Sivu 1/1
minne 1989 Evo-Sporster säädettäväksi?
Lähetetty: 14:52 18.08.2010.
Kirjoittaja hannupelkonen
Sanokaapa kokeneemmat vinkkejä: minne 1989 Evo-Sporster kannattaa viedä säädettäväksi pääkaupunkiseudulla tai n. 100 km:n säteellä? Pyörä on kokenut viimeisen parin vuoden aikana ilmanputsarin ja pakoputkien vaihdot ja virranjakajakin on ollut kertaalleen irti, eli ihan perussäätämisestä (sytkä, kaasari) olisi kyse.
Re: minne 1989 Evo-Sporster säädettäväksi?
Lähetetty: 18:23 18.08.2010.
Kirjoittaja Ortiz
Noo vaikka Kellokoskelle, Davidsson Garage Oy
Vanha Valtatie 190
04500 KELLOKOSKI GSM 040 4131360 varmasti tulee säätöihin.
----Immo-

Re: minne 1989 Evo-Sporster säädettäväksi?
Lähetetty: 18:53 18.08.2010.
Kirjoittaja smuige
Onko H-D of Helsinki/Vantaa (ex Hoghaus) ainoa pääkaupunkiseuden H-D paja jossa on dynopenkki?
V-Twin Cityssä loimaallakin on.
Muualla?
Kyllähän pestuntumalla saa myös säädöt lähelle kun ei ole liian viritetystä vehkeestä kyse ja tietää mitä tekee.
Sitten kun haetaa niintä heppoja, tarvitaan jarrupenkkiä. Saattaa muutenkin penkissä säätäessä yllättäen löytyä lisää poweria kun säädöt onkin ollet ihan persposkellaan

Re: minne 1989 Evo-Sporster säädettäväksi?
Lähetetty: 21:10 18.08.2010.
Kirjoittaja Pekka L
Tuolla Immon mainitsemassa Davidsson Garagessa on myös penkki!
Re: minne 1989 Evo-Sporster säädettäväksi?
Lähetetty: 09:34 19.08.2010.
Kirjoittaja hannupelkonen
Kiitos vinkkilöistä: Sporty lähtee Davidssonille ensi viikolla laitettavaksi
Re: minne 1989 Evo-Sporster säädettäväksi?
Lähetetty: 08:09 29.08.2010.
Kirjoittaja Bronson Eye
muita väheksymättä oisin vienny jep jepin Palille, mäntsälän liiteriin,
ainakin hoiti hienoon laukkaan -99:n, erittäin asiallinen ja ammattitaitoinen ote, tarvittavat osatkin saattaa löytyä heti hyllystä mikä harvinaista nauvadeis,,
Re: minne 1989 Evo-Sporster säädettäväksi?
Lähetetty: 19:58 30.08.2010.
Kirjoittaja hannupelkonen
Sportster palasi Davidsson Garagesta penkitettynä ja säädettynä (78 hp, 117 Nm). Täytyy kehua firman palveluasennetta. Homma hoitui todella hienosti. Voin suositella
Re: minne 1989 Evo-Sporster säädettäväksi?
Lähetetty: 22:33 30.08.2010.
Kirjoittaja jarke
saako tiedustella työn sisältöä (suuttimien vaihdot yms ) ja lopullista hintaa, vaikka yv:nä ,,itellä kun on tuo tulppasyöppö evo... (säädöistä, tai lähinnä säätämättömyydestä johtunee nuo ongelmat)
Re: minne 1989 Evo-Sporster säädettäväksi?
Lähetetty: 08:37 31.08.2010.
Kirjoittaja hannupelkonen
vastattu yv:nä.
Re: minne 1989 Evo-Sporster säädettäväksi?
Lähetetty: 12:20 31.08.2010.
Kirjoittaja HD-Evolution
Siis ihanko vakiosta otetaan "säädöillä" tuollaisia tehoja? Vakionahan teho kutakuinkin 65 hepoa. Vai miten vakiosta saa enempi tehoa ilman pyttymuutoksia jne?
Re: minne 1989 Evo-Sporster säädettäväksi?
Lähetetty: 12:33 31.08.2010.
Kirjoittaja hannupelkonen
ei ole vakio, mutta rakennettu ajattelematta lopputulosta mättämällä koneeseen viriosia ilman, että niiden yhteentoimivuutta on mietitty: liian avara kansi (imupuolta avarrettu), liian kova nosto nokissa, liian suorat putket: vehje ei toiminut kovin optimaalisesti - eikä toimi vieläkään - mutta penkitys ja säätäminen saivat aikaan merkittävän muutoksen. Dynokäyrät eivät näyttäneet niin suurta muutosta kuin mitä istumatuntuma kertoo: pehmeä, muhkea vääntö laajalla kierrosalueella ja kevyt kulku. Aikaisempi "turboviive" saatiin katoamaan. Nyt täytyy alkaa vaihtaa paloja, jos vielä haluaa saada koneesta ulos enemmän: paremmat putket, nokkien vaihto...
Re: minne 1989 Evo-Sporster säädettäväksi?
Lähetetty: 15:26 02.09.2010.
Kirjoittaja smuige
hannupelkonen kirjoitti:Pyörä on kokenut viimeisen parin vuoden aikana ilmanputsarin ja pakoputkien vaihdot ja virranjakajakin on ollut kertaalleen irti, eli ihan perussäätämisestä (sytkä, kaasari) olisi kyse.
Kyllä tuosta ekasta viestistä jäi se kuva, että aika vakiovehkeestä olisi kyse. Hyvä kun selvensit.
hannupelkonen kirjoitti:ei ole vakio, mutta rakennettu ajattelematta lopputulosta mättämällä koneeseen viriosia ilman, että niiden yhteentoimivuutta on mietitty: liian avara kansi (imupuolta avarrettu), liian kova nosto nokissa, liian suorat putket: vehje ei toiminut kovin optimaalisesti - eikä toimi vieläkään - mutta penkitys ja säätäminen saivat aikaan merkittävän muutoksen.
hannupelkonen kirjoitti:Nyt täytyy alkaa vaihtaa paloja, jos vielä haluaa saada koneesta ulos enemmän: paremmat putket, nokkien vaihto...
Mitkäs nokat siellä nyt on?
Ja millä suuttimilla ja mikä kaasari?
Mikä sytyts/-boxi?
Re: minne 1989 Evo-Sporster säädettäväksi?
Lähetetty: 08:57 03.09.2010.
Kirjoittaja hannupelkonen
Terve
Ostin pyörän rakennettuna, eli en ihan tarkasti muista kaikkea: nokkina Andrewsin N4 tai N6, kaasarina Mikunin HSR42 mutta suuttimien kokoa en ole koskaan tarkistanut. Putsarina Arlen Ness Big Sucker II eli se tolkuttoman kokoinen limppu: ajelen paljon dirt track tyyliin, eli oikea jalka takajalkatapilla

. Sytkänä Crane Hi-4 single fire: ei mitään viimeisintä mallia eli säätömahdollisuudet paljon rajoitetummat kuin näissä uusissa. Palotilat ja kanavat kiillotettu: imukanavia ilmeisesti jonkin verran avarrettu. Putkina Revtechin putket, joissa alkukäytät ja vaimentimet samaa putkea (staggered duals): ei tunnu olevan liiemmälti vaimennusta mutta ei vastapainettakaan. Eli penkittäjän mielestä kone virtaa vähän liikaa. N. 3200 kierroksessa oleva kuoppa saatiin säädettyä pois mutta seoskäyrä on huono: ensin laihalla, sitten rikkaalla, ja huippukierroksilla taas laihalla. Eli ilmeisesti pääsuutinta isontamalla saisi vielä vähän kepitettyä tuota yläpäätä järkevämmäksi?