Käy kuumana.
Käy kuumana.
Tuntuu, että mopo kävisi normaalia lämpöisempänä, siis todella kuumana. Öljyt, suodatin, tulpat ovat juuri vaihdettu. Oisko Ilmanputsari vaihdon/puhaltelun tarpeessa?
Mitään oireita ei kyllä esiinny. Tyhjäkäyntikin on aivan normaali, koneen ollessa tulikuuma.
Mopo on -06 Yöjuna.
Mitään oireita ei kyllä esiinny. Tyhjäkäyntikin on aivan normaali, koneen ollessa tulikuuma.
Mopo on -06 Yöjuna.
-Kotona ja matkoilla-
Re: Käy kuumana.
Infrapunalämpömittarilla on helppo katella mitä ne lämmöt oikeesti on. Helteellä koneet käy kuumina etenkin taajama ajossa mikä on siis normaalia.
-
- Viestit: 1318
- Liittynyt: 20:50 28.05.2007.
- Paikkakunta: Tampere
Re: Käy kuumana.
Kyllä näillä helteillä tuntuu aika kuumana käyvän. Takareisi meinaa palaa jo öljytankinkin kylkeen valoissa
Nykyään ei näitä sytytysennakoita kai pahemmin säädellä, mutta jos on sytkä liian aikaisella, käy kuumempana.

- Lippajärven kreivi
- Viestit: 241
- Liittynyt: 03:48 16.12.2008.
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Käy kuumana.
Laihalla nää nykyvehkeet käy ja sen takia kuumana, juuriputket hehkuu pimeässä, toinen syöttöboxi niin viilenee mukavasti, mulla ollut öljyn lämpö viimepäivinä 90-95 astetta.
Thundermax hoitaa syötön ja ennakon.
Thundermax hoitaa syötön ja ennakon.
Dyna Low Rider -08
SE Heavy Breather Air Cleaner kit
Thunder-Max EFI
V&H Straighshot HS Slip-Ons
Progressive Suspension 440 series
SE Heavy Breather Air Cleaner kit
Thunder-Max EFI
V&H Straighshot HS Slip-Ons
Progressive Suspension 440 series
Re: Käy kuumana.
Aivan. Tuntuu todella, että näin kuumana ei olisi kyllä aikaisempina kesinä käynyt.
Nimim. Vesikello jatkuvasti oikeassa takareidessä.
Nimim. Vesikello jatkuvasti oikeassa takareidessä.

-Kotona ja matkoilla-
Re: Käy kuumana.
Toihan alkaa olee vasta alueella. Öljynjäähdyttimen termari aukeaa vasta 85 celsius asteessa (jos sellainen on). Öljyt saa olla vielä reilusti yli 100 asteisia kun ovat vielä parhaalla toiminta-alueella.Lippajärven kreivi kirjoitti:mulla ollut öljyn lämpö viimepäivinä 90-95 astetta.
Joku löytää tähän varmaan faktaa internetin syövereistä.
Re: Käy kuumana.
Mulla evossa termariton Lockhartin jäähdytin ja oon tuossa seuraillut öljysäiliön korkista, että lämmöt keikkuu maksimissaan n.75 astetta. Oonko miettiny mitä se lämpö pitää/voi olla, mutta nähätävästi ei vielä mitään hätää..
- täälä ollaan, huusi mooses pensaasta -
Re: Käy kuumana.
Kunhan pysytään öljyn kiehumispisteen alapuolella ollaan turvassa...
sitten kun öljynlämpö menee tuonne +110-120 asteen nurkille tarvitaan lisäjäähdytystä.

You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
Re: Käy kuumana.
Tän takia mun mielestä suomessa ei öljynjäähdytintä näissä laitteissa tarviikaan. Jos JJ:llä olis termari, öljyt ei olis käyny vielä kertaakaan jäähdyttäjällä.JayJay kirjoitti:Mulla evossa termariton Lockhartin jäähdytin ja oon tuossa seuraillut öljysäiliön korkista, että lämmöt keikkuu maksimissaan n.75 astetta. Oonko miettiny mitä se lämpö pitää/voi olla, mutta nähätävästi ei vielä mitään hätää..
-
- Viestit: 1318
- Liittynyt: 20:50 28.05.2007.
- Paikkakunta: Tampere
Re: Käy kuumana.
Niin, sekään ei oo hyvä,jos kone käy aina liian "kylmänä". Voisi ajatella, että näihin Amerikan ihmeisiin olisi laitettu jo tehtaalla jäähdyttimet, jos siihen olisi tarvetta.
Itsellä toisena laitteena Triumph Scrambler ja siinä on alkuperäisenä öljynjäähdytin, vaikka öljytilavuuskin on kuitenkin 4,5 litraa.
Voi olla turha kapistus Suomen oloissa, mutta näitäkin menee niin moniin maihin.
Itsellä toisena laitteena Triumph Scrambler ja siinä on alkuperäisenä öljynjäähdytin, vaikka öljytilavuuskin on kuitenkin 4,5 litraa.
Voi olla turha kapistus Suomen oloissa, mutta näitäkin menee niin moniin maihin.
Re: Käy kuumana.
Mulla oli FuelPak sytkärissä vika ja käyrät meni het punaiseksi - vaihdoin Thundermaxin niin jopas helpotti eli kävi liian laihalla. Öljynjäähdyttimiä ei suomessa tarvita, olen matkaa ajanut + 35 asteen helteessäkin ja homma ok. Ei niitä öljynlämpömittareitakaan kannata asennella - turhaa rahanmenoo. Jos Milwaukeen rauta ei suomessa kestä, niin miten se kestää Death Walleyssä - jossa parhaillaan +40...50 astetta lämmintä? Nuokin rahat kannattaa säästää benziiniin ja eikun baanalle
ja sit oluelle 


Re: Käy kuumana.
Hapa, mikä poksi sinulla on? RaceSofta orkkiksessa vai? Onko big bore kit?
Re: Käy kuumana.
Tuohon kuumana käyntiin.
Oliskos tuota mahdollista selvittää esim (vaikka Kaasutin Expertiltä saatavalla) Colortune tulpalla?
Siis minkälaiset seokset siellä oikein jyllää ja sitten säätää.
Joo, tiedän Hessu, että lambdalla ja seosmitarilla saa paremmin ja "helpommin" oikeat tulokset, mutta toimiiko toi Colortune oikeasti? Niitähän on sekä autonmoottorille, että prätkille. Mikähän mahtaa olla ero? Parempi näkyvyys?
Jos lambdoja asentelee niin eikös se puolestaan tarkoita aina pakoputken modifiointia eli mahdollisimman lähelle pakoaukkoa laitetaan se anturi kiinteästi juurikäyrään (= reikä ja kierteellisen holkin hitsaus).
Voisiko edes ajatella tekevänsä säätöjen ajaksi sellaista lyhyttä anturi-stumppia siihen takaputken lähtöön joka menisi kiinni kanteen ja johon ruuvattaisiin oikea putkisto kiinni? (edellyttää erillisiä putkia).
Tai sitten kumpaankin kanteen kiinni "lambda-anturipalikat" testauksen ajaksi. ???
Onko tossa mitään ideaa?
Sitten noista nimikkeistä.
Ei kait sillä ole hitonkaan väliä mitä tuolla chattipuolella höpistään, mutta teknisessä mielessä oli erittäin toivottavaa, että Techboardissa puhutaan/kirjoitetaan niistä oikeista asiosta oikeilla nimillä.
Lähiaikoina on ollut muitakin esimerkkejä siitä kun kirjoitetaan yhtä ja tarkoitetaan toista. Se vielä puuttuu, että merkitsee kolmatta...
Oliskos tuota mahdollista selvittää esim (vaikka Kaasutin Expertiltä saatavalla) Colortune tulpalla?
Siis minkälaiset seokset siellä oikein jyllää ja sitten säätää.
Joo, tiedän Hessu, että lambdalla ja seosmitarilla saa paremmin ja "helpommin" oikeat tulokset, mutta toimiiko toi Colortune oikeasti? Niitähän on sekä autonmoottorille, että prätkille. Mikähän mahtaa olla ero? Parempi näkyvyys?
Jos lambdoja asentelee niin eikös se puolestaan tarkoita aina pakoputken modifiointia eli mahdollisimman lähelle pakoaukkoa laitetaan se anturi kiinteästi juurikäyrään (= reikä ja kierteellisen holkin hitsaus).
Voisiko edes ajatella tekevänsä säätöjen ajaksi sellaista lyhyttä anturi-stumppia siihen takaputken lähtöön joka menisi kiinni kanteen ja johon ruuvattaisiin oikea putkisto kiinni? (edellyttää erillisiä putkia).
Tai sitten kumpaankin kanteen kiinni "lambda-anturipalikat" testauksen ajaksi. ???
Onko tossa mitään ideaa?
Sitten noista nimikkeistä.
Ei kait sillä ole hitonkaan väliä mitä tuolla chattipuolella höpistään, mutta teknisessä mielessä oli erittäin toivottavaa, että Techboardissa puhutaan/kirjoitetaan niistä oikeista asiosta oikeilla nimillä.
Lähiaikoina on ollut muitakin esimerkkejä siitä kun kirjoitetaan yhtä ja tarkoitetaan toista. Se vielä puuttuu, että merkitsee kolmatta...

Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
Re: Käy kuumana.
Viestiketjua siivottu.
Asiattomat (ja valitettavasti myös muutamat asialliset) aiheeseen liittymättömät viestit siivottu, jottei liian monelle mene näin "hellekauden aiheuttamana" palkokasvaimia sieraimiin (ts. herne nenään).
(joo, lätkämatsin tulos varmaan rassaa...
)
Jatketaan asialinjalla Techboardissa, paskanjauhanta Chattipuolelle. Vai mitä ?
KAIKKI TEKNISET TIEDOT / EHDOTUKSET / KYSYMYKSET / VASTAUKSET OVAT TERVETULLEITA !!!
Kiitoksia kaikille aktiiveille ja satunnaisille kirjoittajille !
Asiattomat (ja valitettavasti myös muutamat asialliset) aiheeseen liittymättömät viestit siivottu, jottei liian monelle mene näin "hellekauden aiheuttamana" palkokasvaimia sieraimiin (ts. herne nenään).

(joo, lätkämatsin tulos varmaan rassaa...

Jatketaan asialinjalla Techboardissa, paskanjauhanta Chattipuolelle. Vai mitä ?
KAIKKI TEKNISET TIEDOT / EHDOTUKSET / KYSYMYKSET / VASTAUKSET OVAT TERVETULLEITA !!!
Kiitoksia kaikille aktiiveille ja satunnaisille kirjoittajille !
Re: Käy kuumana.
Ihan on alkuperäinen poksi, ja siinä alkuperäinen softa. Mä oon tottunu noihin softiin vain näillä tietokoneilla, siksi en niistä noissa mopoissa mitään ymmärrä.rami kirjoitti:Hapa, mikä poksi sinulla on? RaceSofta orkkiksessa vai? Onko big bore kit?

-Kotona ja matkoilla-