harrikan putket

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

vierailija

harrikan putket

Viesti Kirjoittaja vierailija »

Millähän saisi harrikkaan lisää jytyä. Tietty putkien vaihdolla, mutta onko mitään halpaa vaihtoehtoo tai hinta/laatusuhteelta halvinta? Pyörä on fxst ja orkkisputket paikallaan. Jotenki kaipais desipelejä lisää pyörään. Mistähän tollasia putkia kannattais kysellä. Tai voikohan orkkisputkille tehdä mitään, esim. sisuksia pois?

Ari
jarkko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarkko »

halvin vaihtoehto on porata vaimentajista ylimääräiset rojut sisältä pois..(jotkut ovat kuulemma purkaneet vaimentajat)
tai sitte ostaa jostain vaimentajat
ja jos tekee jotain putkille niin suositeltavaa olisi vaihtaa ilman putsari ja suuttimet..

:idea: löytys muuten avarretyt vaimentajat :idea:
oon ku kirkon seinästä revitty perkeles
Syntymähäjy, mä mellastan
ja oikeen kirijootusta en oo oppinu vieläkää enkä opi
vierailija

poraus

Tuo orkkiksien poraaminen tuntuis näin alkuun parhaalta vaihtoehdolta. Mitenkäs tää käytännössä tehdään. Jotkut tulpat on kuulemma jo otettu pois putkista. Sitte oon kuullu että putkien avartaminen ei niin vaatis muita muutoksia (putsarit, suuttimet), mutta tää japsipyörissä. Onko harrikka eri tapaus. Itellä kokemusta vaan japseista tähän asti. Tarttis vaan ääntä lisää ja tukkosuutta pois, ei viittis lähtee suuttimiin ja putsareihin. Vai pitääkö...

Ari
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Slip-on vaimentimet, esim. Screamin´Eaglet on hyvät vaimentimet joista löytyy jytyä kiitettävästi.
Ei sun tarvi mitään putsareita sun muita alkaa vaihtelemaan, ellet halua hieman TEHOJA lisää.
Jos ääntä haluat niin vaihda tosiaan vaimentimet.

Orkkisputkia on turha tuhota, ne kannattaa säästää vaikka mahdollisesti tulevaa mp-vuosikatsastuspakkoa varten :twisted:
HeritageSoftailClassic

Viesti Kirjoittaja HeritageSoftailClassic »

Kyllä se vaan mun mielestä vetää seokset liian laihalle jos vaan "avataan" putket eikä tehdä bensan saannille mitään.

Toiseksi ei ehkä kannata pilata orgis-vaimentajia koska katsastus/melumittaus on varmaankin tulossa jossain vaiheessa myös tännekin.
Bigger is Better - FLHR 1994
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

[quote="HeritageSoftailClassic"]Kyllä se vaan mun mielestä vetää seokset liian laihalle jos vaan "avataan" putket eikä tehdä bensan saannille mitään.

Toiseksi ei ehkä kannata pilata orgis-vaimentajia koska katsastus/melumittaus on varmaankin tulossa jossain vaiheessa myös tännekin.[/

Ei se putkien avaamisella laihalle mene :evil: ]
jarkko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarkko »

no kukin tavallaan....
ite en ottaisi riskiä että seokset ei oo kohdallaan kun jättää suuttimet ja putsarin vaihtamatta

ja asiastahan kannattaa teitenki kysyä valtuutetuilta huoltoliikkeiltä mikä heidän mielipide on asiasta

ja putsarin vaihtaminen kannattaa muutenki esim S.E teräspunos putsari jonka pystyy pesemään/ puhdistamaan
maksaa enemmän kun org.putsari mut taas käyttö ikä piiiiiiiiiiiiiiiiiiidempi

ja noita avattuja vaimentajia on nii halavalla myynnissä et ei valttämättä kande ite lähtee puuhastelemaan
esim itelläni avatut vaimetajat halavalla myynissä
oon ku kirkon seinästä revitty perkeles
Syntymähäjy, mä mellastan
ja oikeen kirijootusta en oo oppinu vieläkää enkä opi
kimmos
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kimmos »

Tai vilkaise foorumin "Myydään varaosia" palstaa. Siellä on yleensä kohtuuhintaisia viritysputkia tarjolla. :idea:
...kele, tämmöisiin pikkuhommiin ole ennenkään mitään ns. ammattimiestä tarvinut pyytää.
FLHTK -11
hilti

ne putket

Viesti Kirjoittaja hilti »

helpoimmin saat mopon toimimaan paremmin kun isket jollain terävällä,vaikka harjaterästangolla huilut paskaksi.mopo alkaa hengittään paremmi ja äänet paranee.muita mulkkauksia ei tartte äänien takia tehä esim.imupuolen muutoksia.ite ajelin 10000km em.toimenpitein ja hyvin pelas.
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Älä lyö koko väliseinää sieltä vaimentajasta pois, vaan tee sinne vain vaikka 10mm harjateräksellä reikä. Parempi vaihtoehto on hankkia jo valmiiksi reijitetyt vaimentimet 8) Noita orkkiksia voi joskus tarvia :roll:
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
vierailija

Mitenkäs halavat ne oliskaan jarkon avarretut putket :wink: Ehkä en ala särkeen orkkisputkia. Sitte kun museovirastoo varten entisöi pyörää on hyvä kaivaa rasvasta orkkikset esiin :) Sen verran oon jo tutustunu pyörään että siihen on vaihdettu putsari screaming eagle, jonka pitäs olla hengittävämpi. Pitää vielä tarkistaa onko kaasariin laitettu se virityskittikin. Eli tarvinneeko muuta tehä ku putket vaihtaa.
hilti

Viesti Kirjoittaja hilti »

jos sulla on vaihdettu imupuolelle paremmin hengittävät osat ni ois ehdottomasti tarkistettava onko suuttimetki vaihdettu samalla??
pelkkä putkien vaihto/avarrus ei riko konetta mut jos siihen lisätään vielä paremmin hengittävä ilmanputsari ni sitten seokset menee liian laihalle jos ei suuttimiaki ole vaihdettu.
Vastaa Viestiin