Mulla on vm.91 xl Sportster,5-lovisella lootalla. ongelmana on se että nopeissa vaihdoissa vaihteet joutuu runnomaan päälle,ja 4-5 vaihteen välistä löytyy joskus vapaa. Nyt loota on auki, mutta en löydä mitään
näkyvää vikaa, oliskohan kyse vaan kulumisesta,pyörällä on kyllä kilometrejä takana.
että mitäs pitäs tehrä??
Sportster laatikko
Re: Sportster laatikko
liekkö ollu huono voitelin, sinnehän ei sais kaiken maaliman automaattilootan öljyjä laitella
-86 1100cc evosportto
Viisvaihteisen ja suunnilleen 91 mallisen Sporsterin vaihteiston poikkeavasta toiminnasta on kirjoitettu useampi ketju, itsekin olen sellaisen aloittannut. Noitahan on joskus vaivannut mm. vaihteiden päältä putoilu, jota on korjattu joko vaihtamalla uusia rattaita tai jos on ollut taitavampi teknikko, niin vaikka shimmilevyillä pelaten. Mulla oli vaihteiden putoilua ja takkuilua mm. 4-5 välivapaan muodossa. Tosin se 1 ja 3 vaihteen nykiminen oli päävika.
Jos sulla ei raahaa kytkin, niin sitten se vika on vaihteistossa. Mä korjasin omani pistämällä alkuperäiset rattaat ja axelit uusiksi Andrewsin sarjalla. Kaikki takkuamiset ja vaihteiden päältä putoamiset hävisivät sen siliän tien. Epäilen, että just alkusarjan 5 vaihteisissa (91-93) vaihteistossa oli hieman mitoitusvikaa, sillä 94 alkaen meni aika paljon osia uusiksi.
Automaattiölpällä mä sain yhden varman ja yhden epävarman muutoksen omaani. Kytkin pelasi ATF:llä kuin unelma, mutta toisaalta laturin magneetit irtosivat. Liekö jälkimmäiseen vaikuttanut öljy vai se, että mulla on ollut sadekesän jälkeen myös vettä sisällä vaihteistossa. Eihän sulla vaan ollut avatessa maidon väriset öljyt?
Jos sulla ei raahaa kytkin, niin sitten se vika on vaihteistossa. Mä korjasin omani pistämällä alkuperäiset rattaat ja axelit uusiksi Andrewsin sarjalla. Kaikki takkuamiset ja vaihteiden päältä putoamiset hävisivät sen siliän tien. Epäilen, että just alkusarjan 5 vaihteisissa (91-93) vaihteistossa oli hieman mitoitusvikaa, sillä 94 alkaen meni aika paljon osia uusiksi.
Automaattiölpällä mä sain yhden varman ja yhden epävarman muutoksen omaani. Kytkin pelasi ATF:llä kuin unelma, mutta toisaalta laturin magneetit irtosivat. Liekö jälkimmäiseen vaikuttanut öljy vai se, että mulla on ollut sadekesän jälkeen myös vettä sisällä vaihteistossa. Eihän sulla vaan ollut avatessa maidon väriset öljyt?
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
Siis, saitko magneetit irtoamaan 5-vaihteisesta? 4-vaihteisiahan on vaivannut nuo magneetti ongelmat.JKKo kirjoitti:
Juu, kyllä mä oon saanut 5 vaihteisen roottorin magneetit irralleen. Tosin suoritukseen piti yrittää (ajokauden viimeisenä päivänä) että paljonko jaksaa kelata mittariin. Sitten kuului sivuääni. Ettei ihan pelkällä ATF:llä...
Irtomagneetit eli roottorissa omaa elämäänsä, eivätkä tuhonneet muuta materiaa.
Irtomagneetit eli roottorissa omaa elämäänsä, eivätkä tuhonneet muuta materiaa.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
Kyllä niitä magneetteja irtoilee muistakin kuin nelivaihteisista sporteista - itse sain ne irti softailin laturista...
-
samulitarvainen
Kyllä ölpät oli ihan ok.n näköset,mitä nyt tummunu tietty.oon yleensä vaihtanut ne joka vuosi.
pitänee ruveta tilailemaan uutta osaa...
pitänee ruveta tilailemaan uutta osaa...