Fatboy mittaripaneelin irroitus..

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

maakoboy

Fatboy mittaripaneelin irroitus..

Viesti Kirjoittaja maakoboy »

Kertokaapa joku miten toi fättärin mittaripaneeli lähtee irti että pääsee irroittamaan virtalukon..? tuntuis ottavan kiinni tohon trippimittarin ruuviin..?
Pertti
Viesti:

Re: Fatboy mittaripaneelin irroitus..

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Mekaanisen mittarin tripin nuppi on kiinni pienellä ruuvilla, joka löytyy nupin reiän pohjalta.
Saattaa olla niin lujasti, että joutuu poraamaan pois.
moderattori

Romu rauhoittaa!
maakoboy

Joo luulen että se on jo joskus porattu ja sitten varmaan liimattu kiinni tms.. reikä vaan näkyy kun taskulampun kanssa kattoo.. harmittaa vaan se väkisin repiä jossei sitä enää saakkaan takasin kiinni..
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

maakoboy kirjoitti:Joo luulen että se on jo joskus porattu ja sitten varmaan liimattu kiinni tms.. reikä vaan näkyy kun taskulampun kanssa kattoo.. harmittaa vaan se väkisin repiä jossei sitä enää saakkaan takasin kiinni..
Pienenpienellä ristipääruuvarilla vaan kokeilemaan, josko nappais kiinni. Pirun tiukassa se ruuvi yleensä on, itsekin olen ainakin yhden saanut runnottua käyttökelvottomaksi (tosin kuin ihmeen kaupalla lähti irti silloinkin)... Jollei ruuvia ole, niin sittenhän vois koittaa nypätäkin. Nuppi ja uusi ruuvi ei maltaita maksa jollei lähde kuin rikkomalla.
Viva Knievel!
maakoboy

Eli siis.. nupissa on reikä.. sinne kun kattoo, näkyy akseli jossa on kans reikä.. onks se ruuvi sit siel akselin reiässä? Eli käytännössä näkymättömissä vai pitäiskö näkyä kun taskulampul kattoo?
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

maakoboy kirjoitti:Eli siis.. nupissa on reikä.. sinne kun kattoo, näkyy akseli jossa on kans reikä.. onks se ruuvi sit siel akselin reiässä? Eli käytännössä näkymättömissä vai pitäiskö näkyä kun taskulampul kattoo?
No juu, eipä sulla sitten oli ruuvia, kävin itse katsomassa ja kyllä se ristipää sieltä näkyy. Kokeilepa nypätä / nitkuttaa nuppia ulospäin...
Viva Knievel!
maakoboy

Oon sitä kokeillu nykiä irti.. tarttee varmaan jonkun työkalun.. mutta jossei ne nyt hirveitä maksa ne nupit niin pihdeillä kiinni ni luulis lähtevän! Kiitos avusta!
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

maakoboy kirjoitti:Oon sitä kokeillu nykiä irti.. tarttee varmaan jonkun työkalun.. mutta jossei ne nyt hirveitä maksa ne nupit niin pihdeillä kiinni ni luulis lähtevän! Kiitos avusta!
Puhutaanhan nyt tosiaan mekaanisesta tripistä? Mulla on '95 softaili, jossa tuo nuppi on ruuvilla kiinni, uudemmista en tiedä... Laita pehmustetta väliin jos alat nykimään, saatta nuppi tulla ehjänä ulos.
Viva Knievel!
maakoboy

On se ruuvilla ollu.. näkyykin jotain jenganpätkää kun tarkasti kattoo.. mut eiköhän tuo ihan liimalla.. rätti väliin ja isot pihdit..
Vastaa Viestiin