penkki nikkarointi

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
jussi kojootti

penkki nikkarointi

Viesti Kirjoittaja jussi kojootti »

mopo talvi pedillä ja pitäis saada uus matalampi penkki värkkäiltyy. vanhasta penkinpohjasta saan kyllä hyvän metalli alustan uudelle mut oiskos jollain ideoita tai kokemuksii. millasta tavaraa kannattaa käyttää pehmusteena ku paksuus ei montaa senttii ja millasta materiaalia päällysteeks, oisko nahka hyvä?
Jrdis

Viesti Kirjoittaja Jrdis »

Paripenkkiä on tullut itse värkkäiltyä, mikä laite sulla on ja millainen penkki?
FL-48

Penkin päällys

Viesti Kirjoittaja FL-48 »

Itse oon käyttäny uutta tai vanhaa ohutta telttapohjaa. Kontaktiliimalla kiinni niin tarttuu kuin paska junttilan talon seinään. Laita niin monta kerrosta kuin haluat ja lopuksi lamellilaikalla muotoilet sen haluamaasi muotoon.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Ja Etolasta löytyy tyystin tolkuttoman hintaista pehmikettä joka on kyllä hyvääkin.
santtu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja santtu »

Juuri tein itselleni uuden pallin edesmenneestä orggissatulasta, nyt se on paikallisella käsityöverhoilijalla (täällä Unkarissa, 200mk työt plus nahat, ei paha). Satula meni keskeltä kahtia matalaksi sooloistuimeksi ja irroitettavaksi, laukkuun mahtuvaksi takapalliksi.

Vetelin orggispehmusteista leipäveitsellä sopivan kulmikkaat ja matalat muodot, koeajoin ja leikkasin lisää kunnes tuli hyvä. Sitten liimasin päälle telttapatjasta kerroksen tasoittamaan, pyöristin muodot kohdalleen ja lopuksi kontaktiliimalla muutaman millin paksuinen muovipehmuste (oli jotain talon seinän eristemateriaalia, mitälie) päälle. Näin pinnasta tulee tasainen sekä vedenpitävä ja satula on valmis verhoilijan käsittelyyn.

Halpismateriaaleja tai telttapatjoja ei kannata käyttää, ne menettää muotonsa ja satula päätyy kumman muotoiseksi. Jos ostaa "tavallista" patjamateriaalia niin kannattaa ostaa todella jämäkkää (ja kallista), vaikka se tuntuu sormiin kovalta niin ohut lätyskä persiin alla ei sitten olekaan liian kova.

Asian tiimoilta: http://www.bajahill.net/s-h-m-FAQ-5.html#5.21
Vieras

Anonymous kirjoitti:Ja Etolasta löytyy tyystin tolkuttoman hintaista pehmikettä joka on kyllä hyvääkin.
joo tosiaan kävin tuolt teollisuus Etolast kattelee pehmikettä persseen alle. semmonen 1cm paksusen solukumin neliö hinta oli jotain 120euroo.. joo päätin et äitin jumppapatjasta tulee just hyvää pehmikettä :evil: . et penkki ihan muuten kival mallil, miten muuten päällinen. mitä kannattaa käyttää, jotain keinonahkaa? ja miten sen sais helpoiten ja siististi paikoilleen?
Vieras

lvi-liikkeistä saa eripaksuista solumuovi mattoa,käytetään kylmäkoneitten putkien eristyksessä,tuntuisi aika hyvältä vaihto ehdolta penkin pehmikkeeksi,ja on aika halpaa tavaraa,eikä ole arkaa kosteudelle
Jussi kojootti

Re: penkki nikkarointi

Viesti Kirjoittaja Jussi kojootti »

jep jee nyt on penkki valmis ja ohan tos nyt ohella tullu tankkii paikkailtuu ja rek. kilpi siirretty sivulle. meinas tulla mulle pieneks ongelmaks se päällisen laittaminen, ku ei oikee alust asti kaikkee nii tarkasti ja hyvin suunnitellu. mut ku hampaat irves veyttää, paljon liimaa ja niittejä ni kylhän se sit siitä. no pehmusteest tuli aika ohut=kova. et sen sit näkee vast muuteman sadan kilsan jälkee paljon hakkaa perseelle..
mut jos jollekki jäi jotain kysäistävää, ni kyl mä sillotällön tääl käväsen ja mielellään kertoilen kokemuksista. noh eipä sit muuta ku auringon lämpöö odottelee, jotain sata päivää viel :roll: ... kiitos apujoukoille ja hei hei!!!
Vastaa Viestiin