JPI666 kirjoitti:Joo, ei liity tähän foorumiin varsinaisesti mitenkään, mutta pakko kysyä...
Eli onko tupakkimiehillä ja -naisilla lisääntynyt tupakkayskä ym. hengenahdistus sen jälkeen kun tuli nämä itsestään sammuvat spaaderot myyntiin, ensi kuun alusta ne on pakollisia, mutta ilmeisesti niitä on ollu myynnissä ainakin pari-kolme viikkoa.
Eri merkkejäkin on kokeiltu ja kaikissa sama juttu. Yhtenä iltana kokeilin ulkomailta tuotua, mutta samaa merkkiä mitä yleensäkin poltan, niin loppui yskä ja ahdistus samantien. En tiedä mikä kemikaali näihin suomessa myytäviin on lisätty, mutta mulla vinkuu ja röhisee nyt sen verran että on pakko lopettaa polttaminen. Lopettaminen on kyllä sinänsä ihan hyvä juttu, mutta vaikeaa se on 25v. polttamisen jälkeen...
Käyhän tutkituttaan keuhkos pikimmiten. Ei kuullosta hyvältä. Mulla faija lähti pitkän kaavan mukaan keuhkoahtaumataudin saattelemana. Tukehtui pystyyn, kun keuhkot tuhoutui ahtaumataudin edetessä. Ei ollut kiva käydä isää kattoon teholla, kun se sai vähän väliä paniikkikohtauksia. Isä oli kuin kala kuivalla maalla, haukko henkee, mutta keuhkot eivät siirtäneet happea elimistöön.... Oli tupakoinut sen 25 vuotta... Tuon keuhkoahtaumataudin kun saa, sen eteneminen ei pysähdy, se etenee hitaasti (ilman epäpuhtaudet yms. tuhoavat altistetut keuhkot) tai nopeasti (jos jatkaa pössyttelyä)
Serkkupoikani alta 40v todettiin keuhkoahtaumatauti tuossa männä syksynä. On polttanut murkkuiästä asti. Lekuri sano, että jos se jatkaa, ei välttämättä näe 50v päiviä, jos lopettaa, suattanee elellä eläkkeelle asti....
Toivottavasti moni miettis tota sauhuttelun järkevyyttä oman terveytensä kautta ja myös omien läheistensä, eritoten perheen kautta ja sen vastuun, jota kantaa heistä isänä, aviopuolisona, sukulaisena, ystävänä.
nimim. poika ilman isää, ja mun lapset ilman ukkia.....