Käy kuumana.

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
<<Hapa>>
Viestit: 312
Liittynyt: 12:19 23.06.2005.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Käy kuumana.

Viesti Kirjoittaja <<Hapa>> »

Tuntuu, että mopo kävisi normaalia lämpöisempänä, siis todella kuumana. Öljyt, suodatin, tulpat ovat juuri vaihdettu. Oisko Ilmanputsari vaihdon/puhaltelun tarpeessa?

Mitään oireita ei kyllä esiinny. Tyhjäkäyntikin on aivan normaali, koneen ollessa tulikuuma.

Mopo on -06 Yöjuna.
-Kotona ja matkoilla-
Avatar
uuze
Viestit: 618
Liittynyt: 14:51 01.09.2004.
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Käy kuumana.

Viesti Kirjoittaja uuze »

Infrapunalämpömittarilla on helppo katella mitä ne lämmöt oikeesti on. Helteellä koneet käy kuumina etenkin taajama ajossa mikä on siis normaalia.
Grasschopper1
Viestit: 1318
Liittynyt: 20:50 28.05.2007.
Paikkakunta: Tampere

Re: Käy kuumana.

Viesti Kirjoittaja Grasschopper1 »

Kyllä näillä helteillä tuntuu aika kuumana käyvän. Takareisi meinaa palaa jo öljytankinkin kylkeen valoissa :) Nykyään ei näitä sytytysennakoita kai pahemmin säädellä, mutta jos on sytkä liian aikaisella, käy kuumempana.
Avatar
Lippajärven kreivi
Viestit: 241
Liittynyt: 03:48 16.12.2008.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Käy kuumana.

Viesti Kirjoittaja Lippajärven kreivi »

Laihalla nää nykyvehkeet käy ja sen takia kuumana, juuriputket hehkuu pimeässä, toinen syöttöboxi niin viilenee mukavasti, mulla ollut öljyn lämpö viimepäivinä 90-95 astetta.
Thundermax hoitaa syötön ja ennakon.
Dyna Low Rider -08
SE Heavy Breather Air Cleaner kit
Thunder-Max EFI
V&H Straighshot HS Slip-Ons
Progressive Suspension 440 series
Avatar
<<Hapa>>
Viestit: 312
Liittynyt: 12:19 23.06.2005.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Käy kuumana.

Viesti Kirjoittaja <<Hapa>> »

Aivan. Tuntuu todella, että näin kuumana ei olisi kyllä aikaisempina kesinä käynyt.

Nimim. Vesikello jatkuvasti oikeassa takareidessä. 8)
-Kotona ja matkoilla-
Hessu
Viestit: 1049
Liittynyt: 07:52 16.06.2003.
Viesti:

Re: Käy kuumana.

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Lippajärven kreivi kirjoitti:mulla ollut öljyn lämpö viimepäivinä 90-95 astetta.
Toihan alkaa olee vasta alueella. Öljynjäähdyttimen termari aukeaa vasta 85 celsius asteessa (jos sellainen on). Öljyt saa olla vielä reilusti yli 100 asteisia kun ovat vielä parhaalla toiminta-alueella.
Joku löytää tähän varmaan faktaa internetin syövereistä.
Avatar
JayJay
Viestit: 104
Liittynyt: 10:39 24.07.2009.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Käy kuumana.

Viesti Kirjoittaja JayJay »

Mulla evossa termariton Lockhartin jäähdytin ja oon tuossa seuraillut öljysäiliön korkista, että lämmöt keikkuu maksimissaan n.75 astetta. Oonko miettiny mitä se lämpö pitää/voi olla, mutta nähätävästi ei vielä mitään hätää..
- täälä ollaan, huusi mooses pensaasta -
Avatar
Sepixlh
Viestit: 4218
Liittynyt: 08:26 22.04.2002.
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Käy kuumana.

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Kunhan pysytään öljyn kiehumispisteen alapuolella ollaan turvassa... :) sitten kun öljynlämpö menee tuonne +110-120 asteen nurkille tarvitaan lisäjäähdytystä.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Hessu
Viestit: 1049
Liittynyt: 07:52 16.06.2003.
Viesti:

Re: Käy kuumana.

Viesti Kirjoittaja Hessu »

JayJay kirjoitti:Mulla evossa termariton Lockhartin jäähdytin ja oon tuossa seuraillut öljysäiliön korkista, että lämmöt keikkuu maksimissaan n.75 astetta. Oonko miettiny mitä se lämpö pitää/voi olla, mutta nähätävästi ei vielä mitään hätää..
Tän takia mun mielestä suomessa ei öljynjäähdytintä näissä laitteissa tarviikaan. Jos JJ:llä olis termari, öljyt ei olis käyny vielä kertaakaan jäähdyttäjällä.
Grasschopper1
Viestit: 1318
Liittynyt: 20:50 28.05.2007.
Paikkakunta: Tampere

Re: Käy kuumana.

Viesti Kirjoittaja Grasschopper1 »

Niin, sekään ei oo hyvä,jos kone käy aina liian "kylmänä". Voisi ajatella, että näihin Amerikan ihmeisiin olisi laitettu jo tehtaalla jäähdyttimet, jos siihen olisi tarvetta.
Itsellä toisena laitteena Triumph Scrambler ja siinä on alkuperäisenä öljynjäähdytin, vaikka öljytilavuuskin on kuitenkin 4,5 litraa.
Voi olla turha kapistus Suomen oloissa, mutta näitäkin menee niin moniin maihin.
sorsaa
Viestit: 93
Liittynyt: 13:48 01.06.2009.

Re: Käy kuumana.

Viesti Kirjoittaja sorsaa »

Mulla oli FuelPak sytkärissä vika ja käyrät meni het punaiseksi - vaihdoin Thundermaxin niin jopas helpotti eli kävi liian laihalla. Öljynjäähdyttimiä ei suomessa tarvita, olen matkaa ajanut + 35 asteen helteessäkin ja homma ok. Ei niitä öljynlämpömittareitakaan kannata asennella - turhaa rahanmenoo. Jos Milwaukeen rauta ei suomessa kestä, niin miten se kestää Death Walleyssä - jossa parhaillaan +40...50 astetta lämmintä? Nuokin rahat kannattaa säästää benziiniin ja eikun baanalle :) ja sit oluelle :cry:
rami
Viestit: 833
Liittynyt: 09:34 10.07.2003.

Re: Käy kuumana.

Viesti Kirjoittaja rami »

Hapa, mikä poksi sinulla on? RaceSofta orkkiksessa vai? Onko big bore kit?
Avatar
smuige
Viestit: 5776
Liittynyt: 22:19 24.10.2002.
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Re: Käy kuumana.

Viesti Kirjoittaja smuige »

Tuohon kuumana käyntiin.
Oliskos tuota mahdollista selvittää esim (vaikka Kaasutin Expertiltä saatavalla) Colortune tulpalla?
Siis minkälaiset seokset siellä oikein jyllää ja sitten säätää.
Joo, tiedän Hessu, että lambdalla ja seosmitarilla saa paremmin ja "helpommin" oikeat tulokset, mutta toimiiko toi Colortune oikeasti? Niitähän on sekä autonmoottorille, että prätkille. Mikähän mahtaa olla ero? Parempi näkyvyys?

Jos lambdoja asentelee niin eikös se puolestaan tarkoita aina pakoputken modifiointia eli mahdollisimman lähelle pakoaukkoa laitetaan se anturi kiinteästi juurikäyrään (= reikä ja kierteellisen holkin hitsaus).
Voisiko edes ajatella tekevänsä säätöjen ajaksi sellaista lyhyttä anturi-stumppia siihen takaputken lähtöön joka menisi kiinni kanteen ja johon ruuvattaisiin oikea putkisto kiinni? (edellyttää erillisiä putkia).
Tai sitten kumpaankin kanteen kiinni "lambda-anturipalikat" testauksen ajaksi. ???
Onko tossa mitään ideaa?

Sitten noista nimikkeistä.
Ei kait sillä ole hitonkaan väliä mitä tuolla chattipuolella höpistään, mutta teknisessä mielessä oli erittäin toivottavaa, että Techboardissa puhutaan/kirjoitetaan niistä oikeista asiosta oikeilla nimillä.

Lähiaikoina on ollut muitakin esimerkkejä siitä kun kirjoitetaan yhtä ja tarkoitetaan toista. Se vielä puuttuu, että merkitsee kolmatta... :x
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
PaskaLapio

Re: Käy kuumana.

Viesti Kirjoittaja PaskaLapio »

Viestiketjua siivottu.

Asiattomat (ja valitettavasti myös muutamat asialliset) aiheeseen liittymättömät viestit siivottu, jottei liian monelle mene näin "hellekauden aiheuttamana" palkokasvaimia sieraimiin (ts. herne nenään). :roll:
(joo, lätkämatsin tulos varmaan rassaa... :twisted: )

Jatketaan asialinjalla Techboardissa, paskanjauhanta Chattipuolelle. Vai mitä ?

KAIKKI TEKNISET TIEDOT / EHDOTUKSET / KYSYMYKSET / VASTAUKSET OVAT TERVETULLEITA !!!

Kiitoksia kaikille aktiiveille ja satunnaisille kirjoittajille !
Avatar
<<Hapa>>
Viestit: 312
Liittynyt: 12:19 23.06.2005.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Käy kuumana.

Viesti Kirjoittaja <<Hapa>> »

rami kirjoitti:Hapa, mikä poksi sinulla on? RaceSofta orkkiksessa vai? Onko big bore kit?
Ihan on alkuperäinen poksi, ja siinä alkuperäinen softa. Mä oon tottunu noihin softiin vain näillä tietokoneilla, siksi en niistä noissa mopoissa mitään ymmärrä. :)
-Kotona ja matkoilla-
Vastaa Viestiin