
siis venykö tuossa vaijeri kun pitempään pitää pohjassa, vai mistä tuommonen ?
Ah, tosta se siis johtuu. Meikä aina ajatellut että kyse vaan lämpölaajenemista einäisissä metallisissa osissa mutta toihan onkin paljon luonnollisempi teoria. Tosin kait se levyjenkin turpoaminen on tavallaan lämpölaajenemista.Pertti kirjoitti:Kun kytkin on pitkään pohjassa, kytkin lämpiää ja levyt "turpoavat". Liikevara on niin pieni, että alkaa ryömiä. Sama pätee vanhempiin big-twineihinkin.
Mikäs se sellanen on? Onkos kuvatuksia ja mittoja josta vois ottaa mallia niin voisin alkaa sorvailemaan.Sepixlh kirjoitti:Tammer II luultavammin auttaa vaivaan, tulee tavallaan tukilaakeriksi siihen kytkimensäätöruuvin alle.
Vaatii tietenkin enskakopan irroituksen...ammatti sorvari tekee nuo palikat myös itse.
Affella voisi olla hyvät kuvat... siis kilauta teidän chapterin nokkamiehellemjojal kirjoitti:
Mikäs se sellanen on? Onkos kuvatuksia ja mittoja josta vois ottaa mallia niin voisin alkaa sorvailemaan.
Kiitos Sepi tästä(kin) vinkistä. Nuo kuvat olisi hyvä saada kun asia on ajankohtainen. Itse olen tähän vikaan/ominaisuuteen jo niin tottunut, että en viitsi sitä alkaa perkaamaan ennen kuin tulee jotain muuta suurempaa remonttia.Sepixlh kirjoitti: Affella voisi olla hyvät kuvat...
Eikös tuossakin kytkintä säädetä niin että löysätään vaijeri ja säädetään kytkimen päästä ensin ja sitten vasta vaijeri...noin uuden pyörän voi kyllä viedä takuukorjaukseenkin toisin kuin näitä joiden valmistus on loppunut 24 vuotta sitten...sorsaa kirjoitti:Mullon fättäri -08 ja siinä on 34 tmk mittarissa - kytkinvaijeria olen säätänyt ainakin kymmenen kertaa ja kohta on säätövarat loppu. Ei oo kovinkaan hyvä taidonnäyte HD:lta. Mistä lie vaijerit hankkineet? Siis alkuperäiset.