hog/hd cf

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

uusi HDCF jsen

hog/hd cf

Viesti Kirjoittaja uusi HDCF jsen »

moi
olen uusi hd cf jäsen että voisiko joku selvittää mitä eroa on hdcf ja hogin
välillä ostin pyörän reilu vuosi sitten ja hog jäsenyys sisältyi eka vuosi.Mutta ei minulla ole ollut mitään hyötyä jäsenyydestä,eikä hogilla ole suomessa ollut paljon toimintaa(esim ralleja). ja vielä kuin jäsenyys loppui keväällä soitin sumekolle ja selvitin mitä jäsenyyden jatkaminen maksaisi, en muista summaa mutta se oli aika paljon jos vertaa mitä hyötyä jäsenyydellä saa. Kertokaa minulle te vanhat ja viisaat hdcf jäsenet
mitä EROA hog/hdcf välillä
1. RALLEISSA(AINAKIN SUOMESSA HOGIN RALLEJA ON VÄHÄN MUTTA ULKOMAILLA NIITÄHÄN VÄHÄN ON)
2.JÄSENET(KUULUUKO YLENSÄ KAIKKI MOLEMPIIN)
3.PYÖRÄT(ONKO HOGILLA ENEMMÄN UUDEMPIÄ JA STANDARDI PYÖRIÄ JA HDCF ENEMMÄN VANHOJA JA RAKENNETTUJA PYÖRIÄ.
JA LOPUKSI ONKO MITÄÄN HYÖTYÄ KUULUA HOGIIN SUOMESSA.
KERTOKAA KOKEMUKSENNE KIITOS
juu-ei

...

Viesti Kirjoittaja juu-ei »

>1. RALLEISSA(AINAKIN SUOMESSA HOGIN RALLEJA ON VÄHÄN MUTTA ULKOMAILLA NIITÄHÄN VÄHÄN ON)

Jäi vähän hämäräksi, mutta sanotaan vaikka että näin on.

>2.JÄSENET(KUULUUKO YLENSÄ KAIKKI MOLEMPIIN)

Aika harva taitaa kuulua hogiin... Itse olen pitänyt tuota tehtaan ja maahantuojien "kultapossukerhona".

>3.PYÖRÄT(ONKO HOGILLA ENEMMÄN UUDEMPIÄ JA STANDARDI PYÖRIÄ JA HDCF ENEMMÄN VANHOJA JA RAKENNETTUJA PYÖRIÄ.

Luulisin, että hogilla on enimmäkseen max. vuoden vanhoja enemmän tai vähemmän orgiksia pelejä.

>JA LOPUKSI ONKO MITÄÄN HYÖTYÄ KUULUA HOGIIN SUOMESSA.

Ymmärtääkseni ei juuri mitään... Tai tsekkaa maahantuojan sivuilta, olihan niillä muistaakseni joku vakuutustarjous.
jussi
Viesti:

Kerhot

Viesti Kirjoittaja jussi »

Tätä on aiemminkin tässä foorumissa kysytty, mutta kerrataan.

HOG on maailmanlaajuinen H-D omistajille tarkoitettu kerho, jota sponssaa ja jonka toimintaa ohjaa H-D tehdas. Suomen toimintaa vetää maahantuoja ja jokainen uuden fillarin ostaja saa jäsenyyden vuodeksi sekä ainakin kerholehden ja ehkä jotain muita etuja. Suomen HOG:in jäsenmäärää en tiedä.

H-DCF on riippumaton kansallinen H-D ja Inkkarikuskeilla, nykyisin myös Buel, tarkoitettu kerho. H-DCF on perustettu vuonna 1980 nykyisellään jäseniä vajaat 2 100. H-DCF kuuluu kerhona Euroopanlaajuiseen Federation of H-DClubs of Europe -organisaatioon, jossa on tällä hetkellä mukana noin 60 riippumatonta H-DC -kerhoa ja niiden kautta noin 25 000 jäsentä. Pohjoismaissa jokaisessa on vastaava kerho ja niiden yhteinen jäsenmäärä on noin 16 000.

Loppuosassa voinkin sitten ottaa kantaa vain H-DCF:n kannalta:
1. H-DCF järjestää jäsenilleen ja muille H-D kuskeille vuosittain 7 - 8 rallia/tapahtumaa, joihin osallistuu 200 - 1 100 henkeä / tapahtuma. Lisätietoa näistä tapahtumista saa vaikka näiltä sivuilta ja neljä kertaa vuodessa ilmestyvästä kerholehdestä. Tänä vuonna on jäljellä joulujuhlat Jyväskylässä ja ensi vuosi alkaa perinteisellä talvirallilla tammikuussa.

2. Aika moni uuden pyörän ostaja liittyy myös H-DCF:n jäseneksi, en osaa sanoa kuinka moni kaikkiaan kuuluu molempiin.

3. Luonnollisesti HOG:in pyöräkanta on uudempaa, koska jokainen uuden pyörän ostaja saa ekan vuoden jäsenyyden ilmaiseksi. H-DCF:n pyöräkannan ikäjakautuma on aikalailla sama kuin pyörien ikäjakautuma Suomessa muutenkin. Ja kuten sanottu, suuri osa uuden pyörän ostajista liitty myös kerhoomme.

Viimeiseen en ota kantaa. Jostain syystä HOG ei ole pohjoismaissa saavuttanut samaa suosiota kuin muualla Euroopassa. Se ilmeisesti osittain johtuu siitä että täällä on vahvat ja toimivat kansalliset kerhot.

pressa
uusi jsen

kirjoitusvirhe rallit

Viesti Kirjoittaja uusi jsen »

kirjoitin nopeasti ja silloinhan usein tulee virheitä eli tarkoitin
että eihän suomessa ole mitään hogin ralleja mutta ainakin sen hogin lehden mukaan niitä on mm pohjoismaissa en tiedä pitääkö paikkansa mutta kysyin maahantuojalta ero ralleista ja niiden mukaan Hogin rallissa on sistimpää :?: porukkaa ja meininkiä kuin hdcf ralleissa :!: komentteja please!
rallivieras

rallit

Viesti Kirjoittaja rallivieras »

Ei tohon paljoa voi kommentoida, tule joskus katsomaan H-DCF:n ralliin, kannattaa. Mun mielestä parempaa porukkaa ei ole missään. Siisteydestä en tiedä, itse kuulemma haisen rallin jälkeen tosi pahalle. Mutta naama loistaa rasvan ja ravan alta. Nimim: toistakymmentä vuotta mukana.
vieras

Viesti Kirjoittaja vieras »

Voisko karkeesti verrata HOGia ja HDCFää urheilupuolella käytettävään termiin HOG = tekstiiliurheiljat!? :lol:
santtu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja santtu »

Kyselin aikoinaan, ostettuani ekan Harrikkani eli -54 pannun myös HOGin jäsenyyttä mutta kautta rantain annettiin ymmärtää, että ei tarvitse vaivautua. Kun muutin tänne kaukomaille myin Wanhan Rouvan pois ja ostin veromopon, sain samalla HOG:in jäsenyyden vuodeksi.

En tähän päivään ole ymmärtänyt mitä iloa HOGin jäsenyydestä mulle lopulta on. Etukäteen odotin jotain enemmän, edes Suomeksi käännettyä tai jotain paikallisväriä sisältävää lehteä mutta nythän sieltä tuleekin vain mainoksia, juttuja muiden maiden paikallisosastojen edesottamuksista sekä erilaisten lehdyköiden muotoon puettuja mainoksia. HOGin mukana tullut vakuutus-"tarjouskin" oli kallis.

Vähän tuntuu siltä, että HOG on kerho "ostin harrikan ja kuulun nyt kerhoon jeejee"-väelle. HOG ei saa kovin korkeita pisteitä täältä suunnasta.
Micce
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Micce »

Kai se suurin "hyöty" HOGssa on tuo ns. apu/hinauspalvelu eli jos jäät baanalle niin ei kun puhelinsoitto ja peli haetaan pois ja toimitetaan lähimpään HD huoltoon. Ainakin jos on samanlainen tekniikan tumpelo kun minä niin aika nopsaan maksaa jäsenyys itseään takaisin. Varsinkin jos suomen ulkopuolella ollaan liikenteessä. Mutta tuohan on kiinni omista korjaustaidoista. Muuta hyötyä en ole itse HOGn kautta saanut. Toisaalta ei se varmaankaan ihan kultapossukerhokaan ole kun vanhemipiakin pyöriä näkee kuljetettavan Hogn lätkä liivissä joskin tuo eka vuosi nähtävästi ilmainen uusien pyörien ostajille. Ei tiedä kun vanha romu alla.
Terveisin
Micce

- Kojootille kelpaa vain halvin mahdollinen -
Old Coyotes MC
Hoo-Dee

HOG...

Viesti Kirjoittaja Hoo-Dee »

Samat mielipiteet ku Santulla, ei mittään hyötyä kotomaassa/Euroopassa, tuli veronkierto mopon mukana. Sitkeesti koittivat HOG jäsenyyttä uusia laskun lähettämällä, enpä liittyny. HOGgi tuntuu miusta enemmän "sikariportaan" kerholle Euroopan puolella.
Kalivorniassa ulkomaankomennuksella ollessa oli "hyötyvä", USA:ssa HOG on vahvoilla ja juttelioita/tuttuja tuli paljon kun näkivät rotsissa "Thousand Lake Chapter Finland". Monissa tilaisuuksissa olin kauimpaan sapunu HOG:in jäsen. Ja HOG jäsenille oli kerran kuukaudessa 5-15% alennuspäivä HD puodeissa, antoivat ulkomaalais-alennuksen Suoamipojalle. Tosin HDCF:än merkit & siniristilippu oli molemmissa hihoissa ja kerhomerkki vielä päärätissäkin.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

...tu on teillä ongelmat; Factory sucks ja vuoden -69 jälkeen ei oo harrikoita tehty. :evil:
rupeaa tääkin kerho oleen aikamoinen hippasteluosasto, kun techboardissa mietitään cd-boxeja mopoon ja lämpökahvoja jne...

-old choppers never die; they just get rebuilt-
Ilkimys

Ralleista

Viesti Kirjoittaja Ilkimys »

Sekä HOGin, että HDCF:n ralleihin pääsee osallistumaan vaikka ei olisi kummankaan kerhon jäsen. Pääsymaksa vain on jonkin verran suurempi. Ja mitä rallikansaan tulee niin aivan samanlaista jengiä niissä bailaa ja ohjelmatkin ovat molemmíssa pääsosin samantyyppisiä. :D
Vieraalle vielä kommentti eli -69 jälkeen rakennetut Harrikat toimii niin hyvin ettei niitä tartte koko ajan korjata. Jääpi aikaa viritellä vaikka CD-soittimia :twisted: :twisted: :twisted:
retku

Viesti Kirjoittaja retku »

Liityin silloin kokeeksi HOGiin, kun se Suomeen perustettiin, joskus 1998 tai mitä lie ollut.
Sain läjän tarroja, merkkejä jne sekä ihan hyvän Euroopan kartaston ja parikin eri lehteä tuli muistaakseni 4 kertaa.
En sitten uusinut jäsenyyttä enää. Syynä oli korkea hinta (jotakin 500 mk silloin), tylsät lehdet (eri chapterien ja rallien mainostusta ympäri maailmaa), kalliit rallit, kaikenkaikkiaan ns. sikariporras -meininki, niinkuin joku jo nerokkaasti murjaisikin. Suurin syy kuitenkin oli HDCF, jonka toiminta ja henki sopii kohdalleni paremmin.
Hyvää jatkoa vaan meille kaikille!
p.s. Tällä ei ole tarkoitus mollata mitenkään HOGia, voihan sitä kuulua vaikka molempiin.
harza

HOG/HDCF

Viesti Kirjoittaja harza »

Mielestäni suomessa HOG on verrattavissa johonkin talliin. Luullakseni lähes kaikki hogin jäsenet ovat hdcf jäseniä. Hogin toimintahan on suomessa ollut syväjäässä mutta nyt kun harrikat ovat lisääntyneet on tullut mahdollisuus puhaltaa klupi henkiin. Olen itse mukana hogissa koska haluan tietää olisiko tuolla kansainvälisesti suurella mutta suomessa pienellä klupilla jotain annettavaa minulle. Sitähän ei tiedä jollei itse ole mukana. Toivon että noista klupeista ei tulisi kilpailijoita vaan toisiaan täydentäviä seuroja. Itse käyn molempien tilaisuuksissa jos suinkin aikaa riittää.
Ilkimys

ralleista

Viesti Kirjoittaja Ilkimys »

HOGin rallissa Tanskassa oli tänä kesänä noin 80 pyörää ja 150 ihmistä. Belgian Superrallissa oli vissiin 7000 - 8000 ihmistä. Tämä mielestäni kuvaa hyvin HOGin ja H-DC-kerhojen suosiota Euroopassa.
Ja mitä tulee porukkaan H-DCF:n ralleissa niin jos siitä väki siistiytyy niin sitten ollaan jo Suviseuroissa.
:roll:
Rhjrollo

Viesti Kirjoittaja Rhjrollo »

Joo, ne HOGin jäsenet on semmosia pirunmoisia itsensä pesijöitä. Onneksi HDCF:n jäsenet ei käy pesulla. Säännöissäkin taitaa lukea jotain epäsiisteyden suosimisesta...
Lukittu