Dyna jyristää...
Dyna jyristää...
No niin,nyt on ensimmäinen lenkki heitetty uudella mopolla.Dyna FXDX-00.Semmonen vika/ominaisuus paljastu
että jyristää n.2000rpm.n paikkeilla,tuntee ihan perseessä niinkuin ajais nappulakumeilla asfaltilla.Jyrinä loppuu heti kun kytkimen vetasee pohjaan,tulee siis veto päällä ja moottorijarrussa.Onkos ideoita???
että jyristää n.2000rpm.n paikkeilla,tuntee ihan perseessä niinkuin ajais nappulakumeilla asfaltilla.Jyrinä loppuu heti kun kytkimen vetasee pohjaan,tulee siis veto päällä ja moottorijarrussa.Onkos ideoita???
Re: Dyna jyristää...
Käytä suurempia kierroksia, vaihteet on sitä varten. Kyllä kumikiinnitteinen (ja varsinkin sellainen) moottorikin täristää, kun vedätetään isolla vaihteella.ryökäle kirjoitti:No niin,nyt on ensimmäinen lenkki heitetty uudella mopolla.Dyna FXDX-00.Semmonen vika/ominaisuus paljastu
että jyristää n.2000rpm.n paikkeilla,tuntee ihan perseessä niinkuin ajais nappulakumeilla asfaltilla.Jyrinä loppuu heti kun kytkimen vetasee pohjaan,tulee siis veto päällä ja moottorijarrussa.Onkos ideoita???
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Dyna jyristää...
Onko pakko vedättää viitosella matalilla kierroksilla?ryökäle kirjoitti:No niin,nyt on ensimmäinen lenkki heitetty uudella mopolla.Dyna FXDX-00.Semmonen vika/ominaisuus paljastu
että jyristää n.2000rpm.n paikkeilla,tuntee ihan perseessä niinkuin ajais nappulakumeilla asfaltilla.Jyrinä loppuu heti kun kytkimen vetasee pohjaan,tulee siis veto päällä ja moottorijarrussa.Onkos ideoita???
Re: Dyna jyristää...
mulla tärisyttää 1000rpm.. ikävä sen suhteen et vauhti silloin just 80kmh..
Re: Dyna jyristää...
Hieno homma, arveluttaa mikä on koneen öljynpaine tuolla kierrosluvulla. Kestänee tyhjäkäyntiä mutta kun on veto päällä tyhjäkäyntikierroksilla lienee laakereihin kohdistuva paine eri luokkaa kuin kuormittamatta. Toivottavasti a) öljykalvo kestää b) en ole ajanut trollin miinaan.jounik kirjoitti:mulla tärisyttää 1000rpm.. ikävä sen suhteen et vauhti silloin just 80kmh..
jd
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä.
Re: Dyna jyristää...
Itsekkin olen huomannut vastaavan ilmiön. Vitosella kun ajaa mittarin mukaan tasan 80km/h tai kutoselle tasan 100km/h niin tärisee pirusti. Vähän yli kun ajaa niin ei tärise yhtään. Joku resonanssitaajuus kai.
Re: Dyna jyristää...
-08 owners manual/dyna neuvoo vaihtamaan vitoselle 70 km/h ja kutoselle 85 km/h
Oikeat lienee mainitut +80 ja +100 km/h.
Lukeeko uudemmissa käyttöohjekirjoissa vielä sama vai onko korjattu?Lukeeko niitä edes kukaan mutta tuossa kohtaa on väärä neuvo.

Oikeat lienee mainitut +80 ja +100 km/h.
Lukeeko uudemmissa käyttöohjekirjoissa vielä sama vai onko korjattu?Lukeeko niitä edes kukaan mutta tuossa kohtaa on väärä neuvo.

Re: Dyna jyristää...
Eikä useinmiten vielä sittenkään. Vasta sitten harkitaan moista, kun on lähes koko pyörä purettu atomeiksi hietikkoon.Harikka kirjoitti:
No, eihä tosimiehet lue käyttiksiä enne ku on jonkilaine onkelma päällä!![]()
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Dyna jyristää...
Itse kyllä ajaisin sellaisilla kierroksilla ettei "jyristä"... Jos TC:n tyhjäkäyntikiekat on tonnin pinnassa niin saattaisin ajella pienemmällä vaihteella että kiekat olisi yli tuon.
Viva Knievel!
Re: Dyna jyristää...
Välityksiä muuttamalla saa tuota tärinan aluetta myös muutettua ajotyylilleen sopivammaksi.
Normaali hihnapyörien hammasluvut taitaa olla 32/70
Etuhihnapyörä:
31 hammasta, 3% enemmän kierroksia, kiihtyvyyttä
33 hammasta, 3% vähemmän kierroksia, cruising
Jokainen hampaan muutos siis n. 3% kierroksiin.
Normaali hihnapyörien hammasluvut taitaa olla 32/70
Etuhihnapyörä:
31 hammasta, 3% enemmän kierroksia, kiihtyvyyttä
33 hammasta, 3% vähemmän kierroksia, cruising
Jokainen hampaan muutos siis n. 3% kierroksiin.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019