TC88:n moottoriöljy

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

KT

TC88:n moottoriöljy

Viesti Kirjoittaja KT »

HD:n "oma" öljy tuntu hyvältä siihen asti ku mä kuulin että se on Kendallia. Mää kuulin sen aiemmin liikkeessä ja nyt täällä. Tuli vaan sellainen olo, että vois parempaakin masiinaan pistää. Liikkeessä kovasti suositeltiin parafiinipohjaisten öljyjen käyttöä Ameriikanmoottorissa. Lieneekö perusteltua?

Milläs öljyillä herrat on ajellu ja mimmoisia kehuja/haukkuja on antaa? Jenkkifoorumeilla kulkee merkkiä monenlaista (Amsoil, Spectro, Redline jne.) joittenka nimiin hemmot vannoo. Meillä ei näitä juur tunneta. Pysyyks nää Castrollit, Pel-Reit sunmuut Mopilit koneessa? Mobilin 20W-50 synteettistä ei taida olla täällä tarjolla?

KT
juu

olio

Viesti Kirjoittaja juu »

Kyllä se H-D:n oma taitaa kuitenkin olla aika hyvä vaihtoehto, oli sitten kenen tekemää tahansa. Ainakin aika varma vaihtoehto. Muitakin hyviä tai varmaan parempiakin löytyy, mutta en ole varma kannattaako riskeerata. Käyttäjien kommentteja on niin kovasti erilaisia ja kaikki ajaa vähän erilailla. Ite laiskana testailijana olen yli 10 vuotta käyttäny joko kendalia tai H-D:n omaa ja ainakaan öljystä johtuvia vauroita ei ole toistaiseksi tullu. Vaihtaa se tosin kannattaa aika usein, 3 - 5000 km välein.
Jupe

Öljyä

Viesti Kirjoittaja Jupe »

Mobil Rally Formulaa koneeseen ja menoksi tai jotain muuta tunnettua synteettistä litkua...kyse tietty TC88 koneesta jossa ko öljy voitelee vain konetta ja pysyy myös koneen sisällä. Asiasta on monta mieltä kuin miestäkin mutta tämä on mielipiteeni ja kaikenkaikkiaan se tulee halvemmaksikin kun ei noita HD öljyjä myyviä liikkeitä ole joka kylässä.
Ilkimys

voitelee ei voitele

Viesti Kirjoittaja Ilkimys »

Tää öljyhomma on mun mielestä läpikäyty täällä nettisivulla vuosi-pari sitten. Mieleeni siittä jäi oikeiden (siis ihan oikeiden) asiantuntijoiden lausunto, että missään tapauksessa ilmajäähdytteisessä koneessa EI SAA käyttää synteettistä öljyä :!: :!:
Eli eiköhän tässäkin asiassa tehtaan poikien suositus ole kaikkein viisain neuvo. Onhan ne jätkät rakentanu koko masiinan :!: Siis 20/50 HD :D
KT

Viesti Kirjoittaja KT »

Lisäselvennyksenä täytyy todeta, että mun Kendallikauhu/epäröinti johtuu siitä, että olen kerran nähny mimmoista tervaa venttiilikoppa oli tupaten täynnä Kendallin jäljiltä. Tää tosin jenkkiautossa mutta silti...

Musta kyllä tehtaan öljynvaihtoväli (muistaakseni 8000 km) on turhan pitkä. Taidan vaihtaa öljyt 4000 km:n ja suodattimen 8000 km:n välein.

KT
Vieras

Re: Öljyä

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Jupe kirjoitti:Mobil Rally Formulaa koneeseen ja menoksi tai jotain muuta tunnettua synteettistä litkua...kyse tietty TC88 koneesta jossa ko öljy voitelee vain konetta ja pysyy myös koneen sisällä. Asiasta on monta mieltä kuin miestäkin mutta tämä on mielipiteeni ja kaikenkaikkiaan se tulee halvemmaksikin kun ei noita HD öljyjä myyviä liikkeitä ole joka kylässä.
EI IKINÄ kyseistä rallyä hd:n koneeeseen!!
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Eikös synteettiset ole jo päästetty pannasta? Johan tehdaskin suosittelee SYN3:sta joka reikään...
Vastaa Viestiin