisi olla vuonna 2008 vaan yks niistä "älykkäimmistä" paketeista putkistoon asennettavine laajakaista-lambdoineen ja itsesäätöineen. Nykyään myös PowerCommanderilla taitaa ainakin yhtenä vaihtoehtona olla tuo "auto-tune", eli ei sen ominaisuuksissa varmaan suurta eroa T-Maxiin ole? Käytin oman pyöräni myös penkissä selvittääkseni seokset ja näyttää tuo palikka toimivan, eli seokset olivat kohillaan.

Mun pyörään laitoin heti ensimmäisenä kesänä Öhlinsin perusvaimentimet. Ero alkuperäisiin oli melkoinen... Keulaan kokeilin jäykempiä öljyjä ja kyllä se paransikin etupään käytöstä röykyissä ja mutkateillä. Viime talvena pistin keulaan Wilbersin progsessiiviset jouset ja nyt on ajettavuus vielä parempi. Eihän se tietenkään mikään sporttipyörä ole, mutta eipä sen ole tarkoituskaan olla. Ajettavuutta tuli kuitenkin noilla muutoksilla lisää, samoin ajomukavuutta.
H-D Softail Custom 1998
salpa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja salpa »

Tuo jousituksen parantelu on aivan ehdoton juttu. Nyt on progressive hd 11" takana ja keula vaihdettu springeriin. Itellä on mittaa 183cm ja siirtosarja oli kans pakkohankinta. Yksin olen pääasiassa ajellut ja hyvin on matka taittunut. Vuosi sitten rautapersekin. Hegityspuolta on parannettu ja power commander ohjaa ruiskua. Suosittelen.
karibo

Viesti Kirjoittaja karibo »

Yleisestikin uudet HDt kay aivan liian laihalla ja siihen on olemassa useita korjauksia, kuten juuri Power Commander, Thundermax etc. Mutta jos ei halua helvetisti hommia ja ei hae mitaan kisasaatoja polttoainekarttaan on olemassa sellaisia Xied tyyppisia rikastimia. Itsellani moinen on ja jo pelkastaan sen asentaminen tekee riittavasti muutoksia koneen kayttaytymiseen. Yksi on se etta kone ei kay niin jumalattoman kuumana. Toinen on se etta saadessaan enemman polttoainetta lapi koko alkuperaisen kartan, kone ikaankuin vastaa kaasuun paremmin.

Jenkeista voi moisia ostaa http://www.nightrider.com" onclick="window.open(this.href);return false; sivun kautta. Taalla brasseissa paikallinen jeppe valmistaa saadettavaa versiota, tosin saato tehdaan perstuntumalta. Itsella vehje on yha perussaadoissaan enka ole nahnyt syyta miksi sen kanssa kikkailisin. http://www.pigster.com.br" onclick="window.open(this.href);return false; on site mista loytyy tietoa (portugaliksi).

Kuten moni tietaa, itse katsoin asialliseksi laittaa True-Trackin ja Progressiven takaiskarit. Etuiskarit on tulossa. Tama taas vain ja ainoastaan koska paikallinen tiesto on parhaimmillaankin huono.

Samoin viimeiseksi laitoin siirtosarjan ja ajomukavuus kasvoi 100%, mutta kasiteltavyys taas karsi. Pitkalla matkalla alkuperaiset jarru- ja vaihdepolkimet ovat pelkkaa tuskaa. 500 kilsan ajon jalkeen sen tuntee polvissa etta on menty.

K
mikira
Viesti:

Kuulostaa siltä että olen ainut joka pitää uudempien 2007 jälkeen valmistettujen dynien vakio jousitusta hyvänä?
-Harikka-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 01:27 28.05.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
mikira
Viesti:

Harikka kirjoitti: Makuasia, sano Musti ku pallejaa nuoli! :mrgreen:
yäk.
hermanni
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hermanni »

Mikähän 180 takarengas mahtuisi vakio bobiin? Joku metukka? Onko kokemusta tai ehdotuksia?
Street bob 2007
Vastaa Viestiin